Nagy Géza, az Ability Park elnöke bejelentette az elkövetkező időszak programjait és képzési terveit, melyeket "Az év támogatottja 2008" program keretein belül, minimum 40 000 000 forint támogatásból valósít meg a Student Service Egyesület, az Ability Park működtetője.
Hazai és nemzetközi elismerésekkel jutalmazott interaktív élménypark, az Ability Park játékos formában próbálja megismertetni az emberekkel a fogyatékos személyek mindennapi helyzeteit. Célunk, hogy a látás-, hallás- és mozgássérült, értelmi fogyatékos és autista animátorok által bemutatott játékok segítségével a park valamennyi korosztály számára élvezhetően és megérthetően mozdítsa elő a fogyatékos emberek társadalmi beilleszkedéséhez szükséges szemléletformálást, mindenekelőtt pedig tartalmas és örömteli élményt nyújtson mindenkinek, aki játszani szeretne, vagy próbára akarja tenni képességeit.
A 2002-ben induló, akkor még változó helyszíneken működő Ability Parkot abból a megfontolásból hozták létre kitalálói, hogy a tematikus élményparkok iránti vágyat és a játék szeretetét szórakoztató és interaktív módon kapcsolják össze a fogyatékos személyekkel szemben tanúsított társadalmi attitűd-formálás igényével. A park a fogyatékos emberek társadalmi beilleszkedéséhez szükséges szemléletváltást akarja elősegíteni, illetve a fogyatékos személyek képességeinek, lehetőségeinek és igényeinek érthető, megélhető formában történő bemutatásával megpróbálja elérni, hogy a közönyt, idegenkedést és sajnálkozást együttérzés és megbecsülés váltsa fel.
Az Ability Park komplex esélyegyenlőségi projekt: képzési és oktatási programjaival egyfelől megpróbálja a különböző szakmák (építészet, oktatás, média, informatika) nyelvére lefordítani a fogyatékos emberek problémáit, és rávilágít arra, hogy a fogyatékos ügy inkább technikai, mint szociális kérdés. Másfelől foglalkoztatási program, a látás-, hallás- és mozgássérült, értelmi fogyatékos és autista animátorok alkalmazásával ugyanis jelentős szerepet vállal a fogyatékos emberek munkahelyi rehabilitációjában. Végül, de nem utolsó sorban pedig turisztikai látványosság, amely az állandó helyszínek és egyéb logikai-ügyességi játékok, illetve műhelyek és információs szolgáltatások segítségével tartalmas és örömteli élményt nyújt mindenkinek, aki játszani és szórakozni szeretne, vagy épp próbára akarja tenni képességeit.
Az Ability Park 2002 óta számos rendezvényen (Sziget Fesztivál, Sportsziget, Gyereksziget) vett részt, hetekig látogatható volt a Millenáris Parkban, és több száz vidéki programot szervezett. A Magyar Formatervezési Díj mellett 2003-ban elnyerte a WYBA (World Young Business Achiever Award) társadalmi felelősségvállalásban nyújtott kiemelkedő szerepért járó különdíját, illetve 2007-ben a Magyar Köztársaság Érdemrendje Lovagkereszt díját és a Pannon Példakép Alapítvány díját. Megalakulása óta több mint 250 ezer látogatója volt, 2007 februárjától pedig egy éven keresztül állandó kiállításként működött a Jövő Háza Központban (Millenáris Park).
2008 júniusában a Park állandó, önálló helyszínre költözött a VI. kerület, Dessewffy u. 18-20. számba, mely hétfő kivételével minden nap nyitva tart az érdeklődőknek.
Játékok, ahol mindenki megtudhatja mire képes
Sötét ügyek - vaklabirintus:
Az elsötétített labirintusban a játék erejéig egy detektívregény szereplőivé válhatunk. Feladatunk a következő: el kell mennünk egy Sam Hero nevű magándetektív lakására - az elsötétített lakásbelsőbe - és elhozni, illetve elrendezni néhány dolgot, hogy megoldjuk Sam problémáit és felmentsük az ellene felhozott vádak alól. Mivel a lakás megfigyelés alatt áll, nem kapcsolhatunk villanyt, és teljes sötétségben kell megoldanunk a változatos feladatokat.
Csodaváros:
Csodaváros az értelmi fogyatékosok ötletei alapján felépített város bolttal és postával, ahol nekünk kell megfejteni az adott intézmény (fogyatékos gyermekek által létrehozott) szabályrendszerét.
Kerekesszékes akadálypálya:
Következő labirintusunk egy akadálymentes gyorsasági-ügyességi pálya, amelyen kerekesszékes animátorok segítségével, kerekesszékben ülve kell végigmennünk és próbára tenni ügyességünket.
Jeltér - jelnyelvi játékok:
A Jeltérben kipróbálhatjuk a különböző témákra és szabályokra épülő jelnyelvi játékokat, amelyek a siketek gondolkodását meghatározó vizuális logikát mutatják be (például a daktil memoryt, ami a jelnyelvi ujjábécé és a magyar ábécé összepárosítására épül), siket animátorok segítségével pedig elsajátíthatjuk a jelnyelvi ábécé alapjait is.
Játéktár - érzékszervi játékok:
Apró tégelyekbe helyezett illatminták, illetve tapintásra, szaglásra és hallásra alapuló memóriajátékok várnak minket a Játéktárban.
Ajtók terme:
Következő helyszínünk egy olyan terem, amelynek belső ajtaján nincs kilincs, a kijáratot pedig egy számzáras lakat zárja le. A tapintással és szaglással kapcsolatos játékok során egy számkódhoz juthatunk, és ennek segítségével tudjuk kinyitni a lakatot.
Csak egy maradhat:
Fogyatékos ügyi totónk nem más, mint egy műveltségi vetélkedő, amelynek minden kérdése kapcsolatban áll a fogyatékos emberekkel. A képzőművészethez, zenéhez, irodalomhoz, történelemhez, oktatáshoz és sporthoz kapcsolódó kérdések során nyolc fokozatosan nehezedő szint alatt kell minél jobban teljesítenünk. Mivel kieséses rendszer van, az győz, aki utolsónak marad benn a játékban, illetve teljesíti mind a nyolc szintet.
Rendszerető rendszerező:
Az autista emberekkel kapcsolatos játékok során egy rendszerető gengszter napirendjét kell összeállítanunk, illetve a szétszabdalt Hamupipőkét összeraknunk. A játék során megismerkedhetünk az autista emberek tanulási nehézségeivel és megtanulhatjuk azt is, hogyan segíthetünk nekik.