Berobbant hazánkba a gyorskereskedelem, a magyarok pedig ezt egyre jobban élvezik
Akár 30 percen belül házhoz rendelhetjük az élelmiszereket és háztartási cikkeket. Egy reprezentatív kutatás vizsgálta, elsősorban Budapestre fókuszálva, hogy hol és hogyan szeretünk bevásárolni.
Hipermarket a kedvenc, de már dobogós az online bevásárlás is
A kutatásból kiderült, hogy tízből hét válaszadó legszívesebben hipermarketben vásárol, második helyen állnak a kisebb élelmiszerboltok, a harmadik kedvenc pedig ma már az online bevásárlás. Utóbbiak azért választják szívesebben a vásárlásnak ezt a módját, mert így nem kell megküzdeniük a tömeggel, kényelmesen tudnak fizetni, és széleskörű a termékkínálat. Kiderült, hogy 10 válaszadóból 9 már rendszeresen vásárol online. A már említett előnyök mellett a járványügyi helyzettől függetlenül a két legfontosabb pozitívum számukra az, hogy ez a szolgáltatás olyankor is gyorsan elérhető, amikor nincs idejük személyesen bevásárolni, másrészt pedig az online rendeléssel megspórolhatják maguknak a cipekedést is.
Kereskedelmi forradalom
„5000 éttermi partner mellett ma már több, mint 300 üzletből kérhetnek a megrendelők házhoz szállítást akár 30 percen belül, legyen szó élelmiszerről, háztartási eszközökről, virágról, állateledelről vagy éppen táplálékkiegészítőről. A szolgáltatás vidéken is egyre nagyobb léptekkel fejlődik.
"Ma már az üzletek csaknem fele a fővároson kívül érhető el. " – mondta Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója, akitől azt is megtudtuk, hogy a legtöbb vidéki üzlet eddig Debrecenben, Szegeden és Pécsett csatlakozott. A partnerek között pedig olyan hálózatok is megtalálhatók, mint a Borháló, a COOP, a Norbi Update, az OMV Shop és az OMV kutakon működő Spar Express-ek, valamint az - egyelőre csak Pécsett, de hamarosan országosan több ponton is csatlakozó - Penny Market.
Minden napra egy rendelés
A cég több mint másfél milliós megrendelői bázisa napról napra aktívabb. A rekorder például 180-szor kért házhoz szállítást az elmúlt fél évben a felületen elérhető üzletekből, ami azt jelenti, hogy szinte minden nap leadott egy rendelést. Az átlagos kosárérték az elmúlt időszakban 4200 forint volt, de akadt olyan is, aki egy alkalommal 158 ezer forintot is költött márkás italokra.
Leginkább este és hétvégén szeretünk rendelni
Jellemző, hogy az online rendelések száma a hét második felében nő számottevően. A napszakot tekintve általában az esti órák a legerősebbek, a kijárási korlátozások hónapjaiban pedig ez meg is hatványozódott. Míg november előtt a megrendeléseknek körülbelül egyötöde érkezett este 8 és 11 között, addig november közepétől az összes megrendelés több, mint egyharmada koncentrálódott erre az időintervallumra.
Decemberben indult a NetPincér market, a csak online elérhető üzlethálózat, ahol akkor is elintézhetjük a bevásárlást, amikor a legtöbb üzlet zárva tart, például késő este, karácsonykor, húsvétkor, március 15-én, vagy akár szilveszterkor is. Ezt ki is használták a fogyasztók, az év utolsó napján például két és félszeresére nőtt a rendelések száma.
Reggelire kakaós csiga, ebédre kóla és banán
A mindennapi rendelések terén a szénsavas üdítők viszik a prímet, mellyel csak a sörrendelések száma vetekszik. Harmadik helyen áll a banán, negyedik az ásványvíz, ötödik a császárzsemle, a hatodik legnépszerűbb termék pedig a tej.