A világ mintegy 30 országában készülő és 30,000, a 13 éves és ennél idősebb korosztály körében végzett személyes interjú eredményét összegző GfK Roper Jelentés szépségápolással kapcsolatos fejezete- egyebek mellett - azt kutatta, megfelelő lehetőség esetén mit változtatnánk magunkon, milyen forrásokból tájékozódunk egészségügyi és szépségápolási termékekről, újdonságokról és márkákról, illetve általában hol szerezzük be ezeket a termékeket.
Tízből négyen semmit nem változtatnának külsejükön
A felmérés eredményei szerint ma globálisan tízből négyen jól érzik magukat a bőrükben, elfogadják magukat olyannak, amilyenek. Különösen jellemző ez a hozzáállás a spanyolok és az oroszokra, ahol a megkérdezettek 58, illetve 49 százaléka nyilatkozott úgy, hogy semmit nem változtatna magán. Az önmagukkal elégedettek tábora Magyarországon sem tér el számottevően a nemzetközi átlagtól: a megkérdezettek 41 százaléka jelezte azt, hogy semmit nem változtatna magán. Legelégedetlenebbek a svédek és a lengyelek, hiszen mindkét országban a válaszadók nem egészen harmada kerülne el valamiféle beavatkozást, ha módja nyílna rá.
A válaszok összegzése rávilágít az egyes nemzetek 'gyenge pontjaira', azaz arra, mely testrészeiken eszközölnének legtöbben változtatást. Az orrukra az olaszok a legkényesebbek, a korral járó ráncokra és májfoltokra a csehek, a pattanásokra és bőrkiütésekre pedig a svédek. A legproblémásabb testtájakat a has és a csípő, valamint a lábak jelentik. Az előbbi átszabását a britek, a svédek, franciák és németek tartják legnagyobb arányban kívánatosnak, míg a csípőt és lábakat jellemzően az olaszok, britek, csehek és honfitársaink alakítanák. A szép mosoly érdekében a lengyelek és oroszok azok, akik ha tehetnék fogaikon változtatnának.
Szépségápolási és egészségügyi termékek: a többség a saját ítélőképességére hagyatkozik
A kutatás tanúsága szerint minden második fogyasztó saját maga ítélőképességére, illetve családja, barátai tanácsára hagyatkozik egészségügyi és szépségápolási termékek, márkák és újdonságok kapcsán. Nemzetközi szinten ennél kevésbé vannak hatással a fogyasztókra a televízióban elhangzottak (29 százalék) és kevesen kérik ki bőrgyógyász, vagy más egyéb orvos véleményét (18 százalék). Míg Nyugat-Európában többen kíváncsiak (29 százalék) szakértő orvosi véleményre mint a televízióban elhangzottakra (18 százalék), addig Kelet- és Közép-Európában a megkérdezettek a bőrgyógyásszal szemben (13 százalék) a televíziót tekintik nagyobb arányban információforrásnak (30 százalék).
Magyarországon - amikor egészségügyi és szépségápolási termékekről van szó - 51 százalék a "saját feje után megy", 46 százalék a barátok és a család véleményére hallgat. A válaszadók 24 százaléka saját bevallása szerint a televízióból tájékozódik, 14 százalék pedig bőrgyógyász, vagy egyéb orvos tanácsát kéri.
Általában drogériában vásárolunk
Egészségügyi és szépségápolási termékeket minden második megkérdezett általában drogériában, vagy patikában, több mint harmaduk pedig (36 százalék) a modern kereskedelmi csatornák - diszkont, szupermarket, hipermarket - valamely üzletében vásárol.
A drogériák és gyógyszertárak népszerűsége Csehországban és Franciaországban kiugró, hiszen a megkérdezettek 71, illetve 65 százaléka ide tér be, amikor egészségügyi és szépségápolási termékeket kíván vásárolni. Az olaszok a drogéria mellett legnagyobb arányban (52 százalék) szaküzletekben intézik az ilyen jellegű beszerzéseket. Hazánkban a nemzetközi összesítésnél jobban szerepelnek a drogériák és gyógyszertárak (55 százalék), valamint a modern kereskedelmi csatornák - a diszkontok, szupermarketek, hipermarketek - is (52 százalék szemben a globális 36 százalékkal).
A felmérést a GfK Csoport végezte, a magyarországi adatokat a GfK Hungária Piackutató Intézet szolgáltatta.
A kutatásról
A GfK NOP Roper Jelentése 1997 óta évente mintegy 30 országban készül és 30.000, a 13 éves és ennél idősebb korosztály körében végzett személyes interjú eredményét összegzi. A tanulmány átfogóan elemzi a globális fogyasztói trendeket és bepillantást enged a globális fogyasztó életmódjába, attitűdjeibe, értékeinek világába és viselkedésébe.
Az interjúk 2006 novembere és 2007 januárja között készültek az egyes országokban reprezentatív mintavétellel. (Magyarországon a városi lakosságot reprezentáló mintán készült a felmérés.)
A GfK Csoport
A GfK Csoport a világ ötödik legnagyobb piackutató vállalata. Tevékenységének öt fő területe a következő: Consumer Tracking, Gyógyszer- és egészségügyi kutatások, Kereskedelem és technológia, Média és Custom Research. A Csoport 90 országban 115 leányvállalattal rendelkezik. A jelenlegi több mint 8400 alkalmazott megközelítőleg 80 százaléka dolgozik Németországon kívül, közülük 92-en Magyarországon. Amennyiben további információt szeretne, kérjük, keresse fel weblapunkat a www.gfk.hu címen.