A spanyoloknál így keresnek munkát a Covid-állástalanok
Számtalanszor átkoztuk már el és meg a közösségi média különféle platformjait, hogy milyen káros hatással lehetnek az emberi kapcsolatokra. Most azonban egy üdítő kivétellel tudunk szolgálni. Spanyolországban az „Egy csapat” társaság olyan munkanélkülieknek segít az álláskeresésben, akik nem járatosak a közösségi média világában.
A Covid-válság Alejandro addig megszokott, és viszonylag komótosan csordogáló életébe olyan váratlan hevességgel tört be, hogy mostanáig sem igazán tud napirendre térni a történtek felett.
A tinédzser lányát egyedül nevelő özvegy férfi egy pillanat alatt vesztette el a talajt a lába alól: bőrkereskedése tönkrement, munkanélküli lett. Idős édesapja meghalt a járványban, megtakarításai hamar elillantak, rövidesen a közüzemi díjakat sem tudta fizetni; hirtelenjében azon kapta magát, hogy már az élelem beszerzése is gondot jelent számára.
Ez egy igen kemény világ
Már a Covid előtt is nehéz idők jártak a spanyol férfira. A gazdaság nem igazán szárnyalt a 2010-es évek Spanyolországában, de a neheze igazán a járvánnyal, és az azt követő lezárásokkal következett be az életében. Hogy elég élelem jusson kamasz lányának, Alejandro csak keveset evett, olyannyira, hogy pár hónap alatt 12 kilót fogyott, amibe természetesen az is közrejátszott, hogy pszichésen kimerítette a helyzet,.
Tavaly tavaszra Alejandro odáig jutott, hogy már egy madridi szupermarket előtt volt kénytelen koldulni. Talán még most is az áruház előtt kéregetne, ha nem találkozott volna ott egy családdal, és nem ismerkedik meg a közösségi média egy szokatlan, és tegyük hozzá igencsak önzetlen alkalmazásával. A találkozás során hallott először Alejandro az Un Mismo Equipo, azaz Egy csapat nevű szervezetről. Ez egy instagram fiókot és egy weboldal-t üzemeltető társaság; a kezdeményezésük pedig arra szolgál, hogy a covid, vagy más miatt munkanélkülivé, vagy éppen hajléktalanná lett emberek itt hirdessék magukat a potenciális munkaadóknak.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az ötlet júniusban indult, amikor a filmes Gonzalo Perales egyik barátjától kapott egy fotót. A fényképen egy férfi volt látható Madrid központjában, amint egy kartondobozt tartott maga elé, rajta egy felirat öles betűkkel: Villanyszerelő vagyok, munkát keresek. Perales azonnal közzétette Instagram profilján a képet. A férfinak pedig egy órán belül állást ajánlottak. Másnap Perales találkozott egy másik rászorulóval Madrid utcáin, aki pincérként keresett munkát. Feltöltötte történetét és 48 órán belül 15 állásajánlat érkezett.
Kifutó korosztály, rengeteg tapasztalattal
Perales arra ébredt rá, hogy a járvány miatt állásukat elvesztők közül sokan a 40-es 50-es korosztályt képviselik. Többen közülük évtizedekig dolgoztak pincérként, kereskedőként vagy kézművesként. Amikor a Covid beütött, hirtelen a munkaerőpiacon kívül találták magukat, az ok pedig igen egyszerű volt: nem tudták, hogyan kell online munkát keresni.
Hozzászólás zárolva.