Boggie-t tíz éve ismerem. Akkor figyeltem fel rá, amikor klasszikus ének- és zongora tanulmányok után kilépett a nagyközönség elé. Személyisége, egyedi hangja, finom, visszafogott megjelenése üdítő változatosság volt a harsányságban. Kíváncsi voltam, ez a törékeny lány hogyan boldogul a könnyűzene kíméletlen világában. Azóta bebizonyította: remekül!
Már 2011-ben, Japánkert című dalával elnyerte a Magyar Jazz Szövetség különdíját a Jazzy dalversenyen. 2013-ban megjelent első nagylemeze, ami itthon az eladási lista negyedik helyéig jutott, és a harmadik helyen indított az amerikai Billboard magazin jazz album rangsorában. A 2013-as év végén jelent meg Parfüm című videoklipje, ami a letarolta az internetet. Egy nap alatt több százezren nézték meg a világ 150 országában. A videót mára több, mint 13,5 millióan látták!
https://www.youtube.com/watch?v=5qrGOi41iwE
Az egész zeneiparban csend volt az elmúlt másfél évben. Te hogyan élted meg/ túl a kényszerű pihenőt?
A lehető legjobbkor, egy éve született Imola, a második kislányom. Az én szakmám „normál esetben” folyamatosan pörög, nehéz kiszakadni, leállni. Folyamatos versenyhelyzet van, jelen kell lenni, új dalokkal kijönni, koncertezni. Na, most ez a Covid miatt egy nyugodt és befelé fordulós babázásra sikeredett, aminek örülök. Két gyerekkel, a nagyobbik, Lenke négy éves, teljesen másfajta időbeosztást kellett kialakítanom, máshogy kellett beosztanom az energiáimat. Szerencsés vagyok, hogy így tapasztalhattam meg, milyen a két gyerekes lét, hogy gyakorlatilag leállt a szakmám.
Az alkotó energiák azonban nem állnak le egy művésznél, mik az új terveid?
Szeretnék új lemezt készíteni. Az elmúlt tíz évben készítettem három nagylemezt. Most dolgozom a negyediken. De már annak a terhét se teszem magamra, hogy ennek idén kell mindenáron megjelennie. Azt a célt tűztem ki magam elé, hogy nagyon-nagyon jó dalokat írjak, és amikor összeáll nyolc-tíz olyan szám, amit szívesen rögzítek, na, akkor majd megjelenik a nagylemez. Úgyhogy most dalonként haladok, ahogy ezt a kétgyermekes tempóm jólesően megengedi. Nem szeretném, hogy a gyerekeimnek egy idegbeteg anyukája legyen, aki görcsösen lemezt akar csinálni. Mert arra azért rájöttem már, hogyha én lelkileg nem vagyok egyben, akkor az egész családi harmónia borul.
A Parfüm klip, az Eurovízió hangos sikere és a csendesebb időszakok váltakozása közben hogyan találod meg a művészi egyensúlyt?
Az elmúlt tíz évben tényleg megéltem nagyon-nagyon nagy sikereket, amik hirtelen felröpítettek az űrbe. Ilyen volt a Parfüm, és az Eurovízió is. De volt alkalmam azt is megtapasztalni, milyen az, amikor nem én folyok a csapból, nincs annyi megkeresés, nincs annyi interjú, nincs annyi koncert. Azt mondják, egy karriert minimum 8 évben lehet jól vizsgálni, mert abban már vannak hullámhegyek és völgyek. Örülök, hogy ezeket megéltem. Különbséget tudok tenni a pillanatnyi népszerűség és a fontos, előremutató siker között. Azokra szeretnék most figyelni, akiket úgy nevezek, hogy koncertre járó közönség. Akik nemcsak addig érdeklődnek irántam, amíg a tévében látnak, hanem ott vannak a előadásaimon. Ma már bárkiből lehet 5-15 perces sztár, meg tud szerezni ilyen-olyan hírnevet. De amikor 3-5 ezer forintos jegyárral teltházat tudok csinálni, számomra már az a siker. Azon dolgozunk a munkatársaimmal, hogy olyan produkciót csináljunk, ami maradandó élményt szerez, amire szívesen költenek az emberek. Ez a nehezebb út a lájkok világában.
Miről szólnak az új dalok? Mi az, ami most foglalkoztat?
Tudatosan dolgozom azon, hogy úgy frissítsem a hangzást és a témákat, hogy meg tudjam tartani azt a fajta minőséget, amit eddig is képviselt a zeném. Lesz egy dal, ami arról a nyomasztó jelenségről szól, hogy ma már nem tudsz hitel nélkül ezen a földön létezni. Arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy a világ nagyrésze el van adósodva. Nemcsak állami szinten, hanem az egyes emberek szintjén is. Közben a közösségi média a jólét hazug képét mutatja, nem a valóságot. A jelenre való reflektálás eddig is jellemző volt a dalaimra, ezt is tükörnek szánom. A Boggie-s karakterjegyek, az akusztikus hangszerek mellett új, friss hangszereléssel kísérletezünk.
Nemrég már egy klipet is forgattál az új albumhoz, melyik dalt választottad ehhez?
A Füst című dalt, amit a szerelem, és sokkal több inspirált. A füst szó nem is hangzik el a dalszövegben. A kísértés allegóriájaként vonul végig a dalon. A refrénben így hangzik: "Szépre száll, de nézni vétek. Kérlek árnyék, szólj a fénynek..." Szerintem nagyon szép. Szeretem a rejtett utalásokat egy dalszövegben, ezt egyébként Kemény Zsófival közösen írtuk. A kísértések tulajdonképpen áramlások, melyek minden párkapcsolatban felüthetik a fejüket. Meg kell tanulni őket a helyén kezelni. Szerintem egy hosszú párkapcsolat legfontosabb titka az a kommunikáció. Csak és kizárólag akkor lehet továbblépni, feldolgozni helyzeteket, hogyha beszélünk róla. Amint titkaid vannak, már elkezdesz kevesebbet kommunikálni, már nem mersz a másik szemébe nézni, és akkor szép lassan elsodródtok egymás mellett és a kísértésből nem 'Füst' lesz, amit szépen elfújsz, hanem több.
Térjünk vissza a zenéhez. Mikor hallhatunk koncerten?
Május 29-én lesz az első fellépésem a vírushelyzet után, Veszprémben a Hang-villában, ami egy jótékonysági est a kórházi dolgozóknak. Júniusban Grecsó Krisztián íróval lépünk fel közös irodalmi-zenés műsorunkkal Kiskunhalason, majd júliusban Pécsett. Kapolcson a sanzon-estemmel szerepelek. Addig is dolgozunk a Füst klipen. Szilágyi Fanni rendezőtől már megkaptam a nyers-vágott anyagot. Egy-két hét, míg képben-hangban elnyeri a végső formáját. Júniusban már a közönség is láthatja.
A dal akusztikus verziója, amit a nappalinkban vettünk fel, már elérhető:
https://www.youtube.com/watch?v=3n0Y2IdMAj4