Facebook hozzászólás
2 924

Szirtes Marcell – gyerekszínészből nagykövet

Szirtes Marcell 15 éves nyurga kamasz. A mutálástól ugyan meg-megbicsaklik a hangja, de imponáló szabatossággal, választékos szókinccsel fejezi ki magát. Nem csoda, nyolc éves kora óta szerepel színpadon. Az egyik legsikeresebb gyerekszínész az országban. Ám a siker nem szállt a fejébe. Tanul, folyamatosan képzi magát és közben még arra is van ideje, hogy a kortársai problémáin próbáljon segíteni. Nemrég az UNICEF ifjúsági nagykövetének választották. INTERJÚ

A zenélést sem hagytam abba, a Józsefvárosi zeneiskolában hetente két zongoraórám van, és Balássy Bettyhez járok énekórákra. Egy éve táncolni is tanulok. Színházi szerepem most nincs, de a művészeti iskolákban több előadás is van, ahol megmutathatom, mit tanultam, mit tudok. Ez a tanulás pótolja a színházi szerepeket.

S ha mindez nem lenne elég, nemrég az UNICEF Magyarország Fiatal Nagykövete lettél. Hogyan kerültél ebbe a nemzetközi szervezetbe?

Az UNICEF Magyarország Kilátó nevű programja keretében sok hátrányos helyzetű gyerek nézte meg a Valahol Európában című előadást a Pesti Magyar Színházban. Ott ismerkedtem meg a szervezet tevékenységével. Nagyon fontos munkát végeznek. Számos programot szerveznek azért, hogy a gyerekek megismerjék a jogaikat, hogy megtanulják képviselni az érdekeiket, hogy hallathassák a hangjukat. Ezt a munkát támogatják az UNICEF fiatal nagykövetei. A címre idén nyáron pályáztam. Örülök, hogy kiválasztottak, csatlakozhattam a Fiatal Nagyköveti Tanácshoz.

Szirtes Marcell
Szirtes Marcell az UNICEF ifjúsági nagykövete (Fotó: unicef.hu)
Ifjúsági nagykövetként mi a feladatod?

Velem hasonló korú 15 és 20 év körüli fiatalokkal dolgozunk a gyermekek jogainak ismertetésén, hogy hogy hangot adjunk a korosztályunknak, hogy a gyerekek tudják, mindig van segítség, tudják,  kihez kell fordulniuk, ha bántalmazás éri őket. Két mentor segíti a munkánkat egy klinikai szakpszichológus és egy jogász.

Részt veszek például az Ébresztő-óra projektben. Ezek olyan foglalkozások az iskolákban, amikor különböző játékokon keresztül a gyerekek megismerhetik, tudatosíthatják a jogaikat. Én a drámajátékkal szeretnék majd segíteni. Ez egy önismereti és csapatépítő módszer. Ennek segítségével olyan kapcsolatok is létrejöhetnek egy osztályközösségen belül, amik matek, vagy nyelvtan órán nem feltétlenül. Ez a közös munka nagyon nagy erőt ad a gyerekeknek.

Nyár elején indult a szervezet átfogó kampánya, mely a cyberbullying, azaz online bántalmazás megelőzésére és kezelésére fókuszál. Ehhez kapcsolódóan olyan videókat készítünk a fiataloknak és a szüleiknek, amik azt mutatják be, hogy mit kell tenniük, ha az online térben éri őket sérelem, hogyan kezeljék ezeket a helyzeteket, kihez fordulhatnak segítségért.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

PÉLDA-KÉP

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!