Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Fiatal családok

A márkáknak nem egyforma a szerepük minden termékkategóriákban. Azoknál a termékeknél, melyeket a vásárlók nagyon érdekesnek találnak, pl. autó, vagy a technológiai termékek, a márkának nagy szerepe van.

A Millward Brown az elmúlt 30 évben majdnem minden ipari szegmens területén és országban végzett már kvalitatív és kvantitatív jellegű kutatást. Az idei év egyik kutatása, mely a 25 és 35 év közötti, városi, gyermekes illetve gyermek nélküli fiatal párokat célozta meg 13 európai (Magyarország, Csehország, Franciaország, Németország, Görögország, Olaszország, Portugália, Románia, Hollandia, Szlovákia, Spanyolország, Törökország és Lengyelország) valamint 5 dél-amerikai országban (Argentína, Brazília, Chile, Kolumbia és Mexikó) végzett fókuszcsoportos és mélyinterjús kutatási módszeren alapul. Mindkét módszer alanyait két fő csoport alkotta, az egyik a gyermekes fiatal párokból állt, a másik az ún. dinkikből (Double Income No Kids), azaz önálló jövedelemmel rendelkező gyermek nélküli fiatal párokból.

 

Érdekességek a kutatásból

A 21. századi város

Napjainkra az életritmus rendkívül felgyorsult, bármerre nézünk állandó változással, rohanással, őrjítő stresszel találkozunk. Az ökoszisztémában, a városban, ahol élünk új értékek születnek és közben bizonytalanság és aggodalom vesz körül minket. Két alapvető városi dimenzió létezik:

az egyik az "ördögi" társadalom, azaz a "pokol", amely a munkát, fáradtságot, monotonitást, idegenséget, tömeget (személytelenség, városi dugók, sorban állások) és veszélyt (bűnözés, terrorizmus) jelképezi,

a másik az "isteni" társadalom, azaz a "mennyország", amely a pihenést, kikapcsolódást, otthont, privát szférát, barátokat, családtagokat, spontaneitást, biztonságérzetet és bizalmat jelképezi.

Egyfajta tendencia mutatkozik a munka pihenéssel történő jutalmazására.

Márkák, reklámok szerepe a dinkik és a fiatal szülők életében

A dinkik ( Double Income No Kids) életstílusát tekintve extrovertáltak, kevésbé pesszimisták és szeretik élvezni az életet. Ezzel szemben a fiatal szülők realisták, nagy a felelősség érzetük a gyermekük jövője iránt és introvertáltak. Fogyasztási szokásaikat tekintve a racionális döntéshozatal jellemző mindkét csoportra. A termék kiválasztásakor elsődleges elvárás a megbízhatóság, kényelem és kedvező ár. Fontos számukra a jó minőség és a termékhez tartozó kiegészítő szolgáltatások, mindezek alapján vásárláskor figyelembe veszik a termék tulajdonságait és hírnevét. A márkától támogatást, megbízhatóságot várnak és nem önmaguk kifejezésére használják. A megkérdezettek alig tudtak spontán módon olyan márkákat megnevezni, amely a generációjukat szimbolizálná, csak a kutatást végzők ösztönzésére sikerült néhány márkát megemlíteniük. Így a családosok olyan, gyerekhez kötődő márkákat soroltak fel, mint például Libero, Pampers, Kubu, Ariel. A dinkik pedig a kényelemhez kapcsolódó termék márkákat említették: Nescafé, Knorr, Uncle Ben's. ( ld. 1.sz. melléklet: A márka piramis)

A márkáknak nem egyforma a szerepük minden termékkategóriákban. Azoknál a termékeknél, melyeket a vásárlók nagyon érdekesnek találnak, pl. autó, vagy a technológiai termékek, a márkának nagy szerepe van. Ezzel ellentétben, másodlagos a márka szerepe a kevésbé érdekes termékek, pl. a háztartási tisztítószerek és az üdítő italok esetében

A megkérdezettek szintén nem tudtak maguktól reklámfilmeket megemlíteni. E mögött az a tény áll, hogy nincsenek erős kapcsolatban a márkákkal, és a vásárlási döntésük inkább racionális, mint érzelmi alapú. Következésképpen a TV reklámoknak érdekesnek, viccesnek és kedvesnek kell lenniük, hogy meg tudja szólítani ezt a réteget. A BTL eszközökkel a vásárlási döntés meghozatalkor lehet leghatékonyabban elérni a dinkiket és fiatal szülőket. A direkt marketing eszközöknek pusztán az információ szolgáltatás szerepét kell betöltenie. Néhány TV kampány, amely elnyerte mindkét csoport tetszését: Toyota Corolla, Peugeot 206, Coca-Cola, Heineken sör reklám, melyek közös jellemzője, hogy egyszerű és kedves a történetük, valamint humorosak a karakterek.

Néhány szimbólum, ami jelképezi mind a dinkik, mind pedig a fiatal szülők életét:

  • mókuskerék
  • lyukas zseb
  • taposómalom

1.sz. melléklet: A márkapiramis

Első szint

Sony

Nike

Második szint

Coca-Cola

Nokia

Ikea

McDonald's

Volswagen

Philips

Harmadik szint

Adidas

Levi's

Nivea

Siemens

HP

Audi

Opel

Chicco

Ariel

Ebay

Microsoft

Whirpool

BMW

Danone

Lego

Puma

Zara

Bosch

LG

Peugeot

Nescafé

Pampers

Johnson's & Johnson's

Panasonic

Mercedes-Benz

Skoda

Nestlé

Dove


 

 

Első szint: Ezeket a márkákat minden egyes országban megemlítették Az itt szereplő márkákhoz pontosan meghatározható, erős

tulajdonságokat lehet társítani.

 

Második szint: Ezeket a márkákat az országok felében megemlítették és határozott tulajdonságokat társítanak hozzájuk.

 

Harmadik szint: Ezeket a márkákat már csak néhány országban említették, és a hozzájuk társított tulajdonságok


A jövő a rollerek biztonságos használatáé!

A jövő a rollerek biztonságos használatáé! 

A huszonegyedik század városi közlekedése forradalmi változásokon ment keresztül az elmúlt években, és ebben központi szerepet járszik a roller. Ami egykor csak gyermekjáték volt, mára a mikromobilitás szimbólumává vált, különösen az elektromos meghajtású változatok elterjedésének köszönhetően.
 A zöld szállítási megoldások reneszánsza

A zöld szállítási megoldások reneszánsza 

Eszedbe jutott már, hogy mennyire hatékony egy biciklis futárszolgálat a városi közlekedésben? A nagyvárosokban, mint Budapest, egyre népszerűbbek azok a futárok, akik kerékpárral oldják meg a csomagszállítást, hiszen a lüktető forgalomban gyorsabban célba érnek, és még a környezetet is kímélik. Mi áll ennek a trendnek a hátterében, és milyen előnyöket kínálnak ezek a szolgáltatások?
Testmozgás és mesevilág – a gyermek mindennapjai

Testmozgás és mesevilág – a gyermek mindennapjai 

A gyerekek világa játékkal, kíváncsisággal és felfedezésekkel van tele: itt az aktivitás és a mesevilág olyan elemek, melyek nemcsak fejlesztik a kicsik képességeit, hanem tartalmasabbá, boldogabbá is teszik a mindennapjaikat.
A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja

A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja 

A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van.
Ezek a leggyakoribb allergének a kutyatápokban – kerüld őket!

Ezek a leggyakoribb allergének a kutyatápokban – kerüld őket! 

A kutyák táplálékallergiái egyre gyakoribb problémát jelentenek a gazdik számára.
Ayurvéda az élet tudománya: egészség és harmónia az ősi tanításokkal

Ayurvéda az élet tudománya: egészség és harmónia az ősi tanításokkal 

Az ayurvéda több ezer éves bölcsessége sokak számára még ismeretlen, pedig ez a gyakorlat Indiából egészen napjainkig fennmaradt és elterjedt.
A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai

A rendszeres infraszaunázás jótékony hatásai 

Az ép testben ép lélek mondás talán sosem volt aktuálisabb, mint napjainkban.
Így készíthető olajos macerátum házilag

Így készíthető olajos macerátum házilag 

Az olajos macerátumok készítése régre nyúlik vissza, hiszen a természet gyógyító erejét már évezredekkel korábban elhoztuk az otthonunkba.
Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra

Harmónia és egészség – megoldások a mindennapokra 

A női és férfi szervezet egészsége sokszor más jellegű figyelmet kíván. Bár a hétköznapi rohanásban hajlamosak vagyunk a kellemetlen tüneteket elbagatellizálni, a korai odafigyelés gyakran meghálálja magát. 
A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez!

A gyaloglópad az új trend az otthoni edzéshez! 

Bevallom, amikor először hallottam a gyaloglópadról, kicsit szkeptikus voltam.