Így rendezi be otthonát egy átlag magyar
Az ágy és a kanapé okozza a legnagyobb fejfájást a vásárlóknak.
A magyarok többsége a minőség oltárán is áldozna, ha olcsóbban juthatna hozzá egy bútorhoz, de a lakástulajdonosok nem szívesen lépnek ki a komfortzónájukból az alapanyagok és a színhasználat tekintetében sem, derült ki a MODIZ bútoráruház online kutatásából. A válaszadók ágyból és kanapéból találják meg a legnehezebben a legtökéletesebbet, közel kétharmaduk pedig ismert nagyvállalatok termékkínálatából válogat. Sokan tehát nem tudják, hogy a magyar bútoripar nem csak erős múlttal rendelkezik, de ezek az alapok ma is határozottan jelen vannak.
Ha bútorvásárlás, akkor az ár az elsődleges szempont a magyarok számára az egyedi dizájnnal vagy akár a minőséggel szemben is. A MoDiz Kft. több mint 500 fő bevonásával készült kutatásában minden második kitöltő ugyanis az árat jelölte meg elsődleges szempontnak, míg meglepő módon a széles választék csak 5, a kényelmes vásárlás pedig mindössze 4,6 százalékuknak volt kulcsfontosságú.
Bogárdi Adrienn, a MODIZ bútoráruház megalapítója az eredményeket értékelve kijelentette, hogy a lakástulajdonosok ragaszkodnak az általuk elképzelt színvilághoz, és nehezen változtatnak. Mint mondta, a megkérdezettek 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a barna és annak árnyalatai közelségében érzi magát a legkényelmesebben az otthonában, ezt követte szinte azonos arányban, 43-43 százalékkal a szürke és árnyalatai valamint a fehér és árnyalatai.
A kérdőívet kitöltők több mint fele évente legalább egyszer vásárol bútort vagy lakberendezési tárgyat saját használatra, a legnagyobb fejfájást pedig az ágy és a kanapé kiválasztása okozza nekik. Előbbiről 49 százalék, utóbbiról 42,5 százalék állította azt, hogy ezekből a bútortípusokból nehéz megfelelőt találni. Ezzel szemben dohányzóasztalból, étkezőasztalból és íróasztalból találnak rá legkönnyebben álmaik darabjaira a vevők
– mutatott rá.
A lakberendezési termékeket vásárlók többsége jelenleg impulzív módon választ, és ezt a kapott adatsor is visszaigazolja: a megkérdezettek 96 százaléka még soha nem dolgozott együtt lakberendezővel, azaz a nagy többség nem szívesen fordul profi segítségért. Kiderült továbbá az is, hogy 86 százalék egyedül áll neki összeszerelni a termékeket, mintsem hogy szakembert hívjon.
Hozzászólás zárolva.