1. Szánjunk a munkára napi kétszer fél órát!
“Ha nyaralok, én reggel és este dolgozom körülbelül 30-60 percet. Ilyenkor inkább csak átfutom az e-maileket, hogy történt-e bármi, esetleg egy-két telefont is elintézek. Tudatos munka eredményeként egyébként is koránkelő vagyok, és mivel hamarabb kezdem a napot, így többet is tudok kihozni belőle. Ráadásul eközben nem nyomaszt a tudat, hogy már több napja nem foglalkoztam a munkával, és otthon sem fog több száz olvasatlan levél fogadni” - mondja Soós Dávid.

2. Kommunikáljuk előre, hogy nem leszünk elérhetőek!
Megéri jó előre tudatnunk mindenkivel, akit potenciálisan érinthet, hogy az elkövetkező egy-két hétben nem leszünk telefonközelben, és az e-mailekre is csak korlátozottan tudunk válaszolni. Esetleg vészhelyzetben leszünk elérhetőek, de csakis akkor, ha már tényleg ég a ház! - javasolja a szakember.
3. Tudjuk kire bízni a “tűzoltást”!
"Sokan azért nem tudunk elszakadni a munkától, mert félünk: ha nem vagyunk ott, nem fognak jól menni a dolgok. Megszoktuk, főleg vállalkozóként, hogy szükség esetén személyesen intézzük a “tűzoltást”. Éppen ezért kell megtanulnunk a feladatainkat másoknak delegálni és kiszervezni. Mindenképp jelöljünk ki olyan embert, akinek van döntési joga, és akit az sem riaszt el, ha pár ajánlatról dönteni kell. Érdemes felelősséget bízni az asszisztensünkre, mert az emberek jobban teljesítenek, ha kifejezzük irántuk a bizalmunkat. Ettől ők értékesebbnek érzik magunkat, nekünk pedig ezáltal is súly esik le a vállunkról” - fogalmaz a szakember.
