Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Ön elégedett önmagával?

Tízből négyen világszerte és hazánkban is elégedettek külsejükkel és akkor sem változtatnának semmit, ha erre ingyenesen módjuk nyílna - derül ki a GfK Roper Jelentés adataiból. A szépségápolási és egészségügyi termékekről való tájékozódás alkalmával a többség saját ítélőképességére, illetve családja, barátai véleményére hallgat. Saját bevallása szerint minden második fogyasztó általában drogériában, gyógyszertárban szerzi be e termékeket.

A világ mintegy 30 országában készülő és 30,000, a 13 éves és ennél idősebb korosztály körében végzett személyes interjú eredményét összegző GfK Roper Jelentés szépségápolással kapcsolatos fejezete- egyebek mellett - azt kutatta, megfelelő lehetőség esetén mit változtatnánk magunkon, milyen forrásokból tájékozódunk egészségügyi és szépségápolási termékekről, újdonságokról és márkákról, illetve általában hol szerezzük be ezeket a termékeket.

Tízből négyen semmit nem változtatnának külsejükön

A felmérés eredményei szerint ma globálisan tízből négyen jól érzik magukat a bőrükben, elfogadják magukat olyannak, amilyenek. Különösen jellemző ez a hozzáállás a spanyolok és az oroszokra, ahol a megkérdezettek 58, illetve 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy semmit nem változtatna magán. Az önmagukkal elégedettek tábora Magyarországon sem tér el számottevően a nemzetközi átlagtól: a megkérdezettek 41 százaléka jelezte azt, hogy semmit nem változtatna magán. Legelégedetlenebbek a svédek és a lengyelek, hiszen mindkét országban a válaszadók nem egészen harmada kerülne el valamiféle beavatkozást, ha módja nyílna rá.

A válaszok összegzése rávilágít az egyes nemzetek 'gyenge pontjaira', azaz arra, mely testrészeiken eszközölnének legtöbben változtatást. Az orrukra az olaszok a legkényesebbek, a korral járó ráncokra és májfoltokra a csehek, a pattanásokra és bőrkiütésekre pedig a svédek. A legproblémásabb testtájakat a has és a csípő, valamint a lábak jelentik. Az előbbi átszabását a britek, a svédek, franciák és németek tartják legnagyobb arányban kívánatosnak, míg a csípőt és lábakat jellemzően az olaszok, britek, csehek és honfitársaink alakítanák. A szép mosoly érdekében a lengyelek és oroszok azok, akik ha tehetnék fogaikon változtatnának.

Szépségápolási és egészségügyi termékek: a többség a saját ítélőképességére hagyatkozik

A kutatás tanúsága szerint minden második fogyasztó saját maga ítélőképességére, illetve családja, barátai tanácsára hagyatkozik egészségügyi és szépségápolási termékek, márkák és újdonságok kapcsán. Nemzetközi szinten ennél kevésbé vannak hatással a fogyasztókra a televízióban elhangzottak (29 százalék) és kevesen kérik ki bőrgyógyász, vagy más egyéb orvos véleményét (18 százalék). Míg Nyugat-Európában többen kíváncsiak (29 százalék) szakértő orvosi véleményre mint a televízióban elhangzottakra (18 százalék), addig Kelet- és Közép-Európában a megkérdezettek a bőrgyógyásszal szemben (13 százalék) a televíziót tekintik nagyobb arányban információforrásnak (30 százalék).

Magyarországon - amikor egészségügyi és szépségápolási termékekről van szó - 51 százalék a "saját feje után megy", 46 százalék a barátok és a család véleményére hallgat. A válaszadók 24 százaléka saját bevallása szerint a televízióból tájékozódik, 14 százalék pedig bőrgyógyász, vagy egyéb orvos tanácsát kéri.

Általában drogériában vásárolunk

Egészségügyi és szépségápolási termékeket minden második megkérdezett általában drogériában, vagy patikában, több mint harmaduk pedig (36 százalék) a modern kereskedelmi csatornák - diszkont, szupermarket, hipermarket - valamely üzletében vásárol.

A drogériák és gyógyszertárak népszerűsége Csehországban és Franciaországban kiugró, hiszen a megkérdezettek 71, illetve 65 százaléka ide tér be, amikor egészségügyi és szépségápolási termékeket kíván vásárolni. Az olaszok a drogéria mellett legnagyobb arányban (52 százalék) szaküzletekben intézik az ilyen jellegű beszerzéseket. Hazánkban a nemzetközi összesítésnél jobban szerepelnek a drogériák és gyógyszertárak (55 százalék), valamint a modern kereskedelmi csatornák - a diszkontok, szupermarketek, hipermarketek - is (52 százalék szemben a globális 36 százalékkal).

A felmérést a GfK Csoport végezte, a magyarországi adatokat a GfK Hungária Piackutató Intézet szolgáltatta.

A kutatásról

A GfK NOP Roper Jelentése 1997 óta évente mintegy 30 országban készül és 30.000, a 13 éves és ennél idősebb korosztály körében végzett személyes interjú eredményét összegzi. A tanulmány átfogóan elemzi a globális fogyasztói trendeket és bepillantást enged a globális fogyasztó életmódjába, attitűdjeibe, értékeinek világába és viselkedésébe.

Az interjúk 2006 novembere és 2007 januárja között készültek az egyes országokban reprezentatív mintavétellel. (Magyarországon a városi lakosságot reprezentáló mintán készült a felmérés.)

A GfK Csoport

A GfK Csoport a világ ötödik legnagyobb piackutató vállalata. Tevékenységének öt fő területe a következő: Consumer Tracking, Gyógyszer- és egészségügyi kutatások, Kereskedelem és technológia, Média és Custom Research. A Csoport 90 országban 115 leányvállalattal rendelkezik. A jelenlegi több mint 8400 alkalmazott megközelítőleg 80 százaléka dolgozik Németországon kívül, közülük 92-en Magyarországon. Amennyiben további információt szeretne, kérjük, keresse fel weblapunkat a www.gfk.hu címen.


6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez

6 egyszerű tipp lakásból házba költözéshez 

Nőként sokat kombinálunk, ami időnként bosszantó, de néha nem is rossz szokás. Kiváltképp akkor, ha olyan szituáció előtt állunk, mint egy lakásból való költözés az új családi házba.
Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban?

Hogyan őrizd meg bőröd frissességét a nyári hónapokban? 

Amikor a meleg napokon pihenni indulunk, mindenki szeretné a legjobb formáját hozni, és ebben a bőrünk ápolása különösen fontos szerepet kap.
Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is

Viszkok Fruzsi tippje: tartós szőrtelenítés otthon is 

Az otthoni tartós szőrtelenítés egyre népszerűbb megoldás azok körében, akik szeretnének hosszú távon megszabadulni a nem kívánt szőrszálaktól anélkül, hogy időt és pénzt áldoznának drága szalonkezelésekre.
Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon?

Hogyan rendezd be a hálószobád, hogy valódi pihenőszigetté váljon? 

A hálószoba sokkal több, mint egy hely, ahová aludni járunk. Ez az otthon legintimebb tere, ahol kikapcsolódunk, megpihenünk, és új energiával töltődünk fel. Éppen ezért fontos, hogy a berendezése ne csak ízléses, hanem funkcionális és kényelmes is legyen. Cikkünkben összegyűjtöttük a legfontosabb szempontokat, hogy a hálószobád ne csak szép, hanem élhető és nyugodt tér is legyen.
Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez?

Hogyan szoktasd hozzá kutyádat a szobakennelhez? 

A szobakennel sok gazdi fejében még mindig a „bezárás” fogalmával él együtt, pedig valójában épp az ellenkezője: egy jól bevezetett kennel nyugalmat, stabilitást és biztonságot ad a kutyádnak.
Így lesz stresszmentes az ételrendelés

Így lesz stresszmentes az ételrendelés 

Nőként nem mindig könnyű helytállni a mindennapokban, hiszen a munkahely mellett többnyire rájuk hárul a háztartás vezetése, a főzés és a gyereknevelés is.
Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra

Ne hagyd az utolsó pillanatra: így hozd formába a kertet nyárra 

Amint megérkezik a tavasz, a kert újra életre kel, de csak akkor, ha mi is készen állunk rá.
Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.