A 2020. július 21-én megkötött szerződés értelmében a HELL csoport a világon a legmagasabb újrahasznosított tartalommal bíró alumínium alapanyagot fogja használni valamennyi italdoboza esetében. A prémium minőségű Hydro CIRCAL alkalmazása, amely legalább 75 százalék újrahasznosított alumíniumot tartalmaz, fenntarthatósági szempontból az egész iparág számára mérföldkő.
A döntés példát mutat a nagy multinacionális márkák számára is. A PET-palackok helyett a Bruce Willis-szel már két reklámfilmet is leforgatott HELL ENERGY az alumínium doboz mellett tette le a voksát, mert ez az egyetlen italcsomagolás, amely 100 százalékban, végtelenszer újrahasznosítható, miközben az anyag megőrzi minőségét és értékét egyaránt. A 75 százalékos vagy annál nagyobb újrahasznosított tartalom biztosítása továbbá azt is jelenti, hogy az elhasznált alumínium visszakerül az anyagáramba, így ez az innováció alapvető szerepet játszik a körforgásos gazdaság létrehozásában.
A HELL ezzel a világon elsőként biztosítja a legzöldebb alumínium ital csomagolásformát fogyasztóinak, ráadásul mindhárom – HELL, XIXO és ENERGY COFFEE – márkájának teljes portfóliójában.
„Büszkék vagyunk rá, hogy újabb lépést tettünk a környezetvédelem és a fenntartható fejlődésirányába. A világ első energia- és üdítőitalgyártója vagyunk, aki igazoltan legalább 75
százalékban újrahasznosított alumíniumból készíti majd termékei csomagolását – ez pedig új mérce,
amely követendő példaként szolgálhat minden márkatulajdonos számára.” – mondta Csereklye
Barnabás, a HELL ENERGY ügyvezetője és a QUALITY PACK cégvezetője.

A fogyasztók ma már tudatosan választják a környezetbarát csomagolóanyagban elérhető termékeket, azonban nem mindegyik alapanyag alkalmas a maradéktalan, gyors és költséghatékony újrahasznosításra. A PET palackok esetében súlyos probléma, hogy az újrahasznosítás során folyamatosan veszít a minőségéből, ezért csak korlátozottan lehet belőle PET palack, ráadásul a műanyag palackok nagy része sajnos az óceánokban, a természetes vizekben vagy az erdőkben végzi.
Az egyszerhasználatos műanyagok esetében fontos az újrahasznosítás, de ez önmagában nem oldja meg a mértéktelen műanyagszennyezést. Éppen ezért a HELL ENERGY 2020-ra már 5 százalék alá szorította portfóliójában a PET-palackok arányát, sőt újabb vállalást tett, miszerint 2025-re ezt az arányt 1 százalék alá csökkenti. Az Eergiatudatos Vállalat Díjat is kiérdemlő cég (2020) az elmúlt években többször is bizonyságot tett környezettudatos szemléletéről, ráadásul a gyártási hulladékot és ipari selejtet már eddig is 100 százalékban visszaforgatta újrahasznosításra.
A Hydro CIRCAL alapanyagra való áttéréssel a HELL ENERGY 60 százalékkal fogja csökkenteni az üveghatású gázkibocsátását. A HELL ENERGY az egyik legdinamikusabban fejlődő FMCG vállalat, mely a magas szintű vertikális integrációnak – stabil márka, modern töltőüzemek és a legkorszerűbb alumínium italdobozgyár – köszönhetően
egyedülálló szereplőnek tekinthető a szektorban. Termékei ma már több mint 50 országban elérhetőek,
amelyek közül számos helyen piacvezető a márka. A HELL csoport az első és jelenleg az egyetlen italgyártó,
amely a legzöldebb aludobozos csomagolásra vált világszerte.
A HELL ENERGY kisfilmjét az újrahasznosításról IDE KATTINTVA LÁTHATJÁTOK.