Életforma.hu

PÉLDA-KÉP

3 fiatal divattervező, akikért megőrül a divatvilág

Mi kell ahhoz, hogy valaki nemzetközi sikereket érhessen el? A GLAMOUR Women of the Year Az év divattervezője és Az év kiegészítőtervezője kategóriák jelöltjei közül három hazai tervezőt kérdeztünk, ők milyennek találják a magyar és a nemzetközi helyzetet divatfronton.

Tehetség, elkötelezettség, nyitottság, rugalmasság, szerencse, kapcsolatok, kitartás és támogatás – azt mondják, mindez egyformán fontos ahhoz, hogy valaki nemzetközi sikereket érhessen el. Van, aki szerint könnyebb, mások szerint nehezebb a dolga azoknak, akik magyarként próbálják elérni, hogy külföldön is ismerjék nevüket.

Áron Eszter

Már legelső kollekciójával kilépett a nemzetközi piacra Áron Eszter divattervező, aki a tudatos kezdés mellett azt is fontosnak tartotta karrierje indításakor, hogy egy nívós New York-i ügynökséggel is szerződést kössön. A magyar nőkön kívül így rögtön az amerikai és a japán hölgyek is rákaphattak az Áeron termékeire, azóta pedig a legtöbben az ázsiai és a Benelux országokból vásárolnak tőle. Az országhatáron túli ismertséghez azonban sok szerencse és támogatás is szükséges a dizájner szerint.

„Rengeteg tehetséges magyar tervező van Magyarországon. Mi szerencsések vagyunk, hiszen egy szuper csapat állt össze mögöttünk erős menedzsmenttel. Hálásak vagyunk azért is, mert befektetők támogatnak minket az előfinanszírozásban, aminek hiányától sajnos sok tervező szenved itthon. De azt tapasztaljuk, mindenképpen érdemes külföldre is terjeszkedni, mert kifejezetten pozitív a fogadtatás még az egészen távoli országokban is. Nagyon egzotikusnak találják külföldön Budapestet és a város számunkra is egy fontos bázis, hiszen itt történik a tervezés, a háttérmunka és a gyártásunk is kizárólag Magyarországon zajlik” – mesélte Áron Eszter.

Molnár Nini

Molnár Nini tehetségét is elismerik világszerte, és egészen távoli kontinensek divatrajongói is hordják kiegészítőit, legyenek Kanadában vagy épp Japánban. Az év kiegészítőtervezője kategória egyik várományosa is tudatosan készült arra, hogy határon belül és kívül hogyan tudna hatásosan kilépni a divatpiacra, de úgy tapasztalja, a külföldi vásárlók meghódítása sokkal nagyobb kihívásokkal járhat.

“Én úgy gondolom, mindenképp nehezebb külföldön érvényesülni a nagyobb verseny és a magasabb költségek miatt is. Nekem óriási élmény volt, hogy az elejétől fogva kaptunk külföldi megrendeléseket. Még mindig ámulattal tölt el, ha felfedezik a táskáimat a világ legtávolibb pontjairól, mint például az Egyesült Államokból, Japánból vagy Kanadából. A Nini Molnar Bags-et az elejétől fogva a nemzetközi és a magyar piacra is szántam. Semmiképpen sem szeretnék különbséget tenni a hazai és a külföldi vásárlóim között, sőt: inkább a magyar lányokat is arra szeretném buzdítani, hogy merjenek önmaguk lenni, merjék követni azt a divatot, ami nekik tetszik” - mondta Molnár Nini.

Daubner Anna

Daubner Anna is rögtön nemzetközi babérokra tört. Az év divattervezője kategória egyik jelöltje szerint itthon könnyebben érvényesülhetnek a divatvilág szereplői a kisebb piac és a sokkal barátságosabb légkör miatt. Viszont úgy látja, különböző típusú ruhadarabokra vágynak a magyar és a külföldi nők.

“Azonnal nyitottunk külföld felé, mert mindig is célunk volt, hogy ne csak itthon, hanem más országokban is elérhetőek legyenek a kollekciók. De figyelünk a különböző igényekre, külföldön például még mindig sokkal kevésbé érdekli az embereket mások véleménye, fontosabb az, hogy nekik maguknak mennyire tetszik egy adott darab. Itthon mindeközben az egyszerűbb vonalvezetésű, kényelmes, nem nagyon feltűnő darabok működnek jobban. Emellett azt tapasztalom, hogy itthon sokkal jobb a kisebb márkák helyzete ma, mint pár évvel ezelőtt. Felnőtté és fizetőképessé vált egy olyan nemzedék, akiket izgat az egyediség, a különleges gondolkodásmód és a design. Sokkal nyitottabbak lettek az emberek a kisszériás, nem tömegtermékekre” -mesélte tapasztalatait Daubner Anna.

Szavazz te is kedvenceidre, valamint a GLAMOUR Women of the Year 2017 további jelöltjeire! (Fotók forrása: sajtóanyag)

Érezd jól magad abban, amit viselsz!
Testékszerek? Tetoválás? Rikító hajszínek? Könnyedén szert tehetünk bármelyikre. De talán mégsem kell ilyen extrém lépéseket tenni az önkifejezéshez és az önmegvalósításhoz.

 

 


10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból!

10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból! 

A 10 Millió Fa közössége idén elérte egyik legnagyobb célját.
Egy női vállalkozó is lehet sikeres

Egy női vállalkozó is lehet sikeres 

A vállalkozói lét kihívásokkal teli, de egyben inspiráló és felszabadító út is. Sokan még mindig úgy gondolják, hogy az üzleti világ a férfiak terepe, pedig ma már egyre több nő bizonyítja, hogy kiváló vezetői képességekkel, kitartással és kreativitással igenis helyt lehet állni, sőt: a kimagasló eredmények elérése sem lehetetlen.
A nőknek számos terepen kell helytállni

A nőknek számos terepen kell helytállni 

Egy felnőtt nő élete számos szerepből tevődik össze. Pláne akkor, ha még gyereket is nevel. Ezek között a szerepek között meglehetősen nehéz egyensúlyozni és mindegyiknek megfelelni.
Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket!

Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket! 

Az AVON Nőnap alkalmából változásra szólít fel!
Magyar szinkronkorcsolyázók óriási sikere Salzburgban

Magyar szinkronkorcsolyázók óriási sikere Salzburgban 

Ahol a jég is piros fehér zöld színre változott vasárnap!
Ma indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció

Ma indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció 

Idén is rászoruló családoknak adhatnak karácsonyi ajándékot a vásárlók a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös élelmiszergyűjtő akciója, az Adni Öröm! keretében.
Kétszázezer jótékony aludoboz ára jut nehéz sorsú gyerekek táboroztatására

Kétszázezer jótékony aludoboz ára jut nehéz sorsú gyerekek táboroztatására 

Idén márciustól jótékony célra is felajánlhatták a visszaváltható alumínium italdobozok árát a fogyasztók. A kezdeményezésnek köszönhetően 200 ezer doboz gyűlt össze, ami több mint 3 tonna újrahasznosítható alumíniumot jelent. A befolyt közel egymillió forintból a Magyar Máltai Szeretetszolgálat nehéz sorsú gyerekek nyári táborozását segíti.
Irodalommal a nélkülöző állatokért – Bucsi Mariann és az Állatvédőrség összefogtak

Irodalommal a nélkülöző állatokért – Bucsi Mariann és az Állatvédőrség összefogtak 

Nem titkolt céljuk, hogy a megemelkedett energiaárak és rezsiköltségek következtében egyre nehezebb helyzetbe kerülő állatmenhelyek és -otthonok a jövőben is képesek legyenek működni, a rászorulókat megmenteni, valamint megfelelő színvonalú ellátást biztosíthassanak a befogadott jószágok számára.
Portréfilm készült Szabó Gyuri bácsiról, a bükki füvesemberről

Portréfilm készült Szabó Gyuri bácsiról, a bükki füvesemberről 

„Halál ellen nincs orvosság, de az odáig vezető út szép is lehet” – hívja fel a figyelmet a gyógynövények fontosságára Szabó Gyuri bácsi a róla készült portréfilmben. A film a díszbemutatót követően hamarosan a nagyközönség számára is elérhető lesz.
5 sakkos készség, mely a karrieredben is segíthet

5 sakkos készség, mely a karrieredben is segíthet 

Tudtad, hogy a munkaerőpiacon is kamatoztathatod a sakkozási képességeidet?