Asszonyi Tamás figuratív szobrásznak indult, és az éremművészetben is a figurativitást folytatta, mert úgy ítélte meg és azt tartja ma is, hogy a tartalom, a mondanivaló az elsődleges, a fontos. Azt vallja, hogy nincs sok értelme a szépművű absztrakt formának, ha az nem hordoz tárgyi jelentést. Nála ez nem kényszerű választás, hanem meggyőződés kérdése.
Ő az, aki többek között "feltalálta" az érem harmadik, majd a negyedik oldalát. A recés peremű pénzérmék mintájára a művészi érmék peremét is bevonta az ábrázolásba. Hol úgy, hogy feliratot helyezett el rajta, hol meg azzal, hogy az éremlapon látható kompozíciót plasztikusan kifuttatta. Leginkább pedig azzal, hogy egyáltalán nem csinált peremet, és a két oldal domborulatait átvezette egymásba. Több érmébe beilleszthető és kiemelhető kisplasztikát helyezett el. Mind az érem, mind a mozdítható betétplasztika elő- és hátlapját megmintázta és feliratozta.
Életművét a kezdetektől napjainkig a tárgyakban realizálódó sziporkázó ötletgazdagság, játékosság és leleményesség jellemzi.
Egy értékekben dús korszak szellemiségét és jellegzetes vonásait megtestesítő művészet dimenziói bontakoznak ki a könyv reprodukcióinak szemlélői előtt.