Egy nő pénzügyi döntés előtt inkább kér tanácsot, kevésbé dől be a reklámoknak, ha pedig befektet, a hozamot csak másodlagosnak tekinti a biztonsággal szemben - legalábbis a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérései szerint.
A nemi sztereotípiákra alaposan rácáfolnak néha a piackutatók felmérései. Ezek szerint a férfiak azok, akik hajlamosabbak reklámokból tájékozódni, ha pénzügyi szolgáltatásokról van szó. A nők inkább tanácsot kérnek saját bankjuktól vagy ismerősüktől. A felmérések azt mutatják, hogy a nők nemcsak jobban spórolnak, mint a férfiak, de megtakarításaikat nagyobb arányban tartják "modern" befektetési termékekben.
Arra a kérdésre, hogy miért spórolnak, a nők többször említik a nyugdíjas kort, és ugyancsak nagyobb arányban tesznek félre csak úgy, különösebb cél nélkül. A gyerek jövőjére ezzel szemben azonos arányban gondolnak a két nem megkérdezett képviselői.
A felmérés más helyen jobban összecseng a nemi sztereotípiákkal: így a női válaszadók számára a megbízhatóság elsőrendű szempont, akár bankot választanak maguknak, akár befektetést. Ha hitelintézetről van szó, a kondíciók fontosak kevésbé, ha befektetésről, a hozam, amely a biztonság után a második helyet foglalja el a fontossági sorrendben. A férfiak esetében épp fordítva, az elsődleges szempont a hozam, és az csak másodlagos, hogy ahhoz nagy biztonsággal valóban hozzájutnak-e végül.
Ha pénzügyekről van szó, a formaságokkal a nők kevésbé törődnek. az "átlagos" női ügyfél otthonosabban mozog a pénzügyek világában, legyen szó megtakarításról, vagy akár a bankkártya használatáról. Nők ugyanis nagyobb arányban használják ma már vásárlásra is plasztiklapjukat, mint a férfiak, sőt gyorsabban beleszoktak a modern - telefonos - banki ügyintézésbe is.
A vásárlás tipikusan női tevékenység. Szerencsére egyre több férfi is kiveszi a részét ebből a tevékenységből. A "shoppingolás" a nők kedvenc elfoglaltsága, de jó néhány férfi is szenvedélyesen keresi, válogatja a neki kellő terméket. Ismerek olyan férfit is, akire nyugodt szívvel rá bízhatjuk a bevásárlást, hiszen a bevásárlóközpontban még az egységárakat is figyeli és csak a legolcsóbbat veszi meg. Szerintem a vásárlás nem nemspecifikus, hanem a személyiséggel kapcsolatos. Én például nem szeretek vásárolni, válogatni, szeretem gyorsan lezavarni, s megszabadulni a tehertől. A "shoppingoláshoz" hangulat kell, én nem leszek tőle boldogabb...