Életforma.hu

ÉLET-MÓD

Tízből csak négy magyar olvas könyvet

Világszerte legtöbbek fő érdeklődésének középpontjában a zene áll - a többség legalább hetente zenét hallgat, illetve újságot olvas. Moziba, múzeumba és művészeti kiállításokra, valamint sportrendezvényekre ritkábban, inkább havi rendszerességgel látogatunk - derül ki a globális fogyasztói trendeket vizsgáló és a globális fogyasztó életmódjába, attitűdjeibe, értékeinek világába és viselkedésébe bepillantást engedő GfK Roper Jelentésből.

A világ több mint 30 országában mintegy 30.000 megkérdezésre kapott válaszokat összegző GfK Roper Jelentés eredményei azt mutatják, hogy világszerte legtöbben a zenében találják örömüket: közel minden második megkérdezett (46 százalék) a zene iránt érdeklődik leginkább. A főbb kulturális érdeklődési körök sorában második helyen a mozi és filmek állnak (35 százalék), amivel közel annyian szeretik tölteni idejüket, mint olvasással (34 százalék). Kikapcsolódásként a válaszadók több mint negyede, ha teheti a sportműsorok nézését választja, ám sportolni ennél már lényegesen kevesebben, csupán 14 százalék szeret. A művészetek és kultúra - így tánc és színház - zárja a sort: e témakör csak egy szűk kör, a válaszadók 13 százalékának kifejezett érdeklődésére tarthat számot.

A globális - és nyugat-európai - rangsortól egy picit eltérően alakul a felmérésben Csehországot, Lengyelországot, Magyarországot és Oroszországot magába foglaló kelet- és közép-európai régióban jellemző sorrend. Itt minden második megkérdezett (51 százalék) a mozi és filmek iránt érdeklődik leginkább, a zene tízből négy válaszadó (42 százalék) érdeklődésének áll a középpontjában. A megkérdezetteknek csupán harmada (33 százalék) szeret olvasni, 26 százalék néz szabadidejében szívesen sportműsorokat, mérkőzéseket. Szűkebb régiónkban azonban - a kontinens nyugati felétől eltérően - az aktív testedzés szorult a lista végére (10 százalék), ennél többen (13 százalék) érdeklődnek a művészetek és kultúra iránt.

Hazánkban a legnagyobb érdeklődésre szintén a zene tart számot (51 százalék). A megkérdezettek válaszai alapján második helyen az olvasás (43 százalék), harmadik helyen pedig a mozi és filmek állnak, melyek iránt a válaszadók 38 százaléka érdeklődik kifejezetten.

A hetente, vagy ennél gyakrabban végzett tevékenységek világszerte jellemzően a zenehallgatás és újságolvasás, de nincs ez másként Európa nyugati és keleti felét vizsgálva sem, bár a heti újságolvasásnak Kelet- és Közép-Európában némiképp kevesebben (66 százalék) hódolnak, mint a nyugati régióban (72 százalék). Magazinokat legalább hetente mintegy minden második megkérdezett vesz kezébe Nyugat-Európában - különösen igaz ez a németekre (63 százalék), a svédekre (59 százalék) és a franciákra (57 százalék). Kelet- és Közép-Európában ez az arány 43 százalék, mely érték legmagasabb a Cseh Köztársaságban, ahol a válaszadók közel 70 százaléka olvas valamilyen magazint legalább heti rendszerességgel - Magyarországon minden második megkérdezett nyilatkozott hasonlóképpen. Könyvolvasásra globálisan a válaszadók 37 százaléka adja a fejét ugyanilyen gyakran és e téren, ha hajszálnyival is, de jobb eredményt mondhat magáénak a kelet- és közép-európai (38 százalék), mint a nyugat-európai régió (37 százalék). Legnagyobb arányban a svédek (46 százalék), a britek (44 százalék), az oroszok (42 százalék) és mi, magyarok (41 százalék) olvasunk legalább hetente egy alkalommal könyvet.

A GfK Roper Jelentés adatai szerint mozik, múzeumok és kiállítások látogatása, illetőleg sportrendezvények helyszíni megtekintése ritkábban, inkább havi rendszerességgel jellemző. Moziba a megkérdezettek közel negyede jár havonta egyszer: így nyilatkozott Nyugat-Európában a válaszadók 24 százaléka, illetőleg Kelet- és Közép-Európában 18 százalékuk. Sportrendezvényeket is nagyobb arányban látogatnak a kontinens nyugati felén élők, mint szűkebb régiónk lakosai: míg ott tízből ketten legalább havonta a helyszínen kísérik figyelemmel egy-egy sportmérkőzés, vagy verseny alakulását, addig a négy kelet- és közép-európai országban ez az arány mindösszesen 14 százalék. Múzeumba és művészeti kiállításokra a válaszadók 8 százaléka látogat el legalább havonta egyszer - e téren legaktívabbak a spanyolok (15 százalék), őket a második helyen osztozva a franciák és honfitársaink követik (12-12 százalék).


Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára

Az éves megyei matrica előnyei a közlekedők számára 

A 2015-ben bevezetésre került megyei matricák az elmúlt egy évtizedben egyértelműen igazolták létjogosultságukat, hiszen már jó ideje vezetik az eladási statisztikákat. Érdemes tehát megvizsgálni azt is, mi okozza ilyen mértékű keresettségüket.
Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt

Bosch: háromszor a Föld körül – 120 ezer sportkilométer 6 év alatt 

Hatodszor is a Bosch az első helyen az országos Fut a cég versenyen
Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek?

Ébredő életenergia – hogyan segít a kundalini jóga a nőknek? 

A kundalini jóga a kedvesség és a tudatosság jógája, ebből adódóan ideális a gyengédebb nem képviselői számára. De miben és hogyan segíthet nekünk? Hogyan járul hozzá ez a jógaforma a belső tér megtapasztalásához? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján

Tavaszi lendület: játékosan a csapatépítés útján 

Ahogy a természet újraéled, a hosszú hónapok utáni friss levegő és napsütés szinte hívogat, hogy végre kiszabaduljunk a négy fal közül. Ilyenkor szinte vonz minket a természet, vágyunk a felfrissülésre, amit a szabad levegő ad.
A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig

A CBD olaj útja a magtól a cseppentőig 

A CBD olaj természetes eredetével, kiegyensúlyozott összetételével és sokrétű felhasználhatóságával sokak érdeklődését keltette fel az utóbbi időben. De vajon hogyan készül ez a különleges olaj? Milyen folyamatokon megy keresztül a kender, mire illatos, sűrű kivonatként a polcokra kerül?
A körömápolás fontossága a nők életében

A körömápolás fontossága a nők életében 

A hölgyekre jellemző, hogy sokat foglalkoznak a külsejükkel. Annak érdekében, hogy ápoltak legyenek, rendszeresen látogatnak el a fodrászhoz, a kozmetikushoz és a műkörmöshöz is.
Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak

Nőként kiemelt szerepe van a jó alvásnak 

Az alvás nem csupán a pihenés eszköze, hanem a szervezet regenerációjának és kiegyensúlyozott működésének alapfeltétele is - mondhatni kulcsfontosságú az egészségünk szempontjából.
Olívaolajjal a női egészségért

Olívaolajjal a női egészségért 

Az olívaolaj a mediterrán konyha egyik jellegzetes alapanyaga, ám nem csak a konyhában vehetjük hasznát. De ne szaladjunk ennyire előre, kezdetnek nézzük meg, miért olyan kedvelt, és milyen hatásai vannak!
A papírtálak széles felhasználási lehetőségei

A papírtálak széles felhasználási lehetőségei 

A papírtálcák, papír leveses tálak és tányérok valamint a sushi tálcák rendkívül népszerűek, ezért a fenntartható vendéglátásra törekvő női vállalkozók is előszeretettel használják. A vendéglátás mellett azonban praktikus megoldást jelentenek a stílusos rendezvények, a catering és az otthoni összejövetelek alkalmával is.

Nők ezreinek ad újra aktív életet a csípőprotézis 

A nők élete gyakran egyenlő a rohanással, azonban az idő múlásával jelentkező különböző ízületi fájdalmak lassabbá, nehezebbé, korlátozottabbá teszik a mozgásukat. A csípőízületi problémák nagyon sok nőt érintenek, főleg a 60 év feletti korosztályt.