Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Marketing-trükkök a járvány után

A hazai kiskereskedések zöme a járvány ideje alatt zárva tartott, és sokan a költségek, így a marketingköltségek azonnali visszavágásába is belekezdtek. Becságh Annával, a Rewart Kft. senior account executive munkatársával számba vettük, hogy milyen teendői is lehetnek a kiskereskedőknek, ha már lecsengett a járványveszély, mivel is lehet az elpártolt vásárlókat visszacsábítani üzletünkbe.

  • Milyen egyszerű marketing fogások léteznek arra, hogy a járvány miatt elmaradt vevőket visszacsábítsuk a boltokba?
  • Számos módszer van mind a kosárérték növelésére, mind új vásárlók megszólítására, most azonban leginkább a korábbi, hűséges fogyasztóink visszaszerzése a cél, amit legeredményesebben a részükre biztosított kedvezményekkel tudunk elérni. Ezek lehetnek rövid ideig tartó, időszakos kedvezmények akár csak bizonyos termékekre – ez jó lehetőség egyben a bent ragadt termékek kiárusítására is. Emellett szintén egy jó eszköz lehet erre a célra a kevésbé népszerű vagy kisebb ár-résű termékeink ajándékba adása bizonyos értékű vásárlás felett. Jól tud működni még az 1+1 akció is, valamint nagyban növelhetjük a fogyasztók visszatérési esélyét egy viszonylag rövid lejáratú, a következő vásárlásukból, például 15 százalékos kedvezményre jogosító kuponnal.
Cégér. Fotó: depositphotos.com

 

  • Sokan mondják, hogy a koronavírus okozta járvány gazdaságra gyakorolt hatása ugyan pusztító, de ez a válság mégsem olyan, mint egy klasszikus gazdasági válság, amikor is a kereslet hosszú távú visszaesésével kell számolni, míg most egy rapid folyamatnak vagyunk a tanúi. Ez mennyire kíván meg egy marketingestől másfajta reagálást, gondolok itt a rövid és hosszú távú tervezésre?
Becságh Anna. Fotó: Becságh Anna

  • A marketing az egyik leggyorsabban reagáló szegmens. Főleg egy ilyen helyzetben lehetőleg azonnal kell cselekedni a fogyasztók lojalitásának megőrzése érdekében. Utólag látva azok a márkák maradtak közel a vásárlók szívéhez, akik vagy empatikusan álltak az emberekhez, nem fogyasztásra ösztönözték, hanem sokkal inkább az összetartásról biztosították őket, illetve akik mindezek mellett esetlegesen még egy jó ügyért is kiálltak (például segítették az egészségügyi dolgozókat). A vírus lecsengésével viszont több kutatás szerint is a jó stratégia a pozitív jövőképre való koncentrálás. Jól működhetnek a jelenlegi időszakban azok a kampányok, melyek a vírus alatti pozitív változásokra épülnek (magunkkal hozni, amit tanultunk és amiben pozitív irányba változtunk, rossz szokások/sietős mindennapok magunk mögött hagyása, új dolgok felé való nyitás, más életszemlélet), de véleményem szerint június közepénél ezt sem szabad tovább húzni.
  • Válság idején a legelső lépések egyike szokott lenni, hogy a cégek visszavesznek a marketingköltségekből. Egy kiskereskedés - ahol nem komoly összegekről van szó - nem vesztenek így többet a vámon, mint amit megnyerhetnek a réven? Magyarul: érdemes most visszavenni a marketing költésből, megkockáztatva, hogy elmaradhatnak esetleg a potenciális vevők?
  • Véleményem szerint semmiképp, maximum optimalizálni érdemes a folyamatokat. Itt arra gondolok, hogy ha eddig esetleg nem voltunk tisztában a marketingköltések megtérülésével, kicsit ássuk bele jobban magunkat a témába, akár kérjük szakember segítségét. Ugyanazt az összeget, más elosztásban, hosszú távon sokkal hasznosabban tudjuk elkölteni. Érdemest ezt az áldozatot bevállalni még akkor is, ha ez eleinte több ráfordítást igényel mind energiában, mind akár költségek terén is. Akik pedig jártasak a témában, azok beláthatják, hogy a marketing kommunikációs eszközök használata ezekben a nehéz helyzetekben - szintén hosszú távon gondolkodva - rendkívül gyümölcsöző lehet a cégek számára, hiszen a fogyasztók elvárása a piac ezen területe felé nem változik ami a kommunikáció mennyiségét illeti, a minőség tekintetében viszont annál inkább.


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.