2007. március 8-án délben a Közép-Európai Egyetemen a nők ügye iránt fogékony magyar civil szervezetek közösen megfogalmazták a nők 12 pontját.
Nem témákra forgácsolva, hanem végre egységesen, összegzően kifejtve, hogy mi is a baj a nőnapi csokorral egy olyan világban, ahol a nők iránti tisztelet ellenére hátrányos élethelyzetben élnek lányok, anyák, hölgyek, asszonyok, leszbikusok, prostituáltak - egyszóval nők ezrei.
A szervezők szándéka szerint nem elégséges, hogy az év egy napján - a Nemzetközi Nőnapon - emlékezzünk meg arról, hogy a nők jogai az élet számos területén sérülnek. Ezért az esemény egyben nyitórendezvénye is lesz annak az egész éven át tartó programsorozatnak, melynek során minden hónapban a 12 pont közül egyet veszünk elemzés alá.
A Nők 12 pontja - Tegyük láthatóvá a nőket!
1. Női érdekérvényesítést minden szinten!
2 Valódi nőket a médiába!
3. (Anyagi) elismerést a nők munkájáért!
4. Biztonságot a nőknek otthonaikban (is)!
5. Méltó módon foganni, szülni és születni!
6. Nőkre szabott egészségügyi szolgáltatásokat!
7. Több nőt a politikai döntéshozatalba!
8. Oktatást nőkről, nőknek, nőktől!
9. Demokráciát a párkapcsolatokban!
10. A hátrányos helyzetű nők intézményes támogatását!
11. A szexuális önrendelkezés jogát!
12. A nőmozgalom támogatását!
Az első pont (Női érdekérvényesítést minden szinten!) házigazdája a FIONA Alapítvány volt. A FIONA, azaz a Fiatal Nőkért Alapítvány 2005-ben jött létre, tagjai és támogatói a nők és férfiak társadalmi egyenlőségének szakemberei. Céljuk a nemi sztereotípiák leküzdése, a nemek egyenlősége az oktatásban, a munkában és a médiában, illetve családbarát munkahelyek teremtése.
Egy ezzel kapcsolatos kutatás eredményeit épp ebben a hónapban tárja majd nyilvánosság elé a FIONA. 2006 decemberében vette kezdetét a "Férfibeszéd - családról és munkáról" című kutatás, amely a már valamennyire "érzékenyített" férfi vezetők személyes véleményére, hozzáállására, a család és munka összehangolása politikájának saját életükben és az általuk vezetett szervezetben való alkalmazására, illetve e két terület kapcsolódására, egymásra hatására terjedt ki.
Az alapítvány fiatalok érzékenyítésével kapcsolatos tevékenységeihez tartozik a 2006. évi Sziget Fesztiválon való megjelenés, ahol a fiatal korosztályt tematikus beszélgetésekkel, interaktív gender társasjátékkal, kvízzel, és egy tárlattal várta, amelyben egyrészt szexista reklámplakátokat, másrészt a nőkkel szembeni erőszak ellen irányuló nemzetközi kampányok anyagait tekinthették meg a látogatók.
Ezen kívül kétévente megszervezi a Tolerancia hetét egy budapesti gimnáziumban, ahol is minden nap érdekes programok keretében ismerkedhetnek a diákok az emberi jogokkal, a nők és férfiak közötti egyenlőség problémájával, a társadalomban hátrányt szenvedő csoportok (fogyatékkal élők, romák, melegek), vagy éppen marginalizálódott emberek (drogosok, szenvedélybetegek) életével, gondjaival. A cél a megismerés által a tolerancia és elfogadás erősítése.
Mindezen felül az alapítvány a Tűsarok.org női internetes portált működtető Anyahajó Kulturális Egyesülettel együttműködésben magyarországi szervezője egy, a 4 visegrádi országra kiterjedő, Reklámok és NEMek című nemzetközi projektnek.
A projekt 2007 folyamán fotókiállítás, nemzetközi konferencia és workshop, valamint egy kiadvány segítségével szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a szexista, vagyis a nőket és férfiakat leegyszerűsített, nemi sztereotípiákon keresztül bemutató, illetve a női testet, és öncélú szexualitást alkalmazó reklámok gyakori használata negatív hatással van a társadalomra, és sérti az Európai Unió nemek egyenlőségére irányuló (gender equality) alapelvét.