Facebook hozzászólás
115

Akár több tíz millió forint hasznot is hozhat az oltalomszerzés

A szellemitulajdon-védelem fontosságára és annak gyakorlati előnyeire hívja fel a figyelmet IP Hősök című kampánysorozatában a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH)

Az oltalomszerzés fontosságára hívják fel a figyelmet.

A szellemitulajdon-védelem fontosságára és annak gyakorlati előnyeire hívja fel a figyelmet IP Hősök című kampánysorozatában a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH). Első körben hazai gasztrovállalkozásokat szólít meg a szervezet: felkérésükre sikeres élelmiszeripari vállalatok infografikákon, kampányvideókon és podcasten keresztül mutatják be, mit tettek saját szellemi tulajdonuk (IP) védelméért, ezzel is ösztönözve cégeket az oltalomszerzésre.

Az IP Hősök kampánysorozat első, gasztrotematikus részének célja szellemitulajdon- tudatos, hazai vállalkozások segítségével felhívni a figyelmet az élelmiszeripari oltalmak fontosságára, rajtuk keresztül megszólítva ezzel a többi élelmiszeripari kis- és középvállalkozást.

A kampány nagykövetei

A kampány nagykövetei – a PICK, a Szerencsi Bonbon, az Etyeki Kúria Borászat és a Szarvasi Mozzarella – mind olyan vállalkozások, amelyek a megszerzett oltalmaknak is köszönhetik a piacon betöltött részesedésüket. Igazi IP hősök az élelmiszeriparban, akik évek óta tudatosan használják a szellemitulajdon-védelem adta lehetőségeket a brandépítésében. A kampány során ezek a vállalkozások segítik a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozásokat, ismertetik az oltalomszerzés előnyeit és a vele járó gazdasági hasznot, ami akár több tízmillió forint is lehet.

Az élelmiszeripari kampány kiemelt célja, hogy közérthető módon tálalja az oltalomszerzéssel kapcsolatos információkat, így közelebb hozva a vállalkozókat a gyakran nehezen érthető jogi fogalmakhoz. Az egyedi videókkal és podcasttel, illetve az ismeretterjesztő grafikákkal nem csak a megszólaló szakmai szereplők tanácsait tesszük személyesebbé, de az IP Hősök kártyákon keresztül magukat az oltalmi típusokat is megszemélyesítjük

– emelte ki a kampány kapcsán Pomázi Gyula, az SZTNH elnöke.

Az oltalomszerzés fontosságáról készítettek videósorozatot és podcastet (foto: MITTE)
Kik is azok az IP Hősök?

Az IP Hősök kártyák a különböző oltalmi típusokat és azok előnyeit szemléltetik, úgy, mint földrajzi árujelző, szabadalom, védjegy, formatervezésiminta-oltalom, használati-minta- oltalom vagy szerzői jog. A bejelentéstől a lajstromozásig tartó időszak adminisztratív lépésein egy társasjáték-infografika vezet végig; az IP Hősök az élelmiszeriparban című podcastban pedig Pomázi Gyula beszélget Kocsis-M. Brigitta tudományos újságíróval az olyan élelmiszeriparban megjelenő oltalmakról, amelyek jelentősen hozzájárulhatnak egy vállalkozás sikeréhez. A beszélgetés a kampány nagyköveteinek termékeivel terített asztal mellett zajlik.

A beszélgetőpartnerek egy csokoládé, egy bor, egy sajt és egy rúd szalámi kapcsán járják végig az IP védelem szempontjait. A podcastban a termékek márkanagykövetei is megszólalnak, és megosztják az IP védelemmel kapcsolatos tapasztalataikat. Takács István, a Szerencsi Bonbon ügyvezetője; Nagy Vince, az Etyeki Kúria kereskedelmi és cégvezetője; Rohony Miklós, a Szarvasi Mozzarella export- és marketing vezetője, valamint a PICK képviseletében Szokolai Júlia csoport marketing és stratégiai vezető (Bonafarm Zrt.) mesélnek a tapasztalataikról.

A kampányt, melyért a MITTE Communications felel, átfogó sajtókommunikáció kíséri, a márkanagykövetek pedig külön videókban is elmesélik a legmeghatározóbb IP sztorijaikat, amelyekből kiderül, milyen kihívásokon segítette át a cégeket a különböző oltalmak megléte.

A kampány infografikái a márkanagykövetek saját oltalmain túl a joghurt, pékáru, gyümölcslé, felvágott példáin keresztül is bemutatják, mi mindent helyezhetünk oltalom alá egy-egy élelmiszeripari terméken.

Oltalomszerzés – IP Hősök az élelmiszeriparban podcast:

Ezt is olvasd el:



Facebook hozzászólás

Hozzászólás zárolva.

ÉLET-MÓD

Minden, amit tudni érdemes a szemfenékvizsgálatról

A tévhitekkel ellentétben a szemészeti vizsgálat nem egyenlő az optikákban végzett éles látás vizsgálattal.…

Esküvői ajándék – Hogyan válasszuk ki a megfelelő nászajándékot?

Az esküvői ajándék kiválasztása komoly feladat lehet. Szeretné az ifjú párt valamivel megajándékozni, ami örömet…
1 / 3 461

STÍLUS

1 / 630

Egyéb

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!