Elégedetlen vagy? Vásárolj magadnak új testet
Elégedett vagy a megjelenéseddel? Tetszel önmagadnak? Vagy talán nem? Akkor sincs semmi gond: vásárolj, sőt operáltass magadnak új külsőt!
Manapság minden sajtóból az árad,.. ha elégedetlen vagy magaddal, vásárolj! Vegyél meg egy új arckrémet, egy tökéletesen fedő alapozót, egy alakformáló dvd-t stb…Minden a külsőségek körül forog, hisz nap-mint nap az újságok címlapján, a plakátokon gyönyörű modelleket láthatunk.
Ebben az egész agymosásban a gazdasági szempontok nagyon fontos szerepet játszanak. A szépségipar jelentős gazdasági tényező, hatalmas „gépezet”, ami folyamatos, sőt lehetőség szerint egyre növekvő profitot akar termelni. A gazdasági növekedés kényszere a szépségipart is terheli, szereplői ezért minden új lehetőséget megragadnak termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésére. Nézzük csak meg az elmúlt pár évben a tv csatornák adásait: A nagy fogyás, Topmodell stb. A műsorok üzenete egyszerű: ha nem vagy elégedett magaddal, vásárolj magadnak új testet!
De vajon szabad-e reklámhordozóként vagy árucikként kezelni az emberi testet? Valóban csak a testről lenne itt szó? Nem! A műsorok és a reklámok elsősorban nem a testről, hanem egy életérzésről szólnak. Ugyanis egy új test egy új, boldogabb és sikeresebb élet lehetőségét villantja fel a problémákkal küszködő emberek számára. A szépség és a boldogság a köztudatban manapság sajnos összefonódik, amit ezek a műsorok igyekeznek tovább erősíteni. A tökéletes külső kialakítása eszerint tökéletes belsőt is eredményez. Légy szép – azaz vásárold meg a legújabb termékeket és szolgáltatásokat – és boldog leszel. Ez a fogyasztói társadalom üzenete. – írja Góth Korinna, pszichológus
De vajon mit tehetünk mi emberek ennek elkerülésére? A válasz nem könnyű, hiszen a média befolyása a társadalomra óriási. A manipulatív médiahatásokat egyféle módon mindannyian képesek vagyunk kivédeni: az ostoba és felesleges (reklám)műsoroknál kapcsoljuk ki a TV-t. A döntés – vagyis a távkapcsoló – egyelőre a mi kezünkben van.
Hozzászólás zárolva.