Életforma.hu

PÉLDA-KÉP

Férfiak és a kozmetikumok: nekik nem számít az ár

Nemrég egy felmérésnek köszönhetően kiderült, mi alapján vásárolunk mi nők kozmetikumokat, és mennyit költünk rájuk évente. Ugyanennek a kutatásnak köszönhetően azt is megtudhatjuk, hogy állnak a férfiak a kozmetikumokhoz.

Ma már nemcsak a nők fürdőszobájában, de a férfiak fiókjaiban is ott pihen 1-2 kozmetikum, hiába mindenkinek más-más véleménye van ezekről a termékekről. Ennek ellenére - főként a nagyvárosokban élők - a férfiak bőre sincs kevésbé kitéve a káros hatásoknak, ezért ha másért nem is, hát emiatt rákényszerülnek 1-2 hatásos termék beszerzésére. Gondolhatnánk ezt naivan, ám a Picodi felmérése rávilágít, ennél ma már többről van szó.

A férfiaknak is fontos. Fotó: Pixabay

 

Miközben mi nők évente több mint 80 ezer forintot költünk kozmetikumokra, a férfiak költségvetése ennek kicsivel több mint a fele, 44 ezer forint. Ugyanakkor nemcsak kevesebbet, de kevesebb termékre is költenek, ami nyilvánvalóan összefüggésben van azzal, hogy számos, nők által használt termékre nincs szükségük. Nem festik a körmüket, nem sminkelnek, így gyakorlatilag csak a bőr- és hajápolásra alkalmas termékekre van szükségük.

Kevesebb kozmetikum is van a tulajdonukban, összesen 8 darab, amiből 6-ot rendszeresen használnak is. Érdekesség, hogy 66 százaléka saját magának vásárolja a kozmetikumait és 34 százalék azok aránya, aki bevallotta, hogy a partnere vagy az édesanyja által vásárolt termékeket használja.

 

A magyar férfiak, akár a nők is, szeretik a kozmetikumaikat akciósan vásárolni, 48 százalékuk kedvezményes áron igyekszik beszerezni a szükséges termékeket. Míg közel a másik a fele csak akkor vásárol, amikor elfogy (40 százalék), valljuk be ez egy teljesen logikus magatartás. És csak a férfiak egy kis hányada az, aki kedvtelésből vásárol kozmetikumokat, ez 12 százalék. A nőkkel ellentétben a férfiaknak nem az ár a legmeghatározóbb tényező, ami szerint kozmetikumokat választanak, hanem a márka 55 százalékuknak fő szempont a vásárlás során. Ezután az ár 52 százaléknak meghatározó, majd a saját személyes preferenciák 22 százalékuknál számítanak. A barátok és influenszerek véleménye által a nőkhöz hasonlóan csak nagyon kis mértékben hagyják magukat befolyásolni.

Fotó: Pixabay

 

Talán a márka fontossága miatt is, a férfiak nagyobb többsége választja csak a prémium kozmetikumokat, ez az arány itt 37 százalék. Viszont közel ugyanilyen arányban kerülik a luxustermékeket és közel negyede a pasiknak néha-néha kiválaszt magának egy-egy luxusterméket.

Ami a környezettudatos választást illeti, a férfiak majdnem fele, 47 százaléka egyáltalán nem vásárol ilyen termékeket, nem is szempont ez náluk a vásárlás során. 40 százalékuk azonban úgy nyilatkozott, hogy ha elfogadható számára az ár, akkor környezetbarát termékek mellett dönt. A férfiaknak pedig csupán 13 százaléka az, aki ártól függetlenül inkább környezettudatos termékek mellett teszi le a voksát.

 


10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból!

10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból! 

A 10 Millió Fa közössége idén elérte egyik legnagyobb célját.
Egy női vállalkozó is lehet sikeres

Egy női vállalkozó is lehet sikeres 

A vállalkozói lét kihívásokkal teli, de egyben inspiráló és felszabadító út is. Sokan még mindig úgy gondolják, hogy az üzleti világ a férfiak terepe, pedig ma már egyre több nő bizonyítja, hogy kiváló vezetői képességekkel, kitartással és kreativitással igenis helyt lehet állni, sőt: a kimagasló eredmények elérése sem lehetetlen.
A nőknek számos terepen kell helytállni

A nőknek számos terepen kell helytállni 

Egy felnőtt nő élete számos szerepből tevődik össze. Pláne akkor, ha még gyereket is nevel. Ezek között a szerepek között meglehetősen nehéz egyensúlyozni és mindegyiknek megfelelni.
Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket!

Mikor lesz már egyenlőség? Napjainkban is sok hátrányos megkülönböztetés éri a nőket! 

Az AVON Nőnap alkalmából változásra szólít fel!
Magyar szinkronkorcsolyázók óriási sikere Salzburgban

Magyar szinkronkorcsolyázók óriási sikere Salzburgban 

Ahol a jég is piros fehér zöld színre változott vasárnap!
Ma indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció

Ma indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció 

Idén is rászoruló családoknak adhatnak karácsonyi ajándékot a vásárlók a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös élelmiszergyűjtő akciója, az Adni Öröm! keretében.
Kétszázezer jótékony aludoboz ára jut nehéz sorsú gyerekek táboroztatására

Kétszázezer jótékony aludoboz ára jut nehéz sorsú gyerekek táboroztatására 

Idén márciustól jótékony célra is felajánlhatták a visszaváltható alumínium italdobozok árát a fogyasztók. A kezdeményezésnek köszönhetően 200 ezer doboz gyűlt össze, ami több mint 3 tonna újrahasznosítható alumíniumot jelent. A befolyt közel egymillió forintból a Magyar Máltai Szeretetszolgálat nehéz sorsú gyerekek nyári táborozását segíti.
Irodalommal a nélkülöző állatokért – Bucsi Mariann és az Állatvédőrség összefogtak

Irodalommal a nélkülöző állatokért – Bucsi Mariann és az Állatvédőrség összefogtak 

Nem titkolt céljuk, hogy a megemelkedett energiaárak és rezsiköltségek következtében egyre nehezebb helyzetbe kerülő állatmenhelyek és -otthonok a jövőben is képesek legyenek működni, a rászorulókat megmenteni, valamint megfelelő színvonalú ellátást biztosíthassanak a befogadott jószágok számára.
Portréfilm készült Szabó Gyuri bácsiról, a bükki füvesemberről

Portréfilm készült Szabó Gyuri bácsiról, a bükki füvesemberről 

„Halál ellen nincs orvosság, de az odáig vezető út szép is lehet” – hívja fel a figyelmet a gyógynövények fontosságára Szabó Gyuri bácsi a róla készült portréfilmben. A film a díszbemutatót követően hamarosan a nagyközönség számára is elérhető lesz.
5 sakkos készség, mely a karrieredben is segíthet

5 sakkos készség, mely a karrieredben is segíthet 

Tudtad, hogy a munkaerőpiacon is kamatoztathatod a sakkozási képességeidet?