Nem nagyon ismerünk intimebb közösségi helyet annál, mint, amilyenek a fodrászatok és szépségszalonok. Vonzerejüket is éppen ez adja, de ebből adódnak a mai problémák is: túl közel kerülünk egymáshoz, legfőképpen fizikailag és ez önmagában hordozza a fokozott fertőzésveszélyt is.
Nem véletlenül zárták be a boltot olyan hamar a járvány kitörése után ezek a helyek, nem is akármilyen törést okozva a stylist és a hűséges ügyfél bensőséges kapcsolatában.
A szalonok, mint a szépségipar központjai kettős funkcióval bírnak: egyrészt az önbecsülés forrásai, hiszen Atlantától Dubaiig sokan támaszkodnak fodrászaikra, kozmetikusaikra, körmösükre, hogy segítsenek a világ felé mutatott arc „megmunkálásában”, ugyanakkor, ahogy az a szóban is benne van, ez egy komoly iparág, hatalmas forgalommal és bevétellel - írja a CNN.
Hogy mennyire hiányoztak ezek a helyek az önkéntes karantén idején, mi sem bizonyítja jobban, mint azok bejegyzések a közösségi oldalakon, melyek az otthoni fodrászkodás izgalmát és „szépségét” voltak hivatottak bizonyítani.
A social distancing szabályait a szalonokban komolyan veszik. A másfél méternyi távolságot ugyan nehéz megtartani, de a maszkviselést elvárják mind a fodrásztól, mind pedig az ügyféltől. Számos helyen pedig bevezették azt a gyakorlatot, hogy addig az üzlet előtt kell várakozni, amíg fel nem szabadul egy újabb hely odabent; ugyanakkor a szalonban lévők számát is igyekeznek limitálni a tulajdonosok.
Delphine Courteille, akinek az azonos nevet viselő vállalkozása már jó ideje működik a párizsi Jardin des Tuileries, azaz a Tuileriák Kertje közelében, a május 11-i újranyitás után nemcsak maszk viselésre kötelezte alkalmazottait, de védő szemüveget is kaptak, hogy így minimalizálják a fertőzésveszélyt.
Az ingyenes folyóiratokat és az italokat - a luxus szalonok egyik kötelező alaptartozékát – pedig határozatlan időre eltávolították az üzletekből.
Kínában, a kormány által megkövetelt szigorú higiéniai protokollt a Toni & Guy globális szalonlánc számos új intézkedéssel toldotta még meg, hogy így növelje vendégei bizalmát, miután a közelmúltban újra megnyitotta kínai szalonjait.
A kozmetikai és egyéb kezelésre való előzetes bejelentkezést egy videóhívással is még meg kell még erősíteni, aminek során a stylistok, fodrászok nagyjából felmérik potenciális ügyfeleik aktuális állapotát, azoknak pedig, akik nemrégiben tértek haza valamilyen külföldi utazásról, azt ajánlják a biztonság kedvéért, hogy inkább egy későbbi időpontban térjenek vissza.
Minden egyes országban, ahol jelen vagyunk, más és más szabályok vannak, bár az alap biztonsági rendszabályok mindenhol hasonlóak; ezeket mi szigorúan betartjuk, de általában még valami többletet is vállalunk – mondta a Toni & Guy vezérigazgatója.
Reméli, hogy ezek az intézkedések segítenek a Toni & Guy szalonokban (mintegy 600 helyszín 50 országban) enyhíteni az ügyfelek félelmeit és szorongásait.
"Az utóbbi időben teljes mértékben ügyfeleinkre koncentrálunk, még inkább rájuk figyelünk, mint korábban; ma mindenkinek fontosabb a higiénia és a biztonság mint volt akár csak három vagy négy hónappal ezelőtt "- állítja.
Ugyanez mondható el az alkalmazottakról is. Miközben a borbélyok, kozmetikusok többsége visszatért a munkához, többen ezt elutasították, és úgy döntöttek, hogy hosszabb ideig maradnak otthon, hogy elkerüljék a fertőzés esetleges kockázatát.