Életforma.hu

STÍLUS

Meglepő, mennyit költünk szépségápolásra

A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók döntő többsége - tízből hatan - drogériákban szerzi be a szépségápolási termékeket, bár az online vásárlás is egyre népszerűbb.

Ha kozmetikumokról van szó, akkor testápolót és hidratálókrémet vásárolnak leggyakrabban a magyar nők, míg a legritkábban ampullakoncentrátumot, arcszérumot és fényvédőt tesznek a kosarukba – derült ki a Helia-D online felméréséből. A reprezentatív kutatás szerint a döntő többség két-hathavonta költ valamilyen kozmetikumra, és továbbra is az ár a legfontosabb szempont vásárláskor: a legtöbben maximum ötezer forintot adnak ki egy-egy termékkategóriáért. A felmérés arra is rávilágított, hogy a válaszadók döntő többsége - tízből hatan - drogériákban szerzi be a szépségápolási termékeket, bár az online vásárlás is egyre népszerűbb.

A Helia-D ezer fős mintán alapuló reprezentatív kutatása<1> többek között arra kereste a választ, hogy mely kozmetikai termékeket választják leggyakrabban a 18 és 65 év közötti magyar nők, hol szerzik be a szépségápolási termékeket, mennyit költenek az egyes termékkategóriákra, valamint, hogy mi a legfontosabb szempont számukra a vásárláskor.

Drogériába megyünk mindenért

A felmérésből kiderült, hogy a legtöbben– tízből hatan – drogériákba mennek a kozmetikumokért, második helyen azonban a szupermarketet keresik fel a kutatásban résztvevők, ha szépségápolási termékekre van szükségük. Ennek feltehetően az az oka, hogy egy nagyobb bevásárlás alkalmával egyszerűbb egy helyen beszerezni a legszükségesebb szépészeti szereket. Ilyen üzletekben leggyakrabban testápolót, naptejet és arctisztítót vásárolnak a magyar nők, a kozmetikumok esetében azonban az online vásárlás is egyre népszerűbb: a megkérdezettek arcszérumot, fényvédőt és ampullakoncentrátumot vásárolnak előszeretettel online.

2-6 havonta költünk szépségápolásra

A kutatás arra is rávilágított, hogy a nők több mint 60 százaléka előnyben részesíti a szezonális szépségápolási termékeket (mint például a naptej vagy télen a testápoló), illetve csak akkor vesz valamilyen kozmetikumot, ha valóban szüksége van rá. A válaszadók kicsivel több mint harmada ajándékként és kísérletezési céllal is vásárol kozmetikumot, bár a legtöbben 2-6 havonta tesznek a kosarukba valamilyen szépségápolási terméket. Ez alól kivétel a naptej és a fényvédő: előbbit a válaszadók több mint 40 százaléka évente csupán egyszer vásárolja, míg fényvédőt tízből három nő évente egyszer vagy még ennél is ritkábban vesz.

Testápoló és hidratálókrém fogy a leggyakrabban

A kutatásban megkérdezettek körében a leggyakrabban vásárolt termék a testápoló és a hidratálókrém – előbbit tízből nyolcan, míg utóbbit a megkérdezettek 90 százaléka vásárolják időről időre. Fényvédőkre csak a felmérésben részt vevők pusztán fele költ rendszeresen, ők is inkább a 30 alatti korosztályból kerülnek ki. Ez a korosztály egyébként dekorkozmetikumokat is szívesebben vásárol.

2-6 havonta költünk szépségápolásra (Foto: Pexels.com)

Budaházy Péter a fényvédőhasználattal kapcsolatban hozzátette, meglepő eredménynek bizonyult, hogy ez az egyik legritkábban vásárolt termék.

A kozmetikusok és a bőrgyógyászok éve óta hangsúlyozzák, hogy a környezeti tényezők közül a napsugárzás öregíti legjobban a bőrt, ezért a tudatos bőrápolásról beszélve kihagyhatatlan a fényvédőt tartalmazó nappali krémek rendszeres használata, amelyek a pigmentfoltok megelőzésében és a bőröregedés lassításában is jelentős szerepet játszanak.

A kutatásból továbbá kiderült az is, hogy a legritkábban vásárolt termékek között a fényvédő mellett a ránctalanítók, az ampullakoncentrátumok és a szérumok szerepelnek: míg a ránctalanítót használók között – nem meglepő módon – felülreprezentáltak a 40 év felettiek, addig a szérumokat és ampullákat előnyben részesítő csoportban a fiatalabb 18-29 éves korosztály képviselteti magát a legnagyobb arányban. Budaházy Péter a Helia-D ügyvezetője szerint ugyan a szérumhasználat még kevésbé elterjedt itthon, a nyugat-európai piacokhoz hasonlóan Magyarországon is érzékelhető egy a bőrápolással tudatosabban foglalkozó vásárlói réteg megjelenése, melynek egyre nagyobb részét teszik ki a fiatalok.

Meghúztuk a nadrágszíjat

Az infláció következtében tavaly szinte minden termékkategóriában érzékelhető volt, hogy meghúztuk a nadrágszíjat: a magyar nők árérzékenységet jól mutatja, hogy kozmetikumvásárlásnál az ár a legfontosabb szempont a felmérésben részt vevőknek. Budaházy Péter szerint az eddig is árérzékeny vásárlók most még inkább keresik az árakciókat, esetleg hasonló megoldást kínáló termékekből az alacsonyabb árkategóriájú változatot. A kutatás szerint a válaszadók 80 százaléka maximum ötezer forintot hajlandó kiadni egy-egy kozmetikumért: a legtöbbet - 5500 forintot - ampullakoncentrátumokra, ránctalanítókra és arcszérumokra költenek a magyar nők, míg a legkevesebbet testápolóra, arcmaszkra és peelingre adnak ki – ezek ugyanis eleve alacsony(abb) árkategóriájú termékek.

<1> A reprezentatív online kutatást az NRC végezte 1000 fő megkérdezésével. A megkérdezettek a 18-65 éves nők köréből kerültek ki, az adatfelvételt 2022. októberében végezték.

Ezt is olvasd el:


Merész és légies – piros és fehér ruhák

Merész és légies – piros és fehér ruhák 

A piros és a fehér szín párosa a divatban évtizedek óta különleges helyet foglal el.
Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival

Milyen nadrágot viselj gumicsizmához? Így kombináld a szezon legtrendibb darabjaival 

A gumicsizma régóta nemcsak praktikus választás, hanem stíluselem is – ehhez viszont az is kell, hogy pontosan tudjuk, mivel is párosítsuk a maradéktalan siker érdekében. A nadrágválasztás kulcsfontosságú: nemcsak az esztétika, hanem a kényelem és az időjáráshoz való alkalmazkodás szempontjából is. Akár rövid szárú, akár hosszúszárú gumicsizma mellett döntesz, az outfit egészét a nadrág tudja igazán kiegyensúlyozni. Nézzük, mit érdemes viselni idén ősszel és télen!
Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal?

Hogyan tehetőek emlékezetessé a csomagolások egyedi matricákkal? 

Valaha gondoltunk már arra, hogyan lehet egy termék csomagolása a legelső pillanattól fogva hatásos és megkapó?
Mire figyelj, ha napszemüveget választasz?

Mire figyelj, ha napszemüveget választasz? 

Képzeld el, hogy egy napsütéses délutánon sétálsz az utcán, és észreveszed, hogy a napszemüveged otthon maradt. Ismerős szituáció? A mai világban szinte mindenhol hozzáférhető egy napszemüveg, akár egy sarki drogériában, akár egy fast fashion boltban. De vajon valóban megfelelőek ezek az úton-útfélen megszerezhető modellek? 
 Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak?

Hogyan vegyünk alsóneműt a férfiaknak? 

Nőként gyakran előfordul, hogy többet járunk vásárolni, mint a családunk férfi tagjai.
Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra

Női rövidnadrágok magasított derékkal – stílusos ötletek laza hétköznapokra és elegánsabb alkalmakra 

A női rövidnadrágok magasított derékkal idén is tökéletes választást jelentenek – laza utcai viseletekhez és elegáns alkalmakhoz is passzolnak, vagyis rendkívül sokoldalú felhasználást biztosítanak. Kíváncsi vagy, hogyan lehet őket stílusosan kombinálni minden helyzetre? Olvass tovább, és inspirálódj a nyári trendekből!
Stílusosan szemüvegben és napszemüvegben is!

Stílusosan szemüvegben és napszemüvegben is! 

Nőként nap mint nap rengeteg szerepben kell helytállnunk: dolgozunk, sportolunk, háztartást vezetünk, gyereket nevelünk, időt töltünk a barátainkkal és emellett szeretnénk jól kinézni is. Nem csoda, hogy az öltözködés és a kiegészítők ma már nem csupán divatot jelentenek, de eszközt is a magabiztossághoz és a praktikus mindennapokhoz. 
Egyedi bútor: ami praktikus, és pontosan olyan, mint ahogy elképzelte

Egyedi bútor: ami praktikus, és pontosan olyan, mint ahogy elképzelte 

Egy lakás berendezése nem csupán a funkcionalitásról szól.
Stílusos és kényelmes: fedezd fel az új női szandáltrendeket!

Stílusos és kényelmes: fedezd fel az új női szandáltrendeket! 

A nyári szezonban újra és újra előtérbe kerülnek a kényelmes és divatos lábbelik. Idén is számos izgalmas trend vonzza a figyelmet, amelyek nemcsak a megjelenésről, hanem a praktikumról is szólnak. 
Vidd ki a kertbe kreativitásod, készíts saját kezűleg dekorációt!

Vidd ki a kertbe kreativitásod, készíts saját kezűleg dekorációt! 

A jó idő beköszöntével egyre több időt töltünk a kertben, ami nemcsak a pihenés, a családi és baráti összejövetelek színtere lehet, hanem kreatív feltöltődés helyszíne is.