Csökkent viszont a telekommunikációs és piackutató szektor befolyása, csakúgy, mint a nők aránya a befolyásosak között. Az is látszik, hogy a médiaelit tagjai középkorúak: 35 év alatt nehéz a listára kerülni. A lista negyede cserélődött – kiesett többek között Várdy Zoltán és Geszti Péter, bekerült például Steve Varcoe, Mező László és Medveczky Balázs.
Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban
(Első tíz helyezett)
1. Dirk Gerkens RTL Klub
2. Simon Zsolt TV2
3. Rákosi Tamás IKO-csoport
4. Bayer József Axel Springer
5. Szalai Annamária NMHH
6. Szabó György Sanoma Media Budapest
7. Mihók Attila Ringier
8. Kolosi Péter RTL Klub
9. Vidus Gabriella RTL Klub
10. Somlói Zsolt MindShare
Forrás: Marketing&Média
A Marketing&Média kommunikációs szaklap összeállítása azokat a személyeket tartalmazza, akiket 2011-ben a szakmai zsűri a médiaiparág legbefolyásosabbjai közé választott. Az első tíz helyezettnek járó díjakat május 3-án, kedden este adták át ünnepélyes keretek között a Media Hungary konferencián. A díjátadón Simon Krisztián, a lap főszerkesztője elmondta: „A hazai médiaiparban eddig nem látott változások zajlottak az elmúlt évben, hiszen 13 új név szerepel a listánkon, azaz a szereplők közel negyede újonnan érkezett a legbefolyásosabbak közé. Sok újdonságot hozott a médiaszabályozás, a közszolgáltati szektor átalakulása, valamint a TV2 menedzsmentjének változása. A listára először került be a szabályozó oldal képviselője, Szalai Annamária.” A listának vannak szinte már állandónak mondható szereplői. „Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója negyedik éve őrzi vezető helyét a legbefolyásosabbak között.” – hangsúlyozta a főszerkesztő.
A Top 50 szereplői között 2011-ben túlsúlyban vannak a médiavállalatok és ügynökségek vezetői. A tévések dominánsabbak a lista elején, közöttük is az RTL Klub képviselői szerepelnek a legtöbbször. Érdekes tendencia, hogy csökkent a telekommunikációs terület és a piackutató intézetek képviselőinek száma. Jól szerepeltek viszont idén a főszerkesztők. A médiaügynökségek vezetői közül két új névvel is bővült az idei összeállítás. A menedzsment átalakítása miatt cserélődtek a listán a TV2 emberei, valamint más, IT és média vállalatokál történt változások is jelentős hatással voltak a lista összetételére.
Hosszú távú tendenciának tekinthető, hogy az eddigi években mindig csökkent a befolyásos hölgyek száma. Idén sincs ez másként: a tavalyi nyolc után ezúttal mindössze hét nő került a listára.
Az első tíz
A 2011-es lista első tíz helyén két új szereplőt találunk: Szalai Annamáriát, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökét, valamint Mihók Attilát, a Ringier ügyvezető igazgatóját.
A Marketing&Média toplistájának élbolyába a korábbi évekhez hasonlóan idén is a piacvezető RTL Klubhoz köthető személyek kerültek be legtöbben, szám szerint négyen. A kiadóvállalatokat három, a TV2-t, a szabályozói oldalt, valamint a médiaügynökségeket egy-egy személy képviseli a toplista első tíz helyezettje között.
A 2011-es Top 50 élbolyában az RTL Klub több vezetőjét is megtaláljuk: az első helyezett Dirk Gerkens mellett Kolosi Péter programigazgató a nyolcadik, Vidus Gabriella kereskedelmi igazgató a kilencedik helyen képviseli a csatornát. Résztulajdonosként a lista harmadik helyén szereplő Rákosi Tamás is ide köthető, igaz, ő az IKO-csoport vezetőjeként is komoly befolyással bír. A lista második helyezettje Simon Zsolt, a TV2 tavaly kinevezett vezérigazgatója, aki előtte a Mediaedge:CIA vezetőjeként szerepelt a lista ötödik helyén. A hölgyeket Szalai Annamária, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHK) elnöke (ötödik helyezés) és Vidus Gabriella képviseli az élbolyban. Három kiadó képviselője került az első tíz helyezett közé: Bayer József, az Axel Springer vezetője a negyedik, Szabó György, a Sanoma vezetője a hatodik, Mihók Attila, a Ringier első embere pedig a hetedik helyen végzett. Noha az ügynökségek vezérei összességében előretörtek az idei listán, az élbolyban csak Somlói Zsolt, a MindShare vezetője képviseli őket a tizedik helyen.
A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a Marketing&Média 2011. május 3-án megjelent számában olvasható, valamint az MMonline Facebook oldalán is megtekinthető.
(http://www.facebook.com/pages/MMonline/120861487964415)
A Marketing&Média „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listájáról
A Marketing&Media 2008-ban készítette el először az összeállítást, amit eddig minden alkalommal a Media Hungary konferencián mutatott be egy – a lista első tíz helyezettjéről szóló – film kíséretében. Mint ahogy az eddigi években, úgy most is azokat a személyeket keresték, akik a médiaiparág szempontjából a legmeghatározóbbak. Így az idén is bekerültek a rangsorba médiatulajdonosok, médiavállalatok első emberei, ügynökségi vezetők vagy éppen nagyvállalatok marketingigazgatói.
„Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban" rangsorát a Marketing & Médiaszaklap szerkesztőbizottsága, valamint a magazin szerkesztőségének tagjai állították össze szavazással.
www.mmonline.hu