Életforma.hu

STÍLUS

Január helyett májusban tartják meg a lakástextilek világ-seregszemléjét Frankfurtban

Az eredeti időpont, azaz jövő év január 12-15. helyett május 4-7. között rendezik meg a Heimtextilt, a lakástextilek nemzetközi szakvásárát Frankfurtban. A mottó most a sokat sejtető „Nothing New, Everything New“ lesz. A szlogen vélhetőleg részben a koronavírus járvány miatt alakult úgy, ahogy.

Régebben a textíliákat és fogyasztási cikkeket főleg szükségszerűségből vásároltuk meg. A XX. század azonban új igényeket támasztott a termékekkel szemben: a megvásárolt termékek szerezzenek örömöt a vásárlónak, az életünk végéig szóló tartósság már nem fontos. De most itt az idő, hogy tovább lépjünk, és átgondoljuk az "új" jelentését. A fogyasztók és a szakma megkérdőjelezik a meglévő rendszereket, és utat engednek az érvényesülésének. Üdvözöljük Önt a „Nothing New, Everything New“ világában!

Vásár. Város. Fotó: pixabay.com

 

A krízis, mint az innováció mozgatórugója

Az évszázad első két évtizedében az iparnak és a kereskedelemnek több kihívással is meg kellett birkóznia. A válságok azonban innovációra is ösztönöznek. A textilipar innovációs törekvéseiben jelenleg a digitalizáció és a fenntarthatóság témái játsszák a legfontosabb szerepet. A koronavírus járvány következtében pedig még nagyobb jelentőséget kap ez a két téma a lakástextília területén. A 21/22-es Heimtextil trendek az újítások jelenlegi állapotáról is képet adnak. Négy trendvilágban foglalható össze a teljes tartalom: „Repurpose“, „Rewild“, „Reinforce“ és „Revive“.

„Reinforce“

Nyers, teherbíró, kifejező: a "Reinforce" trend az erős anyagokat és a durva dizájnt helyezi előtérbe. A „Reinforce“ stílusa egyszerű és bátor, megjelenése őszinte, robusztus és minimalista. A letisztult funkcionalitás és a skandináv dizájn maradandósága inspirálta ezt a trendet. A nehéz és tartós anyagokra fókuszál és nagyon tartós, markolható textíliákat hoz létre – mind vizuálisan, mind anyagában.

„Repurpose“

Repurpose. Fotó: Messe Frankfurt GmbH/Andreas Houmann

Mi mindent lehet alkotni a már meglévő anyagokból? A „Repurpose“ új megfogalmazásban mutatja be a textilipar termékfejlesztéseit: amíg a klasszikus tervezési folyamat új alapanyagok előállításával kezdődött, a „Repurpose“ trendnél már használt anyagokból hoznak létre új termékeket. Az alkotástól a megőrzés felé – a „Repurpose“ új rendeltetési célt ad a textíliáknak és megbecsüli azt, amit már előállítottak. A „Repurpose“ trend egyre nagyobb szerepet fog játszani a jövőben.

„Revive“

Kreativitás és az ifjúság aktivitása: a „Revive“ trend a "mai világ dolgaival" szembeni viszonyt és magatartást tükrözi. Nincsenek szabályok: nem az eredményre fókuszál, hanem az alkotás folyamatában keletkező érzelmi kielégülésre, a kísérletezésre és a tanulásra. Újra kapcsolatot teremt az emberi képességekkel és újraéleszti, újraértékeli az "áramlás" állapotát a kreatív folyamatokban. A végeredmény másodrendű. Amíg a javítást korábban tisztán kézműipari tevékenységnek tartották, ma a javítás az alkotás egyik módja – végtelen szabad tér nyílik meg a kísérletezések előtt.

„Rewild“

Rewild. Fotó: Messe Frankfurt GmbH/Andreas Houmann

Welcome to the jungle: a posztmodern világban az emberek elveszítették a természethez való kötődésüket. Ez kihatással van arra, hogyan érti meg, és hogyan használja az egyén azt az ökológiai rendszert, amelyben él. A „Rewild“ trend témája az eredeti, vad természetbe történő visszatérés. Azt sugallja, hogy értsük meg a természet bölcsességét és tanuljunk belőle: fedezzük fel újra a természetes forrásokat és hasznosítsuk azokat egy modern kontextusban. Így a szakma termékfejlesztését tartós és regeneratív megoldások gazdagíthatják. Természeti kincsek, őshonos, vad és alapvető életfeltételek – ezt sugározzák a "Rewild" trend textíliái.

A tartósnak tervezett „Trend Space“

Hűen az egy éve kihirdetett „Material Manifests“-hez, a dizájnerek szem előtt tartják a „Trend Space“ fenntarthatósági elveken alapuló kialakítását. Ennek megfelelően a lehető legkevesebb hulladék termelése a cél, továbbá az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, ezzel pedig az ökológiai lábnyom lehető legkisebbre csökkentése. A külön bemutatót a SPOTT Trends and Business és a dán MODUS A/S stúdió tervezi.

Különleges higiéniai és biztonsági intézkedések

A Heimtextil 2021 „Trend Space“ területét a Messe Frankfurt az új, nagyon szigorú higiéniai koncepciót szem előtt tartva alakítja ki. A külön bemutató helyszíne és az előadótér nagyon tágas, így az előírt 1,50 m-es biztonsági távolság tartható.


Merész és légies – piros és fehér ruhák

Merész és légies – piros és fehér ruhák 

A piros és a fehér szín párosa a divatban évtizedek óta különleges helyet foglal el.
Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival

Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival 

A gumicsizma régóta nemcsak praktikus választás, hanem stíluselem is – ehhez viszont az is kell, hogy pontosan tudjuk, mivel is párosítsuk a maradéktalan siker érdekében. A nadrágválasztás kulcsfontosságú: nemcsak az esztétika, hanem a kényelem és az időjáráshoz való alkalmazkodás szempontjából is. Akár rövid szárú, akár hosszúszárú gumicsizma mellett döntesz, az outfit egészét a nadrág tudja igazán kiegyensúlyozni. Nézzük, mit érdemes viselni idén ősszel és télen!
Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal?

Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal? 

Valaha gondoltunk már arra, hogyan lehet egy termék csomagolása a legelső pillanattól fogva hatásos és megkapó?
Mire figyelj, ha napszemüveget választasz?

Mire figyelj, ha napszemüveget választasz? 

Képzeld el, hogy egy napsütéses délutánon sétálsz az utcán, és észreveszed, hogy a napszemüveged otthon maradt. Ismerős szituáció? A mai világban szinte mindenhol hozzáférhető egy napszemüveg, akár egy sarki drogériában, akár egy fast fashion boltban. De vajon valóban megfelelőek ezek az úton-útfélen megszerezhető modellek? 
 Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak?

Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak? 

Nőként gyakran előfordul, hogy többet járunk vásárolni, mint a családunk férfi tagjai.
Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra

Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra 

A női rövidnadrágok magasított derékkal idén is tökéletes választást jelentenek – laza utcai viseletekhez és elegáns alkalmakhoz is passzolnak, vagyis rendkívül sokoldalú felhasználást biztosítanak. Kíváncsi vagy, hogyan lehet őket stílusosan kombinálni minden helyzetre? Olvass tovább, és inspirálódj a nyári trendekből!
Stílusosan szemüvegben és napszemüvegben is!

Stílusosan szemüvegben és napszemüvegben is! 

Nőként nap mint nap rengeteg szerepben kell helytállnunk: dolgozunk, sportolunk, háztartást vezetünk, gyereket nevelünk, időt töltünk a barátainkkal és emellett szeretnénk jól kinézni is. Nem csoda, hogy az öltözködés és a kiegészítők ma már nem csupán divatot jelentenek, de eszközt is a magabiztossághoz és a praktikus mindennapokhoz. 
Egyedi bútor: ami praktikus, és pontosan olyan, mint ahogy elképzelte

Egyedi bútor: ami praktikus, és pontosan olyan, mint ahogy elképzelte 

Egy lakás berendezése nem csupán a funkcionalitásról szól.
Stílusos és kényelmes: fedezd fel az új női szandáltrendeket!

Stílusos és kényelmes: fedezd fel az új női szandáltrendeket! 

A nyári szezonban újra és újra előtérbe kerülnek a kényelmes és divatos lábbelik. Idén is számos izgalmas trend vonzza a figyelmet, amelyek nemcsak a megjelenésről, hanem a praktikumról is szólnak. 
Vidd ki a kertbe kreativitásod, készíts saját kezűleg dekorációt!

Vidd ki a kertbe kreativitásod, készíts saját kezűleg dekorációt! 

A jó idő beköszöntével egyre több időt töltünk a kertben, ami nemcsak a pihenés, a családi és baráti összejövetelek színtere lehet, hanem kreatív feltöltődés helyszíne is.