Érzékszerveink közül szemünknek köszönhetjük a legtöbb élményt, hiszen az információk túlnyomó többsége ezen keresztül jut el hozzánk. Megfelelő látásélességgel biztonságosabban közlekedhetünk, kényelmesebben végezhetjük a munkánkat, és teljesebb életet élhetünk.
Egy év elején publikált svéd tanulmány szerint ráadásul a szem íriszének struktúrája összefügg az ember jellemével, lelkével. (forrás: MTI / wissenschaft.de) A szemüveglencse gyártás és forgalmazás hazai piacvezető vállalata - a Hoya Lens Hungary Zrt. - 2007-es felméréséből pedig az derült ki, hogy aki teheti, szemüvegválasztásával is igyekszik kifejezni személyiségét.
A látászavar korunk egyik leggyakoribb problémája, amely főleg az idősek körében elterjedt. Európa népessége öregszik, ezért valószínűsíthető, hogy egyre több ember szorul majd látáskorrekcióra. Jelenleg a magyarok kb. 45 százalékának van rá szüksége, hogy állandóan vagy időszakosan szemüveget, illetve kontaktlencsét viseljen. A 45 év felettiek túlnyomó többségének pedig egy olvasószemüveg jelentené a megoldást.A Hoya Lens Hungary Zrt. adatai alapján Magyarországon évente 2,8 millió szemüveglencsét értékesítenek. Hazánkban évente 500.000 ember vásárol Hoya lencséket tartalmazó szemüveget, ezért a vállalat 2007. évelején kutatást végzett a magyar emberek szemüveg-vásárlási szokásairól.
"A 387 magyar felnőtt szemüvegvásárló körében elvégzett felmérésünkből kiderül, hogy a látáskorrekcióval élők 99 százaléka szemüveget használ, kontaktlencsét pedig mindössze kb. 9 százalékuk hord. A kontaktlencse viselők közül azonban alig akad olyan, akinek ne lenne szemüvege is." - mondta Georges Byl, a Hoya Lens Hungary Zrt. vezérigazgatója.
A válaszadók fele már a sokadik pápaszemét "koptatja. A válaszadók többsége( 55 százalékuk) 10 és 30 ezer forint értékű terméket választ, míg csupán 3% azoknak az aránya, akik 60 ezer forintnál drágább szemüveget is megengednek maguknak.
A Hoya felmérése szerint a vásárlók 3 jól elhatárolt csoportra oszthatók:
a résztvevők 31 százaléka "jó vásárt szeretne". Ők többnyire azok az idősebb emberek, akik nem engedhetik meg maguknak a drága szemüveget, s inkább csak a gyakorlati hasznát látják a terméknek.
A második - 14 százalékot képviselő - csoport "gyorsan és egyszerűen" szereti lerendezni a szemüveg megvásárlását, ők többnyire a fiatalabb korosztály képviselői.
A harmadik - 55 százalékot képviselő - csoport tagjai olyan "nagyigényű" vásárlók, akik az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkeznek és általában egynél több szemüvegük van. Szerintük a szemüveg fontos része a megjelenésnek, egy olyan kiegészítő, ami azonnal szemünkre és egyéniségünkre irányítja a figyelmet. A szemüveg tehát valóban lehet a személyiségünk tükre is.