Nagyszabású fejlesztést jelentett be a hazai internetpiac két vezető társasága, az
Origo és a Sanoma Budapest: az iWiW közösségi oldalhoz illeszkedő új alkalmazás
4,4 millió felhasználót ér el, s mind a hirdetők, mind az álláskeresők számára
egyedülálló, személyre szabható lehetőségeket kínál.
Élesre vált a tesztidőszak után a Profession.hu által fejlesztett iWiW-alkalmazás, amely az
álláskeresést teljesen új felületre, egy közösségi oldalra viszi át, s ezzel minden eddiginél
kényelmesebbé és hatékonyabbá teszi az álláskeresést.
– Könnyen belátható, hogy nem csupán egy újabb, sokadik álláskereső portálról van szó –
mondta Gerentsér Imre, a Sanoma Budapest újmédia-divíziójának igazgatója. – Még csak
nem is egyszerű hirdetésről. A felhasználók alapvetően kétféleképpen csoportosítják a
dolgokat az interneten manapság: vannak az őket érdeklő témák, és vannak a hirdetések. A
Profession.hu alkalmazása, azáltal, hogy beépül az iWiW-profilba, a „fontos dolgok”-csatornán
keresztül szól a felhasználókhoz.
Az alkalmazás testre szabhatósága mind hirdetői, mind álláskeresői oldalról precízebb
találatokat tesz lehetővé. A Sanoma szakértői szerint valódi paradigmaváltásról van szó: az
álláskeresések böngészését felváltja az a helyzet, ahol az álláskeresések előre megadott
paraméterek alapján házhoz jönnek, méghozzá egy olyan környezetben, amely a felhasználó
számára a leginkább releváns. Mivel az alkalmazáson keresztül az adatbázisba feltöltött
állásokból akár egy-egy ismerősnek is lehet ajánlani, az álláskereső és az állás „egymásra
találása” sokkal személyesebbé, gyorsabbá válik.
– Az iWiW a magyar internetezők életének elválaszthatatlan része – mondta Vaszily Miklós, az
iWiW amúgy is gyakorlatilag az első felület, ahol a HR-esek, állásadók megismerkednek
leendő munkavállalóikkal – a Profession Állásvadász alkalmazás ezt gondolja eggyel tovább:
biztonságos, jól használható, személyre szabható lehetőségeket kínál, amelyek az
álláskeresők és a munkatársakat keresők dolgát egyaránt nagymértékben megkönnyítik.
Az iWiW 4,4 millió regisztrált felhasználóval* és napi átlagosan 1,2 millió egyedi
látogatójával** nem csupán Magyarország vezető közösségi portálja, hanem egyik
legnépszerűbb honlapja is.
– Az internetes álláskeresés egyre fontosabbá válik – tette hozzá Gerentsér Imre. – A Szonda-
Ipsos felmérése alapján 2008-ban az internetezők 25 százaléka, 2009-ben pedig már a 28
százaléka keresett állást online. Ha ezt összevetjük azzal, hogy a KSH 2009. év végére
vonatkozó gyorsjelentése szerint 15-74 éves munkanélküliek száma 445ezer fő, 43
százalékuk egy éve vagy annál régebben keres állást, könnyen belátható, hogy az
alkalmazásnak mekkora a létjogosultsága.
* forrás: iWiW
** forrás: Webaudit.hu, 2009-es adatok