Korábban a svéd cég megengedőnek bizonyult, s tavaly nyáron a Wall Street Journal napilapnak az áruházlánc szóvivője még úgy nyilatkozott, a cég nem kezeli a jelenséget problémaként, sőt “örül, hogy a vásárlók otthon érzik magukat”.
A híradások szerint az engedékenységnek vége, s a cég alkalmazottai nem engedik meg, hogy a vásárlók cipő nélkül tartózkodjanak a boltokban, aludjanak az ágyakban és a légkondicionált üzletek más pontjain, ugyanakkor a bútorok kipróbálása - az Ikea jól ismert üzletpolitikájának megfelelően - továbbra is engedélyezett lesz.
Egyelőre nem lehet tudni, hogyan fogják nagyobb tömegek esetén megakadályozni az áruházban alvást.
Az Ikea rendkívüli népszerűségnek örvend a kelet-ázsiai országban. A cég 1999 óta van jelen a kínai piacon, s mára tíz legnagyobb áruháza közül nyolc itt található, a kínaiaknál csak a svédországi áruházak nagyobbak. Az elmúlt években a kínai eladások mutatják az egyik leggyorsabb növekedést a világban.