Facebook hozzászólás
824

Ettől lesz idén hangos a szépségipar

A szépségiparban járatosak számára ismerősen csenghet a K-beauty, azaz a koreai típusú szépségápolás, de a Harajuku stílus szerelmeseinek a J-beauty jelenséget sem kell magyarázni, amely a japán vonalat takarja. A 2019-es év azonban a C-Beauty-ról fog szólni – állítja a világ egyik leggyorsabban növekvő szépségápolási márkája. Ez annyira új kifejezés, hogy még a Wikipedia-n sem szerepel!

A világ egyik leggyorsabban növekvő szépségápolási márkája svédországi és sanghaji kutató-fejlesztő központjának friss, éves előrejelzésében bár szerepelnek olyan trendek, amelyek előretörése várható volt, a C-beauty, a kollagén-fogyasztás új módja, valamint az Instagram-kompatibilis csomagolások trendje várhatóan tömegeket fog megmozgatni világszerte.

C-Beauty, Kép:Foreo
C-Beauty, Kép: Foreo
  1. C-Beauty (szépségápolás kínai módra)

A koreai- és a japán szépségápolási hagyományokkal szemben a kínai szépségápolás új és modern módon tekint a bőrápolásra, melynek alapja a technológiai fejlődés.

Tükröm-tükröm, télen is mondd meg nékem
Télen a gyakran szélsőséges időjárás megviselheti arcbőrünket. A benti száraz, meleg levegő után szabályosan sokként éri bőrünket a kinti hideg, csípősen szeles idő. Az arcbőrünk kipirosodik, kiszárad, mikrosérülések alakulnak ki, amelyek szélsőséges esetben akár ekcéma-szerű tüneteket is okozhatnak. Megfelelő arcápolással azonban megelőzhetjük a bőrproblémák kialakulását, és a téli időjárási körülmények között is megőrizhetjük arcbőrünk puhaságát.

A C-beauty termékekben tehát a technológia áll előtérben, a hagyományos gyártókkal szemben ezt a trendet az innovációk mozgatják! Új gyárnyitások, fejlesztések, a határok feszegetése a szépségiparban, intelligensebb termékek: ezek fogják meghatározni a következő 12 hónap C-beauty fókuszú iparágát. Nem meglepő, hogy ma a C-beauty piac a leggyorsabban növekvő piac a világon: csak a sminkeladások 30%-kal nőttek, és az új technológiáknak köszönhetően számos piacon további nagymértékű növekedés várható 2019-ben.

  1. Szezonalitás

A „bőrápolás” és a „szezonalitás” szavakat ritkán használtuk eddig együtt, pedig 2019-ben pontosan ez fog történni, beköszönt a szezonális bőrápolás ideje! Másképp fogalmazva, a szépségápolási eszközök és bőrápolási rutinok az évszakok szerint fognak változni! Télen például egy infrával kiegészült melegítő arcmaszk kezelés lesz ideális a bőrünknek, míg nyáron hűtő technológiát alkalmazhatunk a bőr nagyobb védelmében. Legyen kellemes, ami egyben hasznos, cserébe pedig szép bőr lesz az eredmény – legyünk tehát nyitottak a szezonális bőrápolásra!

Mini UFO, Kép: Foreo
Kép: Foreo
  1. Aktív szépség

2018-ban láthattuk, hogy számos smink- és bőrápoló termék jelent meg az ‘aktív szépség’ kategóriában, amely bizonyítja, hogy a vásárlók az egészségre és a wellnessre a szépségápolási rutinjuk szerves részeként tekintenek. Vanna olyan kozmetikai márkák, amelyek már kijöttek olyan szépségápolási kollekciókkal, amelyeket kifejezetten edzőtermi használatra fejlesztettek ki, kijelölve azt az utat, ahol a szépségápolás és a wellness egyre többször fonódik majd össze. Szépségápolási eszközeinket, pl. arctisztítónkat a jövőben az edzőterembe is magunkkal visszük, csakúgy, mint egy hajkefét!

Arcradír a tesmozgáshoz, Kép: Foreo
Kép: Foreo
  1. Otthoni szépségápolási eszközök térhódítása

2018-ban szemtanúi lehettünk az otthoni arcápolás felemelkedésének. Sok cég dobott piacra kifejezetten otthoni használatra kifejlesztett termékeket. A spa-minőségű arcmaszkoktól kezdve az otthoni mélytisztító kezelésekig a szépségipar kifejezetten törekedett arra, hogy a minél több beauty készüléket kínáljon otthoni használatra. Ahogy az Uber és az Airbnb felkavarták a közlekedés és a szállodaipar állóvizét, úgy ez a beauty-tech irányzat is várhatóan nagy hullámokat vet majd a szépségiparban. Lehet, hogy a drága szépségszalonoknak végleg leáldozott?

Jól esik rátalálni a csendre…
Rendkívül érzékeny bőröm van, mindig meg kellett gondolom, hogy milyen készítményt használok. Csakis természetes anyagok jöhettek számításba, és szerencsére ma már Magyarországon is működnek olyan műhelyek, manufaktúrák, amelyek egészen kitűnő arc- és testápolási krémeket, tonikokat, pakolásokat, peelingeket készítenek! Nagy megtiszteltetés számomra, hogy az egyik ilyen cég kért fel a tesztelésre.
  1. Instagram-kompatibilis csomagolás

Igen, ez egy fogalom. Ha valami nem tűnik fel az Instagramon, valószínűleg meg sem történt. Ez az év is a kinézetről szól majd és a szépségmárkák is azon fáradoznak, hogy minél inkább legyűgözzék beauty fanoknak. Gondoljunk bele, mennyi mindent tett le az asztalra több cég is, amelyet számos újdonság követ majd. Limitált kiadású szettek, szezonális csomagolások és ragyogó insta-kompatibilis termékek érkeznek az évben. Még ha távol is tudjuk tartani magunkat az Instagram hírfolyamtól egy időre, ezek a termékek akkor is magukért beszélnek majd.

  1. Testreszabott szépség

Több óriáscég és a legnagyobb divatházak újra felpörgették a monogram divat trendjét. 2019-ben látni fogjuk, hogy a szépségiparban is egyre több termék lesz testreszabható! Ebben az évben, ha valami nem személyre szabható, akkor nem is nagyon fog labdába rúgni. A hívószavak: előre programozott készülék és mesterséges intelligencia, mely személyre szabott szépségápolási rutint alakít ki használója számára. Készüljünk fel, hamarosan ilyen tipusú termékekkel lesz tele fürdőszobánk!

Szépségápolás és mobil, Kép: Foreo
Szépségápolás és mobil, Kép: Foreo
  1. Szuperélelmiszerek

Egy trendelőrejelzés sem lenne teljes a szuperélelmiszerek említése nélkül, amelyek egyik idei főszereplője egyértelműen a kollagén, egészen pontosan a szájon át elfogyasztható kollagén lesz. A másik sikergyanús összetevő a Witch Hazel (csodamogyoró, vagy varázsmogyoró): a cserje kivonata tonizáló képességéről és gyulladáscsökkentő hatásáról ismert. A Pinteresten 305 százalékos emelkedés volt a csodamogyoró-keresésekben, ami alátámasztja az érdeklődés fokozódását. Hasonlóképpen a Google Trends adatai azt mutatták, hogy a kollagénre való rákeresés még sosem volt ilyen magas.

 

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

KUL-TOUR

1 / 158

PÉLDA-KÉP

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!