Sokan az őszi - téli szünetekre tervezik a családi utó "nyaralásokat", a síeléseket és a távolabbi családi programokat.
De persze az sem árt tudni, mikorra kell időzíteni a negyedévi értékelések és félévi, év végi bizonyítványok előtti hajrát.
- A szorgalmi időszak első tanítási napja 2008. szeptember 1. (hétfő), az utolsó tanítási nap pedig 2009. június 15. (hétfő). A középiskolák, szakiskolák végzős évfolyamain az utolsó tanítási nap 2009. április 30. (csütörtök).
- Az első félév 2009. január 16-ig tart (péntek), és január 23-ig kell a tanulmányi eredményekről szóló ismertetőt kiadni. (A rendelet előírja, hogy a szorgalmi idő alatt a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célokra öt, a nappali munkarend szerint működő középiskolákban 6 munkanapot tanítás nélküli munkanapra lehet felhasználni. Mindkét esetben 1-1 nap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni.)
- Az őszi szünet 2008. október 27-től október 31-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap október 22. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap november 3. (hétfő).
- A téli szünet 2008. december 22-től 2008. december 31-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2008. december 20. (szombat), a szünet utáni első tanítási nap 2009. január 5. (hétfő).
- A tavaszi szünet 2009. április 9-től április 14-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap április 8. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap április 15. (szerda).
Az intézményeknek a szorgalmi idő kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával joguk van más időpontban szünetet adni, illetve a szünetek kezdő és befejező napját módosítani, ha a szülők és a fenntartó engedélyével heti pihenőnapon tartott tanítási nappal, napokkal ehhez a szükséges feltételeket megteremtik.
Az intézményeknek a szünetek munkanapján szülői igény esetén gondoskodni kell a tanulók felügyeletéről.
A 2008/2009-es tanévben is folytatódnak a központi mérések.
- Országos mérés, értékelés keretében vizsgálják az anyanyelvi és matematikai alapkészségek fejlődését a 4., 6., 8., 10. évfolyam valamennyi tanulójára kiterjedően. Ugyancsak vizsgálják a kisebbségi nyelvismeret eredményeit a kétnyelvű és anyanyelvi nemzetiségi iskolák 4. évfolyamán. A 6., 8., 10. évfolyamon pedig a matematikai alapkészségek vizsgálatához szükséges mérőeszközt az adott kisebbség nyelvén is biztosítani kell azokban az iskolákban, ahol a matematikát az adott kisebbség nyelvén oktatják. A méréseket az Oktatási Hivatal szervezi szakértők bevonásával 2009. május 27-én, az előzetes adatküldés 2008. december 12-ig szükséges.
Az Oktatási Hivatal 2010. február 28-ig országos, intézményi és fenntartói szintű elemzéseket készít, megküldi, illetve 2010. május 31-ig nyilvánosságra hozza őket.
- Az általános iskolák igazgatói 2008. október 15-ig felmérik az első osztályosok körét: kiknél célszerű a diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazása. A tanulók eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, az alapkészségek sikeres kibontakoztatása érdekében
Az Oktatási Hivatalnak október 31-ig formanyomtatványon jelzik az érintett tanulók létszámát. A vizsgálatokat pedig 2008. december 12-ig kell elvégezniük.
További információk találhatók: A Magyar Közlöny 2008. évi 72. számában megjelent a 17/2008. (V. 9.) OKM rendelet a 2008/2009-es tanév rendjéről, illetve a http://www.pedagogusok.hu/index.php?cikk=010019_a_2008/2009-es_tanev_rendje honlapon.