Huszonévesen is a szülői házban
„Fiatalodik” a társadalom életfelfogása. Az új életstílus megváltoztatja a fogyasztási szokásokat is. Többek között ezt állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat 41 országban, köztük Magyarországon is végzett felmérése.
A 60-as éveikben járó kortársakra a magyar felnőttek majdnem fele (49 százaléka) tekint úgy, mint korábban a középkorúakra. A 30-asokat régebbi huszonévesnek nézi 52 százalék. Mindkét mutató közel áll az európai átlaghoz.
A jelenlegi 40-eseket a magyarok 53 százaléka látja olyannak, mint a közelmúlt 30-asait. Itt az európai átlagtól 6 százalékponttal elmaradunk.
Életérzés és látszat
Amíg az életérzés fiatalodik, a látszat kevésbé fontos. Legalábbis abból a szempontból, hogy az idő előrehaladtával csak a magyarok 15 százaléka mérlegeli majd, hogy esetleg plasztikai műtétet végeztessen magán, a szebb megjelenés érdekében. A görögök, baltiak és írek kétszer ekkora arányban veszik fontolóra a beavatkozást, míg az európai átlag 22 százalék.
Arra a kérdésre, hogy: „Egyetért-e ön azzal, hogy a fiatalok húszas éveik végéig a szüleiknél lakjanak?” a magyarok 42 százaléka válaszolt igenel. Kevesebben, mint a 47 százalékos európai átlag.
A lendületesebb életszemléletet tükrözi, hogy öt magyar felnőttből négyen vélik, hogy a reklámok túlságosan hangsúlyozzák a fiatalságot és jelképeit, hogy azzal adjanak el terméket vagy szolgáltatást.
Inkább nők forgatják vissza az idő kerekét
A világ legnagyobb online felmérése során négy földrész 41 országában 22 800 Internet-felhasználó véleményét kérdezték meg az ACNielsen munkatársai idén júniusban.
„Korunkban tovább élünk az előző generációknál, és az ifjúsághoz képest megnövekszik az időskori évek száma. Ezen kívül tovább tart a képzésünk és gyakran huszonévesen is a szülői házban maradunk” – kommentálja a felmérés eredményeit Nevihostényi Éva, az ACNielsen marketing igazgatója.
Hozzáteszi, hogy elmozdultak az életpálya keretei. Amikor fiatal felnőttekről, idősekről vagy középkorúakról beszélünk, akkor a hozzájuk tartozó életstílus és viselkedés mást jelent, mint a közelmúlt évtizedeiben.
A globális felmérés érdekességei közé tartozik, hogy a nők inkább hajlamosak visszaforgatni az idő kerekét. Világszerte a nők 64 százaléka gondolja úgy, hogy a mai 40-esek olyanok, mint a tegnapi 30-asok, a férfiak aránya ebben a kérdésben 58 százalék. A többi életkor összehasonlításánál ugyanilyen eltérések tapasztalhatók.
Hozzászólás zárolva.