Életforma.hu

STÍLUS

Meglepő, mennyit költünk szépségápolásra

A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók döntő többsége - tízből hatan - drogériákban szerzi be a szépségápolási termékeket, bár az online vásárlás is egyre népszerűbb.

Ha kozmetikumokról van szó, akkor testápolót és hidratálókrémet vásárolnak leggyakrabban a magyar nők, míg a legritkábban ampullakoncentrátumot, arcszérumot és fényvédőt tesznek a kosarukba – derült ki a Helia-D online felméréséből. A reprezentatív kutatás szerint a döntő többség két-hathavonta költ valamilyen kozmetikumra, és továbbra is az ár a legfontosabb szempont vásárláskor: a legtöbben maximum ötezer forintot adnak ki egy-egy termékkategóriáért. A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók döntő többsége - tízből hatan - drogériákban szerzi be a szépségápolási termékeket, bár az online vásárlás is egyre népszerűbb.

A Helia-D ezer fős mintán alapuló reprezentatív kutatása<1> többek között arra kereste a választ, hogy mely kozmetikai termékeket választják leggyakrabban a 18 és 65 év közötti magyar nők, hol szerzik be a szépségápolási termékeket, mennyit költenek az egyes termékkategóriákra, valamint, hogy mi a legfontosabb szempont számukra a vásárláskor.

Drogériába megyünk mindenért

A felmérésből kiderült, hogy a legtöbben– tízből hatan – drogériákba mennek a kozmetikumokért, második helyen azonban a szupermarketet keresik fel a kutatásban résztvevők, ha szépségápolási termékekre van szükségük. Ennek feltehetően az az oka, hogy egy nagyobb bevásárlás alkalmával egyszerűbb egy helyen beszerezni a legszükségesebb szépészeti szereket. Ilyen üzletekben leggyakrabban testápolót, naptejet és arctisztítót vásárolnak a magyar nők, a kozmetikumok esetében azonban az online vásárlás is egyre népszerűbb: a megkérdezettek arcszérumot, fényvédőt és ampullakoncentrátumot vásárolnak előszeretettel online.

2-6 havonta költünk szépségápolásra

A kutatás arra is rávilágított, hogy a nők több mint 60 százaléka előnyben részesíti a szezonális szépségápolási termékeket (mint például a naptej vagy télen a testápoló), illetve csak akkor vesz valamilyen kozmetikumot, ha valóban szüksége van rá. A válaszadók kicsivel több mint harmada ajándékként és kísérletezési céllal is vásárol kozmetikumot, bár a legtöbben 2-6 havonta tesznek a kosarukba valamilyen szépségápolási terméket. Ez alól kivétel a naptej és a fényvédő: előbbit a válaszadók több mint 40 százaléka évente csupán egyszer vásárolja, míg fényvédőt tízből három nő évente egyszer vagy még ennél is ritkábban vesz.

Testápoló és hidratálókrém fogy a leggyakrabban

A kutatásban megkérdezettek körében a leggyakrabban vásárolt termék a testápoló és a hidratálókrém – előbbit tízből nyolcan, míg utóbbit a megkérdezettek 90 százaléka vásárolják időről időre. Fényvédőkre csak a felmérésben részt vevők pusztán fele költ rendszeresen, ők is inkább a 30 alatti korosztályból kerülnek ki. Ez a korosztály egyébként dekorkozmetikumokat is szívesebben vásárol.

2-6 havonta költünk szépségápolásra (Foto: Pexels.com)

Budaházy Péter a fényvédőhasználattal kapcsolatban hozzátette, meglepő eredménynek bizonyult, hogy ez az egyik legritkábban vásárolt termék.

A kozmetikusok és a bőrgyógyászok éve óta hangsúlyozzák, hogy a környezeti tényezők közül a napsugárzás öregíti legjobban a bőrt, ezért a tudatos bőrápolásról beszélve kihagyhatatlan a fényvédőt tartalmazó nappali krémek rendszeres használata, amelyek a pigmentfoltok megelőzésében és a bőröregedés lassításában is jelentős szerepet játszanak.

A kutatásból továbbá kiderült az is, hogy a legritkábban vásárolt termékek között a fényvédő mellett a ránctalanítók, az ampullakoncentrátumok és a szérumok szerepelnek: míg a ránctalanítót használók között – nem meglepő módon – felülreprezentáltak a 40 év felettiek, addig a szérumokat és ampullákat előnyben részesítő csoportban a fiatalabb 18-29 éves korosztály képviselteti magát a legnagyobb arányban. Budaházy Péter a Helia-D ügyvezetője szerint ugyan a szérumhasználat még kevésbé elterjedt itthon, a nyugat-európai piacokhoz hasonlóan Magyarországon is érzékelhető egy a bőrápolással tudatosabban foglalkozó vásárlói réteg megjelenése, melynek egyre nagyobb részét teszik ki a fiatalok.

Meghúztuk a nadrágszíjat

Az infláció következtében tavaly szinte minden termékkategóriában érzékelhető volt, hogy meghúztuk a nadrágszíjat: a magyar nők árérzékenységet jól mutatja, hogy kozmetikumvásárlásnál az ár a legfontosabb szempont a felmérésben részt vevőknek. Budaházy Péter szerint az eddig is árérzékeny vásárlók most még inkább keresik az árakciókat, esetleg hasonló megoldást kínáló termékekből az alacsonyabb árkategóriájú változatot. A kutatás szerint a válaszadók 80 százaléka maximum ötezer forintot hajlandó kiadni egy-egy kozmetikumért: a legtöbbet - 5500 forintot - ampullakoncentrátumokra, ránctalanítókra és arcszérumokra költenek a magyar nők, míg a legkevesebbet testápolóra, arcmaszkra és peelingre adnak ki – ezek ugyanis eleve alacsony(abb) árkategóriájú termékek.

<1> A reprezentatív online kutatást az NRC végezte 1000 fő megkérdezésével. A megkérdezettek a 18-65 éves nők köréből kerültek ki, az adatfelvételt 2022. októberében végezték.

Ezt is olvasd el:


Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal?

Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal? 

Valaha gondoltunk már arra, hogyan lehet egy termék csomagolása a legelső pillanattól fogva hatásos és megkapó?
Mire figyelj, ha napszemüveget választasz?

Mire figyelj, ha napszemüveget választasz? 

Képzeld el, hogy egy napsütéses délutánon sétálsz az utcán, és észreveszed, hogy a napszemüveged otthon maradt. Ismerős szituáció? A mai világban szinte mindenhol hozzáférhető egy napszemüveg, akár egy sarki drogériában, akár egy fast fashion boltban. De vajon valóban megfelelőek ezek az úton-útfélen megszerezhető modellek? 
 Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak?

Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak? 

Nőként gyakran előfordul, hogy többet járunk vásárolni, mint a családunk férfi tagjai.
Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra

Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra 

A női rövidnadrágok magasított derékkal idén is tökéletes választást jelentenek – laza utcai viseletekhez és elegáns alkalmakhoz is passzolnak, vagyis rendkívül sokoldalú felhasználást biztosítanak. Kíváncsi vagy, hogyan lehet őket stílusosan kombinálni minden helyzetre? Olvass tovább, és inspirálódj a nyári trendekből!
Stílusosan szemüvegben és napszemüvegben is!

Stílusosan szemüvegben és napszemüvegben is! 

Nőként nap mint nap rengeteg szerepben kell helytállnunk: dolgozunk, sportolunk, háztartást vezetünk, gyereket nevelünk, időt töltünk a barátainkkal és emellett szeretnénk jól kinézni is. Nem csoda, hogy az öltözködés és a kiegészítők ma már nem csupán divatot jelentenek, de eszközt is a magabiztossághoz és a praktikus mindennapokhoz. 
Egyedi bútor: ami praktikus, és pontosan olyan, mint ahogy elképzelte

Egyedi bútor: ami praktikus, és pontosan olyan, mint ahogy elképzelte 

Egy lakás berendezése nem csupán a funkcionalitásról szól.
Stílusos és kényelmes: fedezd fel az új női szandáltrendeket!

Stílusos és kényelmes: fedezd fel az új női szandáltrendeket! 

A nyári szezonban újra és újra előtérbe kerülnek a kényelmes és divatos lábbelik. Idén is számos izgalmas trend vonzza a figyelmet, amelyek nemcsak a megjelenésről, hanem a praktikumról is szólnak. 
Vidd ki a kertbe kreativitásod, készíts saját kezűleg dekorációt!

Vidd ki a kertbe kreativitásod, készíts saját kezűleg dekorációt! 

A jó idő beköszöntével egyre több időt töltünk a kertben, ami nemcsak a pihenés, a családi és baráti összejövetelek színtere lehet, hanem kreatív feltöltődés helyszíne is.
A lounge garnitúrák ideálisak a hangulatos nyári estékhez

A lounge garnitúrák ideálisak a hangulatos nyári estékhez 

Sokan vagyunk, akiknek a nyár a kedvenc évszakunk. Ennek sok oka lehet, többek között például az, hogy ilyenkor ki lehet ülni esténként az udvarra, beszélgetni, borozni, relaxálni, meghitt hangulatban időt tölteni másokkal.
Kifogástalan kabátok az átmeneti évszakokra

Kifogástalan kabátok az átmeneti évszakokra 

A legtöbb nő szeret ajándékot vásárolni és meglepni a szeretteit valami igazán különlegessel. Akkor azonban, amikor a párjuknak vagy férfi rokonaiknak vesznek ajándékot, sokszor ötlethiánnyal küzdhetnek. Erre az esetre hozunk most egy olyan ajándéktippet, amely garantáltan örömöt okoz majd!