Életforma.hu


Az energiapazarló családi házak szinte eladhatatlanok

Az energiapazarló családi házak szinte eladhatatlanok 

Még talán soha nem volt ennyire sürgető és zsebbe vágó egy-egy családi ház szigetelése
Nincs baby-boom, de nem is fogyunk olyan rohamosan, mint korábban

Nincs baby-boom, de nem is fogyunk olyan rohamosan, mint korábban 

Kicsivel többen születnek és sokkal kevesebben halnak meg Magyarországon idén, mint egy évvel korábban, derül ki a statisztikai hivatal frissen közzétett adataiból.
Siófok lenyomta Budapestet

Siófok lenyomta Budapestet 

Az 1-2 éjszakás üdülés volt a legnépszerűbb a harmadik negyedévben. A szállásfoglalások több mint fele ilyen rövid időtartamra szólt – derül ki egy ismert szobafoglaló portál elemzéséből. Átlagosan 57 211 forintot költöttünk szálláshelyre. A belföldi úti célok közül Siófok, Hajdúszoboszló és Budapest tündököltek, míg a külföldiek közül Zakopane, Vir és Crikvenica vitték a prímet. A portál becslése szerint a turizmus 12,5 százalékkal bővült.
Te inkább csinálod, vagy szereted a fesztivált?

Te inkább csinálod, vagy szereted a fesztivált? 

Az utóbbi időkben egyre többen vesznek részt valamilyen fesztiválon, ez a lakosság több mint felét jelenti. Akik nem járnak, azok közül is sokan ismerik a legnevezetesebbeket. De iskolai végzettségtől, életkortól.régiótól és persze anyagi helyzettől is függ, ki hányszor és melyiken vesz részt.
Fogadjunk, hogy ma erre költöd a legtöbb pénzt!

Fogadjunk, hogy ma erre költöd a legtöbb pénzt! 

A Gyereknapon is tárgyi ajándékozás a legnépszerűbb, amit az olyan élményajándékok követnek, mint a fagyizás, a gyereknapi tematikus programok, majd a kirándulás, vagy állatkerti és játszóházi látogatás. A programlista végén szerepel a moziba, színházba menés és a kerékpározás. Vajon mennyit költünk ma erre?
Nem szeretjük, mégis sokat nézzük - mi az?

Nem szeretjük, mégis sokat nézzük - mi az? 

Magyarországon a többség (78%) több órát tölt naponta a TV előtt, de vajon mindenkinek tetszik, amit lát? Hány TV-készülék van egy háztartásban, és mit nézünk rajtuk a leggyakrabban? Ki szereti az okos TV-t, mennyit használjuk a felvevő funkciót, és melyik műsorokat nézzük a legtöbbet? Az Euronics Műszaki Áruházlánc friss kutatásából mindez kiderül.
Egyre többen szeretik, és főleg a nők!

Egyre többen szeretik, és főleg a nők! 

Tavaly a magyar lakosság mintegy egyharmada vett részt színházi előadáson, a közönség nagyobb része nő, nagyvárosban él és magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik - derült ki a GfK piackutató intézet által a színházi világnap alkalmából végzett és közzétett elemzésből.
Minden harmadik magyar munkavállaló kimerült

Minden harmadik magyar munkavállaló kimerült 

A 20–59 éves korosztálynak mindössze 0,6%-a rendelkezik valamilyen egyéni egészségbiztosítással annak ellenére, hogy a legfrissebb szűrési eredmények szerint a felnőtt lakosságnak mindössze 7 %-a mondható teljesen fittnek! 
Mi lesz velünk az öngyilkosság után?

Mi lesz velünk az öngyilkosság után? 

Évente csaknem egymillió ember vet véget önszántából életének. Noha az öngyilkosságoknak többnyire csak egy közvetlen áldozata van, a kutatások szerint azonban minden eset legalább hat, olykor tíz vagy akár több személyt – közvetlen családtagot, hozzátartozót, ismerőst érint. Mi lesz a hátrahagyottakkal?

Kukkolunk és...? - Mi ezekre kattanunk a Google-n! 

Az idén Robin Williams, a labdarúgó-világbajnokság és az ebola foglalja el a dobogós helyeket a Google idei toplistáján, amely a világ legfelkapottabb kereséseit összegzi. Tükörképet mutat a magyaroknak is, akik a Való világra kukkolnak és a celebekre kattannak a legtöbbször!

Fantasztikus számok! Halloween csúcsokat dönt! 

Mintegy 41,5 millió gyerek gyűjtött édességet a szomszédoktól Amerikában a tavalyi halloween-ünnepkor. Több tonnányi tök és alma fogyott ebben az időszakban. No de mi készült az almából? A számok közül ezt is kiolvashatjuk!

Tényleg kevesebbet szívunk? 

A dohányzás ugyan egyre kevésbé népszerű a világban, a dohányosok száma azonban világszinten növekszik. Magyarországon viszont egy felmérés szerint a 2012-es 28 százalékról a felnőtt lakosság körében 19 százalékra esett vissza a naponta dohányzók aránya 2013-ra. A dicséretes javulás mindkét nem fogyasztására vonatkozik. Ami viszont az egy főre jutó hazai cigarettafogyasztást illeti, az pont a duplája a világátlagnak.

A gyereken nem spórolunk 

Az IKEA megbízásából készült karácsonyi kutatásból* kiderült, hogy bár régiós összehasonlításban a karácsonyi láz itthon elmarad a cseheknél és szlovákoknál tapasztaltaktól, a magyar családok számára kiemelten fontos a szeretteikkel együtt töltött idő. 70% a gyerekkel együtt állítja fel a fenyőfát, s közös feladat a sütemények elkészítése (64%), a lakás feldíszítése (57%) is. Ha a gyerekek ajándékáról van szó, akkor a spórolás csak másodlagos szempont: 28% akár 20 ezer forintot is hajlandó áldozni azért, hogy örömet okozzon a legkisebbeknek. Sőt, a családok 43%-ánál a házi kedvenc sem marad meglepetés nélkül.