A bild.de információi szerint majd minden második munkavállaló magánügyeit is az irodából intézi el. A dolgozók 47 százaléka munkaidejéből átlagosan 19 percet tölt azzal naponta, amivel otthon kellene foglalkoznia.
A levelezés és a telefonálás a toplista élén áll, különösen azoknál, akiknek a cég fizeti a hívásait és az internet hozzáférést. Közel 31 százalékuk kapja kézbe a telefonkagylót vagy a mobilt, hogy kommunikáljon a külvilággal. Ha nem is kezdeményez hívást, akkor SMS-t küld. A 27 százalék küld inkább e-mailt, és fogja rövidre a dolgokat, ők a családnak, a barátoknak, és a kollégáknak is levelet küldnek. Mintegy 11 százalék, ha pihenni akar, nem telefonál, csak szörföl egy kicsit a neten.
A legkedvesebb munkahelyi tevékenység a telefonálás és az sms-ezés, ezt követi a mailek írása, olvasása. Harmadik helyen áll az interneten való szörfölés, negyediken a bevásárlás, és csak ötödik lett a kollégákkal való beszélgetés, úgyhogy ezek szerint a munkatársaikat nem sokan szeretik. Hatodik helyre szorult a banki- és postai ügyek intézése, hetedikre a hírek olvasása, nyolcadikra a szabadidő szervezése. Az utolsó két helyen áll az evés-ivás és a bevásárló lista megírása.
Ha a főnökök mindezt tudnák, bizonyára nem örülnének, hiszen többszörösen is megterheli őket. Nem csupán azzal kell számolniuk, hogy a munkaerő ilyenkor nem dolgozik, de azzal is, hogy ők fizetik a telefonszámlát. Ennek ellenére megengedik, legalábbis akkor, ha a dolgozók mértéket tartanak.
Vannak munkahelyek, ahol csak bizonyos internetes oldalakat lehet megnézni, és sok helyen benne van a szerződésben, hogy az e-mailt csak a munkahelyi ügyek intézésére szabad használni. Erre ügyelni kell, hiszen a munkaadónak jogában áll belenézni a leveleinkbe, és ha magánügyeket intézünk rajtuk, esetleg elbocsátással is végződhet e tevékenységünk.
Pallósi