Az Euroluce Nemzetközi Világítási Kiállításon a közületi és lakossági bel- és kültéri lámpák gyártói mellett kiállítanak a színpadi fénytechnikával, épületek külső megvilágításával és speciális fényeffektek előállításával foglalkozó cégek, tehát a szektor mondhatni minden szereplője képviselteti magát. A legutóbbi kiállításon több különböző trend egyformán nagy szerephez jutott. A környezetbarát szemléletmód elterjedésével egyre nagyobb teret hódít az energiatakarékos LED világítási technológia, amely a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre olcsóbbá és így a nagyközönség számára is megfizethetővé válik. Az apró LED izzók emellett a dizájnerek számára is új távlatokat nyitnak, csökkennek a méretek, és nő a formai szabadság.
Sok cég közös törekvése volt a 2009. évi Euroluce kiállításon, hogy a látogatókkal újra felfedeztessék és megszerettessék a mennyezeti lámpák, csillárok, klasszikus hangulati lámpák szépségét, természetesen újszerű formában. Mivel a hatalmas kiállításon a látogató figyelmének megragadására alig néhány másodpercük van az egyes standoknak, így az otthonunkba kívánkozó fényforrások helyett a grandiózus, sokszor meghökkentő, a fényt műalkotásként értelmező installációk dominálnak.
Magyarország szempontjából különösen fontos, hogy idén először önálló standdal jelent meg egy magyar cég a világ legnagyobb dizájnseregszemléjén. A kristálycsillárokkal foglalkozó Manooi standján a középpontban a Light Creations 2009 kristálycsillár-kollekció állt, a vendégek figyelmének felkeltéséért pedig a „kirakatba" helyezett kristálytehén felelt.
Képek: Luciano Pascali
A cikk a Piac és Profit 2009/6. számának NHD mellékletében jelent meg.