A smink első említése az ősi Egyiptomba nyúlik vissza, hiszen már akkor is létezett a szemceruza prototípusa, amit férfiak és nők egyaránt használtak. Azóta a kozmetikumokról és sminkről való elgondolás homlokegyenest megváltozott, manapság a trendek jönnek-mennek az évszakokkal együtt, ahogy a magyar nők preferenciái is a kozmetikumok terén.
A magyar nők neszesszerében meglehetősen sok kozmetikumot lehet találni, átlagosan 20 darab terméket, aminek közel a felét leárazásokon vásárolják, a többit pedig ha elfogy, vagy ha éppen új darabra tartanak igényt. Mindennek azonban nagyjából csak a felét, 11-et használnak napi rendszerességgel. Ezeknek az ára évi 85 700 forintra tehető, ami világviszonylatban egy átlagos érték - derül ki a Picodi kutatásából.
A minőségnél fontosabb az ár
A megkérdezettek többsége, 62 százaléka az árat tartja a legfontosabb tényezőnek a vásárlás során. Nagy jelentőséggel bír a márka is (46 százalék), ahogy az összetevőkre is tudatosan figyelnek (45 százalék). Az adatok alapján úgy tűnik, a nők szeretik a maguk útját járni, ha kozmetikumokról van szó, mivel a szakértők, influenszerek ajánlásaira kevésbé hagyatkoznak (24, illetve 18 százalék), ahogy a barátokéra sem (15 százalék).
Figyelembe véve, hogy a válaszadók többsége az árat tartja a legfontosabb szempontnak, nem meglepő, hogy a nők csak 22 százaléka részesíti előnyben a prémium kozmetikumokat, amelyek természetesen drágábbak, mint a szokásosak. 56 százalékuk ugyanakkor megengedi magának, hogy néha prémium terméket vásároljon, miközben 22 százalék egyáltalán nem vesz ilyeneket.
A nők harmadának fél órát elvesz az életéből a sminkelés
Sok nő számára a smink a reggeli rutin szerves része, ugyanakkor a megkérdezett magyar nők 10 százaléka egyáltalán nem visel sminket. Azok közül, akik sminkelnek, csak 35 százalék teszi ezt napi szinten, 59 százalék néha és 6 százalék csak különleges alkalmakra tartogatja a sminkelt megjelenést.
A megkérdezett 18-50 év közötti nők fele 5-15 percet szán sminkre, 13 százalék csak pár percet és több mint a harmada (37 százalék) akár fél órát is eltölt a tükör előtt.
Egy átlagos magyar nő sminktáskája tartalmaz megannyi különböző terméket, néhány fajtából több hasonlót is. Statisztikailag a magyar nőknek
- 7 db rúzs,
- 4 darab szempillaspirál,
- 4 db ajakceruza,
- 8 db körömlakk,
- 3 darab pirosító
- és 8 db szemhéjpúder van a tulajdonában.
Szempillaspirál a magyar nők kedvence
Magyarországon a legnépszerűbb kozmetikai termékek a szempillaspirál, a rúzs/szájfény, a szemöldökceruza, az alapozó és a korrektor, amire a magyar nők átlagosan évi 248 eurót, azaz 85 700 forintot költenek.
A magyarokkal ellentétben a brit nők a smink megszállottjai, legalábbis a statisztikák szerint, ők erre 448 eurót, vagyis 155 000 forintot költenek évente, ők a rúzst és alapozót tartják a smink legfontosabb elemének, ezeket használják leggyakrabban.
Meglepően például Svájcban, még nálunk is kevesebbet költenek smink termékekre, itt csak évi 223 eurót szánnak erre, ami 77 000 forintnak felel meg. A spanyol és görög nők körülbelül 97 000 forintot, ami nem sokkal több, mint a magyar átlag.