A Google jobban ismer minket, mint a szeretteink?
Ma már bármilyen információt megoszthatunk magunkról a világhálón, legyen szó kapcsolati státuszáról, főiskolai végzettségről vagy politikai meggyőződésről, sőt, akaratunk ellenére a tech óriások minden lépésünkről tudnak, amit a világhálón teszünk.
A kérdés, ami sokakat foglalkoztat: a Google tényleg minden lépésünket látja, amit a világhálón teszünk? Íme a szakértői válasz!
Elsőre nagyon furcsán hangozhat ez a kérdés, ám, ha jobban belegondolunk, a válasz nincs annyira messze a valóságtól. A mai, túlzott információ megosztáson alapuló társadalomban a vállalatok számára jelenleg a legfőbb érték nem más, mint az ügyféladatok. A legtöbb applikáció, amelyet a mindennapokban használunk, ingyenes, mégis fizetünk a használatáért: bizony, az adatainkkal.
Ma már bármilyen információt megoszthatunk magunkról a világhálón, legyen szó kapcsolati státuszáról, főiskolai végzettségről vagy politikai meggyőződésről, sőt, akaratunk ellenére a tech óriások minden lépésünkről tudnak, amit a világhálón teszünk.
Miért fontos az ügyféladatok gyűjtése?
Abban semmi titok sincs, hogy az olyan nagyvállalatok, mint a Google vagy a Meta adatokat gyűjt a felhasználóiról, azonban a legtöbbünk mégis számos funkciót letilt anélkül, hogy ez befolyásolná a szolgáltatásaihoz való hozzáférésünket, vagy egyszerűen csak bejelentkezés nélkül használjuk azokat. Ebben az esetben is – bár anonim módon – rögzítésre kerülnek a keresési és böngészési tevékenységek. Amennyiben a felhasználói fiókunkba bejelentkezve használjuk a legnagyobb keresőmotort, úgy minden lépésünk azonosítva van, és szépen kirajzolódik profil tele a személyes preferenciákkal.
A legtöbbször egy-egy adatkezeléssel kapcsolatos hír hallatán felháborodunk, ami azonban nem minden esetben jogos: bármilyen felhasználói fiók létrehozásakor, első lépésként elfogadjuk az adatkezelési tájékoztatót, amelyben minden információ az adatgyűjtésről rendelkezésünkre áll. Az igazság abban áll, hogy a vállalatok igyekeznek minél több potenciális ügyfelet elérni, ezért elengedhetetlenek számukra az ügyfél adatokon alapuló marketingstratégia.
Dolgok, amelyeket tud rólunk a Google
Ha okostelefonunkon vagy számítógépünkön A Google Chrome böngészőjét használjuk, bejelentkezve a fiókunkba, akkor a Chrome Sync nyomon követi webes aktivitásunkat. Itt olyan adatokat tárol a Google, mint hogy mennyit és milyen weboldalt kerestük fel eddig, vagy épp hány weboldal van megnyitva a gépen és a telefonon, de azt is megjegyzi, milyen helyeken engedélyeztük a böngészőnek, hogy elmenthesse jelszavainkat vagy egyéb, személyes adatunkat.
A telefonszámunk, lakóhelyünk, munkahelyünk és e-mailjeink mellett a Google pontos képet ad arról, mik a reklámokkal kapcsolatos preferenciáink. A cégóriás azért követi nyomon ezeket az adatokat, hogy pontosabban és célzottabban érhesse el a felhasználókat még relevánsabb hirdetésekkel, ezáltal pedig „finanszírozva” az ingyenes elérhető szolgáltatásait. Amennyiben a fiókunkba bejelentkezve használjuk a Google szolgáltatásait, úgy bárki megtekintheti a róla alkotott preferencia profilt.
Ha okostelefonunkon is a Google fiókunkat használjuk, akkor jobb, ha tudjuk: a fiók a telefonon keresztül elmenti az elhangzott parancsszavakat. Biztosan tapasztaltuk már, hogy egy személyes beszélgetés után az említett termék vagy szolgáltatás szembejött velünk, hirdetés formájában. Ezen felül a helyadatok talán a legérdekesebbek a vállalatok számára, hiszen az eddiginél sokkal pontosabb helyzetképet kaphatnak a lokáció elemzésével felhasználóikról. Példaként, pontosan körülhatárolható egy-egy felhasználó preferenciája csupán abból, mikor, hol és meddig tartózkodott – pontosabban az okostelefonja.
Forrás: Rackhost.hu
Ezt is olvasd el:
- Technológiák, melyek hatással vannak a vállalatokra és a különböző márkákra
- Kukkolunk és…? – Mi ezekre kattanunk a Google-n!
- Vitamin kisokos: ezeket a vitaminokat érdemes ősszel is fogyasztani
Hozzászólás zárolva.