A premierre már jó előre elkelt minden jegy a csaknem kétezer férőhelyes Grand Theatre-ben. A város közepén álló színház az egyik legmodernebb egész Ázsiában, és méltán közkedvelt a sanghajiak körében.
Markó Iván koreográfus, aki az Emberi Himnusz ötletgazdája is, rövid köszöntője után, némi kulturális útmutatót is adott a produkcióhoz. Elmondta, hogy Beethoven IX. szimfóniája a táncmű alapja, mely egyben az Európai Unió himnusza is.
A természet harmóniájáról és az emberi kapcsolatokról, az összetartozás erejéről szól ez a mű, a tánc nyelvén.
A hetven perces előadás végén a sanghajiak többször visszatapsolták a társulatot. Aki ismeri a kínai közönség visszafogottságát, tudja, tőlük szokatlan az ilyen hangos fogadtatás.
Ez volt az első nagyszabású közös magyar-kínai produkció Sanghajban: a magyarországi művészek mellett közreműködtek benne a sanghaji opera zenekara és kórusa, illetve szólistái is.
Antal Mátyás karmester az est végén úgy fogalmazott:" Kiváló volt a zenekar és a kórus is. Beethoven IX. szimfóniája különösen kedvelt Ázsiában. A sanghaji opera művészei játszották már korábban is, bár nyilván az európai zenéléshez képest más stílusban, más hangsúllyal. De most sikerült közös zenei nyelvre hangolódnunk."
Hajba Judit, aki Magyarország sanghaji kulturális szakdiplomatája, miután a főkonzulátus nevében üdvözölte az Emberi Himnusz- produkció társulatát, és annak vezetőit, - azt nyilatkozta:" Sanghaj egyre komolyabb szerepet játszik a nemzetközi kulturális életben, kitűnő példa rá a sanghaji művészeti fesztivál, amellyel nagyon jó az együttműködése a főkonzulátusnak. És nem véletlen, hogy épp az Emberi Himnuszt hívta meg a fesztivál, mivel a sanghajiakat az utóbbi időben egyre inkább vonzza a táncművészet, a balett."
Köszönjük ezt a csodálatos és sikeres előadást a társulatnak, Markó Iván és Keveházi Gábor koreográfusnak, valamint Antal Mátyás karmesternek
Így is lehet hírnevet szerezni Magyarországnak a nagyvilágban!
K. J.