Mit jelent egy szállodánál az, hogy szexi? Mielőtt piros lámpás, erotikától fűtött, azaz inkább pornónak nevezhető műintézményre gondolnának, közelítsék meg másik oldalról a témát. Azaz, melyek azok a stílusjegyek, hangulati elemek, ételek, italok és egyéb kellemes szolgáltatások, melyek fokozzák a kedvesük iránt érzett szerelmi gerjedelmet.
Nos pontosan ebből indult ki a Sexy Incorportaion is, amikor több mint 1000 romantikus, többségében luxus szállodát vizsgáltak meg a szerelmes párok számára legfontosabb szempontok szerint, s állították össze a Szexi Hotelek top 100-as listáját. Azt már elöljáróban leszögezhetjük, hogy a fogalomnak nincs köze a szobaárhoz, a ház nagyságához, vagy általános hírnevéhez
A legfőbb ismérvként Marc Holland, a Sexy Inc. elnöke azt fogalmazta meg, hogy a hotelnek minden szempontból az érzelmekre kell hatnia. Ebben elsődleges a vizuális látvány, amihez kifinomult ízlésről és harmóniáról kell tanúbizonyságot tennie a szállodának, függetlenül attól, hogy milyen építészeti és lakberendezési stílust választott magának. Mind a felhasznált építészeti anyagoknak, mind a textileknek - a függönyöktől, a szőnyegeken, bútorkárpitokon át az ágyneműig és a fürdőszobai textíliáig - a legfinomabb minőséget kell képviselniük. Ugyanígy az étel- és italválasztéknak magas minőséget és rafinált, kreatív konyhaművészetet kell képviselnie. Nem mellékes szempont a személyzet kedvessége, figyelmessége, jólneveltsége sem.
A felmérés készítői szerint egy szálloda vagy szexis, vagy nem - középút nincs.
A felmérést - szponzorok által finanszírozva - sok-sok fiatal pár személyes részvételével végezték, s a szervezők tudomása szerint ilyen összeállítás még nem készült a világ szállodáiról.
A 100-as toplista a www.sexiesthotels.com honlapon olvasható, földrészenkénti bontásban. A listán jól ismert nemzetközi szállodaláncok tagszállodái mellett számos, kisebb, független, romantikus, luxus hotel is szerepel.Sajnos magyar szálloda nincs közte, de talán ennek csak az az oka, hogy ide nem jutottak el a felmérők...
Az sem biztos, hogy a lista abszolút tökéletes, hiszen a szerelem annyira egyedi és szubjektív, hogy nem lehet igazán "sztenderdekbe" foglalni a külső, érzelmet fokozó hatásokat.
A jó marketingfogás mellett azt hiszem, hogy a lista legfőbb üzenete: a harmonikus és boldog együttléthez a harmonikus környezet megléte is szükséges ahhoz, hogy szerelemről, s ne csupán szexuális kielégülésről beszélhessünk.