Az amerikai Vogue magazin februári lapszámának egy új változatát jelenteti meg, melynek címlapján a demokrata alelnök, Kamala Harris másik képe fog szerepelni; a korábbit ugyanis az azon megjelent mindennapi sportos öltözet miatt sokan kritizálták, de kifogásolták azt is, hogy a színesbőrű politikust ki is „fehérítették”.
Az alternatív címlapon Harris világoskék kosztümben jelenik meg, aranyozott háttér előtt; a kép eredetileg a magazin digitális kiadásához készült, most azonban korlátozott számban, nyomtatott magazin formában is megjelentetik – jelentette be a lapkiadó.
A még megjelenése előtt kiszivárgott eredeti borítón a frissen megválasztott alelnök fekete kabátban és Converse tornacipőben látható.
Neves divatkritikusok és a közösségi média hangadói egybehangzóan úgy ítélték meg, hogy Harris a képen gyengén van megvilágítva, egyáltalán, a megjelenítése tiszteletlenséget fejez ki a magas pozíciót betöltő női politikussal szemben.
Mindkét képet Tyler Mitchell lőtte; egyébként ő az a fekete fotós, aki Beyoncéről is készített már fotót a magazin 2018. szeptemberi számának címlapjára.
A Washington Post vezető kritikusa, Robin Givhan azt írta, hogy bár a képnek "eredendően semmi baja sincs", azzal, hogy egy informálisabb felvétel került a címlapra Harrist mégis megfosztották valami nemesebb dologtól.
Sokan úgy látták, hogy Harris bőr színe is halványabb, mint az a valóságban lehet, ez a megoldás pedig egyáltalán nincs összhangban a Vogue által vallott esztétikai normákkal.
Többen pedig egyszerűen csak egyfajta rendetlenséget véltek felfedezni a címlapon.
Később a Vogue főszerkesztője Anna Wintour megvédte a választást, mondván, hogy a magazin kreatív csapata úgy vélte, hogy a hétköznapi megjelenés megfelel az aktuális éghajlati adottságoknak.
Amikor a két kép a szerkesztőség elé került, a többség úgy vélte, hogy a kevésbé formális felvétel sokkal jobban kifejezi azokat a körülményeket, melyek között megválasztották az ország új vezetői.
„Egy veszélyes és pusztító járvány közepette, a globális történelem tragikus pillanatában, azt gondoltuk, hogy egy olyan képet közlünk vezetőinkről, mely nem azt hangsúlyozza, hogy ők mennyire megközelíthetetlenek.” – tette hozzá.
Harris csapata eredetileg úgy vélte, hogy az online kiadás kék-arany borítója megjelenik a nyomtatott kiadásban is, bár Wintour szerint "nem volt hivatalos megállapodás erről". Amikor a múlt héten először megjelent a digitális borító, amelyen Harris egy kék Michael Kors-zakót visel, a közösségi média felhasználói azt a magas tisztséget viselő politikushoz sokkal „méltóbbnak” minősítette, mint a Converse cipős verziót.
A Vogue elmondta, hogy csak "korlátozott mennyiségű" magazint nyomtatnak az alternatív borítóval, és ezeket csak az Egyesült Államokban teszik elérhetővé.
(CNN)