Facebook hozzászólás
601

ÍGY TUDSZ SEGÍTENI

Aggaszt a gyerek félévi bizonyítványa?

Mindjárt itt a január vége, ami egyet jelenti a gimisek félévi bizonyítvánnyal. Ilyenkor jellemző a pánikhangulat. Különösen igaz ez sokak mumusára, a matekra! A diákoknak már csak azért sincsen könnyű dolguk, mert itt nem elég átvenni a tananyagot, hogy behozzuk a lemaradást! Ismerős az érzés?

− A félévi bizonyítvány a középiskolásoknak már csak azért is rendkívül fontos, mert tájékoztatást kaphatnak arról, miben megfelelő az eddigi munkájuk, és miben kéne változtatni. Ezek a jegyek nagyban előrevetítik az év végi osztályzatot is – mondja Mosóczi András, egyetemi óraadó.

Aggasztó lehet az is, hogy ha valaki eddig nem remekelt, netán a bukás közelében jár, abból év végére jó jegyet faragni már (túlzás nélkül) matematikai képtelenség. A leggyakoribb javulás év végéig egy, ritkábban két jegy. Ha tehát nem elég jó a félévi eredmény, akkor ideje belehúzni!

De vajon hol rontjuk el a tanulást?

A lemaradást behozni több tantárgy esetében is kemény kihívás, és különösen nehéz a matekban, ahol minden anyag egymásra épül: hiába dönt úgy a diák, hogy többet fog készülni, az eredmények nem fognak azonnal javulni, ugyanis meg kell küzdeni a kimaradt anyagrészekkel is. Ezzel a teherrel pedig külső segítség nélkül a diákok többsége nagyon nehezen tud megbirkózni.

Tanulás, Kép: Flickr
Kép: Flickr

− Egy másik, általános hiba a rendszertelenség. Rengeteg diák 3-4 órát is készül a témazáró előtti napon, de korábban semennyit. Aztán, ha rosszul sikerül a dolgozat, nem érti, hiszen ő egész délután ezzel foglalkozott! A probléma az ilyen tanulási módszerrel az, hogy egyrészt túl megterhelő az agynak ennyi dolgot egyszerre megtanulni. Másrészt a matematika esetében nagyon fontos a gyakorlás, amihez pedig idő kell – mondja Mosóczi.

Jó megoldás lehet a játékos gyakorlás

Ahogy minden más problémára, erre is sokan az interneten keresik a megoldást. Nem is eredménytelenül, hiszen a már csak a YouTube-on is rengeteg videót találunk a témában, amik segíthetnek képbe kerülni, és talán jobban le is kötik a figyelmüket, mint a tankönyv forgatása.

−A mai diákok unalmasnak, érdektelennek tartják a hagyományos előadásmódot: ők már 5-10 perces, játékos videókon szocializálódtak, ezért tetszik vagy sem, de erre állt rá az agyuk. Az oktatás vagy ehhez alkalmazkodik, vagy sikertelenségre van ítélve – vélekedik a tanár.





Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!