Életforma.hu

STÍLUS

Megbuktatták az idei Mikulást!

Tavaly kevesebb csoki mikulás került a kiscipőkbe, szaloncukorból a zacskós kiszerelés a legnépszerűbb és legkelendőbb.

Míg 2006-ban a szaloncukrok iránti kereslet és ennek eredményeképpen a fogyasztók által vásárolt mennyiség nőtt, addig csokimikulásból 2 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban - derült ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból. Szaloncukrokból a vásárlók a mérsékeltebb áron kínált sajátmárkás, illetve zacskós kiszerelésű termékeket keresik; a csokimikulásoknak immár közel egyharmada a hipermarketekből kerül az ablakba készített kiscipőkbe.

Hódítanak a sajátmárkás szaloncukrok

A tavaly karácsonyi szezonban, 2006. október-2007. januári időszakban, a vásárlók 4 százalékkal több szaloncukrot vásároltak, mint az azt megelőző év azonos időszakában, így mintegy 8 százalékkal nagyobb összeget hagyva a karácsonyi bevásárlás közepett a kasszáknál.

A kereslet főként a sajátmárkás szaloncukrok felé irányult: 2005-ben még a szaloncukor mennyiségi piacának tizedét adták a sajátmárkás termékek, egy évvel később azonban már 16 százalékra nőtt az arányuk. Ennek hátterében főként a saját és a gyártói márkák közötti árkülönbség húzódik meg, hiszen míg 1 kilogramm márkázott szaloncukor 2006-ban átlagosan 1078 forintba került, addig a sajátmárkás termékek 1 kilogrammját csaknem kétharmad áron, 668 forintért lehetett megkapni.

A sajátmárkás termékek előretörésére utaló további árulkodó jel, hogy egyre növekszik az azokat vásárló háztartások aránya is. A kimért szaloncukrok esetében 1 százalékpontos emelkedéssel 20 százalékra nőtt a sajátmárkás termékek vásárlói hatóköre, míg a zacskós kiszerelés esetében ugyanez a mutató 39 százalékról 41 százalékra nőtt. A dobozos szaloncukrok esetében 2005-höz képest nem nőtt a sajátmárkás terméket vásárló háztartások aránya, a családok 6 százaléka díszítette karácsonyfáját sajátmárkás dobozos szaloncukorral.

A különböző kiszerelési formák közül 2006-ban a zacskós volt a legnépszerűbb és egyben a legkelendőbb is, a háztartások által megvásárolt szaloncukor mennyiségének 58 százalékát adta, ami 7 százalékos növekedést jelent 2005-höz képest. Szintén növekszik a dobozos kiszerelésű szaloncukrok részesedése, melyből 17 százalékkal nagyobb mennyiséget vásároltak a háztartások. Bár 2005-höz képest a tavalyi szezonban a fogyasztók nagyobb aránya választotta a kimért szaloncukrokat, ezek a vásárlások összességében mégis mintegy 3 százalékkal kisebb mennyiséget tettek ki, mint az előző évben.

A dobozos kiszerelést jellemzően a fiatal, 40 év alatti korosztály, míg a zacskóba csomagolt szaloncukrot inkább az 50 év feletti korosztály vásárol.

Kevesebb csokimikulás a bevásárlókosarakban

Karácsonyi csokifigurákból - így csokimikulásból - a 2006. évi szezonban 2 százalékkal fogyott kevesebb az üzletek polcairól mint az előző év azonos időszakában. A fogyasztói árak emelkedése azonban jelentős, mintegy 10 százalékos értékbeli piacbővülést vont magával. Az átlagos mintegy 12 százalékos áremelkedés egyben arra is magyarázatul szolgál, miért is esett vissza a vásárló háztartások aránya 29 százalékról 26 százalékra a 2005. és 2006. évi karácsonyi szezon között.

Az áremelkedés főként a diszkontokban (32 százalék) és a c&c üzletekben (44 százalék) volt kiugró, minek következtében pedig csökkent a diszkontok részesedése a szezonális csokoládéfigurák eladásából. Ezzel párhuzamosan teret kaptak a hipermarketek, ahol a csokimikulásokat az egy évvel korábbiakhoz képest 2006-ban átlagosan 6 százalékkal lehetett olcsóbban beszerezni.

A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.


Modern vagy vintage lakberendezés? 5 tipp, ami segít ötvözni a kettőt

Modern vagy vintage lakberendezés? 5 tipp, ami segít ötvözni a kettőt 

Az egyik a funkcionalitásról, a másik az emlékekről, textúrákról és melegségről szól – és bár elsőre ellentétesnek tűnnek, valójában gyönyörű harmóniát alkothatnak együtt. A titok az arányokban rejlik, a régi és az új nem kioltja, hanem kiegészíti egymást. Néhány tudatos döntéssel és jól kiválasztott kiegészítővel pedig olyan otthont teremthetünk, ahol a modern technológia találkozik a múlt hangulatával, mindez stílusosan A lakberendezés világa két meghatározó stílus között ingadozik: a modern letisztultés egyedien.
Világosság és elegancia: a skandináv lakberendezés titkai

Világosság és elegancia: a skandináv lakberendezés titkai 

A skandináv dizájn világszerte népszerű, egyszerűsége és praktikussága miatt. Vajon miért alakult ki ez a jellegzetes stílus, és miért vonzó még ma is sokak számára? A válasz a skandináv életfilozófiában rejlik, amely a funkcionalitást és a természet közelségét részesíti előnyben.
Hogyan változtatja meg a fenntartható divat a mindennapokat?

Hogyan változtatja meg a fenntartható divat a mindennapokat? 

Sokat gondolkodtál már azon, hogyan tudnál jobban vigyázni a környezetre a mindennapokban?
Toplistás futócipők mindennapi és versenyfutásokra

Toplistás futócipők mindennapi és versenyfutásokra 

Egy igazán megfelelő futócipő kiválasztása komoly kihívás lehet, hiszen az évről évre növekvő kínálatból rengeteg modell közül választhatsz. 2025 is bizonyítja, hogy minden futónak eltérő elvárásai vannak a megfelelő lábbeli megtalálásakor. Legyen szó újonnan kezdő futókról vagy tapasztalt maratonistákról, mindannyian tudják, mennyire fontos, hogy egy cipő támogassa őket a hosszú távok során.
Merész és légies – piros és fehér ruhák

Merész és légies – piros és fehér ruhák 

A piros és a fehér szín párosa a divatban évtizedek óta különleges helyet foglal el.
Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival

Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival 

A gumicsizma régóta nemcsak praktikus választás, hanem stíluselem is – ehhez viszont az is kell, hogy pontosan tudjuk, mivel is párosítsuk a maradéktalan siker érdekében. A nadrágválasztás kulcsfontosságú: nemcsak az esztétika, hanem a kényelem és az időjáráshoz való alkalmazkodás szempontjából is. Akár rövid szárú, akár hosszúszárú gumicsizma mellett döntesz, az outfit egészét a nadrág tudja igazán kiegyensúlyozni. Nézzük, mit érdemes viselni idén ősszel és télen!
Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal?

Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal? 

Valaha gondoltunk már arra, hogyan lehet egy termék csomagolása a legelső pillanattól fogva hatásos és megkapó?
Mire figyelj, ha napszemüveget választasz?

Mire figyelj, ha napszemüveget választasz? 

Képzeld el, hogy egy napsütéses délutánon sétálsz az utcán, és észreveszed, hogy a napszemüveged otthon maradt. Ismerős szituáció? A mai világban szinte mindenhol hozzáférhető egy napszemüveg, akár egy sarki drogériában, akár egy fast fashion boltban. De vajon valóban megfelelőek ezek az úton-útfélen megszerezhető modellek? 
 Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak?

Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak? 

Nőként gyakran előfordul, hogy többet járunk vásárolni, mint a családunk férfi tagjai.
Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra

Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra 

A női rövidnadrágok magasított derékkal idén is tökéletes választást jelentenek – laza utcai viseletekhez és elegáns alkalmakhoz is passzolnak, vagyis rendkívül sokoldalú felhasználást biztosítanak. Kíváncsi vagy, hogyan lehet őket stílusosan kombinálni minden helyzetre? Olvass tovább, és inspirálódj a nyári trendekből!