A Boehringer Ingelheim gyógyszergyár is indult az Év Irodája címért
A Boehringer Ingelheim gyógyszergyár a gyógyszeriparban betöltött vezető szerepe mellett azt is szeretné bizonyítani, hogy nem csak a kulcsfontosságú terápiás területeken – diabétesz, onkológia, tüdőgyógyászat, szív- és érrendszeri betegségek – ér el kimagasló eredményeket, hanem ugyanezt az innovatív szemléletet tartja fontosnak a munkakörnyezet kialakításánál is.
Miért pont az „Év irodája” verseny került fókuszba?
Az idén 11. alkalommal megrendezett verseny az év legjobb irodáit keresi, amelyek a kialakított térrel, a munkáltatói kultúrával irányt mutatnak és értéket teremtenek a hazai piacon. A Boehringer Ingelheim új irodáját hasonló szellemiségben és elképzelés mentén tervezték meg és rendezték be, mindössze 9 hónap alatt.
Fotó: Boehringer Ingelheim Magyarország
Számos új elképzelés megvalósítása az új iroda kialakításában
A Boehringer Ingelheim irodája egy pesti Duna-parti irodaházban működik 750 m²-en, és 50 fő munkakörnyezetének biztosítására alkalmas. Az új iroda alapterülete kisebb a korábbi irodáénál két szint helyett egy szinten helyezkedik el, de a korszerű tervezésnek köszönhetően praktikusabb, energiatakarékosabb, környezetbarátabb és jobban kihasználható a terület. A vállalat – bár világszerte számos országban van jelen – mind a mai napig családi vállalkozásként működik, így a céges imázs megjelenítése mellett fontos volt az irodatér otthonos kialakítása is. Ezzel együtt egy olyan iroda megvalósítása volt a cél, amely reflektál a 21. század digitális világára, amelyben minden információ minden pillanatban és mindenhol elérhető, ahol a design, a funkcionalitás és ergonómia
harmóniája mindenhol jelen van.
Fotó: Boehringer Ingelheim Magyarország
Az időközben kialakult világjárványra és annak a jövőt meghatározó tanulságaira is reagálnia kellett a tervezőknek az iroda kialakításánál, mely a távolságtartásra is alkalmas terek és munkaállomások létrehozásával valósult meg.
A cég egyik jelmondatához méltóan - One Team, One Dream - a tervezés minden fázisába bevonta a munkatársakat is, támogatta a közös gondolkodást, igyekezett a különféle igényeket figyelembe venni. Egy önkéntes „Ambassador” csapat – amelynek feladataiban 10 kolléga vett részt - véleményezte a tervrajzokat a munkatársakkal, összegyűjtötte ötleteiket, észrevételeiket és rendszeres tájékoztatást adott a kivitelezés aktuális helyzetéről is. Talán azt is egyedülálló megközelítésnek mondhatjuk, hogy meglátogatták egy hasonló profilú vállalat irodáját, – amely
2018-ban nyerte el az „Év Irodája” díjat – hogy praktikus ötleteket merítsenek.
Fotó: Boehringer Ingelheim Magyarország
„Azt gondoltuk, hogy a munkatársaink bevonása az ötletelésbe minden fél számára hasznos és építő jellegű lesz. Igazi csapatmunka alakult ki, és különleges örömet jelentett a kollégáinknak, amikor az ötleteiket megvalósulni látták. Az iroda színvilága, a bútorok színe, az otthonos, kényelmes fotelekkel berendezett sarkok kialakítása mind a közös gondolkodás és ötletelés eredménye. De említhetném a tárgyalótermek elnevezését is, amelyet szintén közösen találtunk ki” – tudtuk meg Dr. Kasznár Zsolttól, a Boehringer Ingelheim Magyarország kommunikációs igazgatójától.
Fotó: Boehringer Ingelheim Magyarország
Nem csak zöldek, szociálisan érzékenyek is!
Egy modern irodánál már alapkövetelmény, hogy környezetbarát technológiával rendelkezzen és a fenntarthatóság fontos szerephez jusson. Ezt a szemléletet a Boehringer Ingelheim irodájában többek között az intelligens világítás, az újrahasznosított anyagokból készült padlószőnyeg és a korszerű hűtési és fűtési rendszer képviselik.
A korábbi iroda bútorai sem hulladékkonténerben végezték, hanem egyes berendezési tárgyakat szociális intézményeknek ajándékoztak, más részüket a munkatársak vásárolhattak meg kedvező áron. A befolyt összeget a vállalat szintén jótékony célra fordította. A járvány alatt továbbfejlesztett working from home rendszer miatt ez különösen jó döntésnek bizonyult, mert a kollégák otthon is kényelmes munkakörülményeket tudtak teremteni a megvásárolt bútorokkal. Jelenleg az irodában 39 munkaállomás áll az 53 kolléga rendelkezésére, azaz a „remote ratio” a korábbi 1-ről 0,7-re csökkent – ez a szám mutatja, hogy a vállalat hosszú távon is beépítette szervezeti működésébe a távmunkát.
Fotó: Boehringer Ingelheim Magyarország
„Az iroda technikai felszerelését igyekeztük úgy kialakítani, hogy az online megbeszélések közben a kollégáink minél inkább érezzék úgy, hogy az szolgálja a szoros együttműködést – érezzék, hogy szinte közös helyiségben, tárgylóban ülnek-, hiszen a csapatmunkára és az együttműködésre továbbra is szükség van, talán most még nagyobb hangsúllyal, mint valaha. Az új iroda kialakításánál maximálisan figyelembe vettük azt is, hogy olyan közösségi terek – tárgyalók, étkező, terasz és egy télikert – legyenek kialakítva, amelyek egyrészt az otthonosság érzését biztosítják, másrészt lehetővé teszik a vállalat egyes osztályai közötti rugalmasabb és szorosabb munkakapcsolatot, együttműködést is” – tette hozzá Letykó Beáta Office Manager.
A Boehringer Ingelheim az Év irodája pályázat mellett egy másik, az „Office Branding különdíj 2020” kategóriában is benyújtotta nevezését. Ez a kategória kifejezetten azokat a pályamunkákat díjazza, amelyek kreatívan mutatják be, miképp reagált az adott vállalat a kialakult járványhelyzetre. A Boehringer Ingelheim Magyarország dolgozói egy olyan képregényt alkottak, amely vizuális történetmesélőként ad tájékoztatást a munkatársaknak a megváltozott helyzetről és az új rendszabályokról.
Szavazzatok! Az év irodájára az Év Irodája verseny hivatalos oldalán tudtok voksolni február 7-ig: https://azevirodaja.hu/
A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.
A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.