Facebook hozzászólás
94

Globális gazdasági világválság: tízből nyolcan keresik a jó akciókat, egyre többen spórolnak

A Takarékossági világnap alkalmából készült felmérés szerint a magyarok keresik a jó akciókat, szeretnek kuponozni és ezáltal spórolni.

Megváltoztathatja vásárlási szokásainkat a gazdasági világválság – derül ki a JOY-napok felmérésből, amely a Takarékossági világnap alkalmából készült. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy miként reagálnak a hazai fogyasztók a helyzetre. Az online kérdőívet több mint 3500-an töltötték ki. Az eredményekből kiderül, hogy a válaszadók 85%-a aktívan keresi a jó akciókat, 14%-uk pedig spórolásképpen kevesebbet vásárol, mint korábban. Mindössze egy százalék nyilatkozta azt, hogy nem spórol.

A globális gazdasági nehézségek miatt felértékelődhetnek a kuponos akciók, vásárlásösztönző programok. A Takarékossági világnap alkalmából készült felmérés részeként arra is rákérdeztek, hogy a vásárlókat jobban érdekli-e a kuponozás idén, mint korábban. A válaszadók 47 százaléka szerint fontosak az akciók, mert emelkedtek az árak. 15% egyenesen úgy nyilatkozott, hogy a rosszabb anyagi helyzete miatt foglalkoztatja jobban, mit és mennyiért vásárol. Ugyanakkor 38% számára a helyzet változatlan, nem érdekli jobban a kuponozás lehetősége, mint régebben.

Miért kuponozik a magyar?

Miért kuponozik a magyar – tette fel a kérdést a felmérés. A válaszadók többsége, 70%-a úgy nyilatkozott, hogy amúgy is megvenné a szóban forgó termékeket, azonban az akciós programok keretében olcsóbban teheti ezt meg. A több ezer válaszadó 16%-a számolt be anyagi nehézségekről: ők azok, akik saját bevallásuk szerint teljes áron nem tudnának hozzájutni a kívánt termékekhez. Kisebbségben – 14% – vannak azok, akik spórolási okból kuponoznak ugyan, de a teljes árat is ki tudnák fizetni egy-egy portékáért.

világválság
A világválság idején fontos a spórolás, ezáltal a kuponok is

A kutatás résztvevői közül 14% döntött úgy, hogy az anyagi nehézségek miatt kevesebbet vásárol, mint korábban, de hatalmas azoknak az aránya (85%) is, akik a jó akciókkal próbálnak meg spórolni.

A kuponos akciók marketing hatását vizsgálva a JOY-napok felmérése rákérdezett, hogy az akciókat látva a vásárlók olyasmit is a kosarukba raknak-e, amelyet eredetileg nem terveztek megvenni. A válaszadók 71%-a vallotta be, hogy vásárolt már terméket kizárólag a kuponos kedvezmények miatt, 12%-uk ellenben soha nem tett ilyet. A maradék 17% “elcsábul” néha egy-egy jó akció láttán.

Érdekes betekintést nyújt a vásárlói szokások alakulásába, hogy a felmérésben részt vevők 62%-a halasztott már el vásárlást azért, hogy bevárjon egy jó kuponos akciót. A gazdasági helyzetre reagálva 32% mostanában, spórolási célzattal kezdett el figyelni arra, hogy a kívánt terméket inkább akciósan vegye meg. Mindössze 6% nyilatkozott úgy, hogy amit akar, azt kupontól függetlenül is megszerzi.

A világválság idején fontos a spórolás, ezáltal a kuponok is
A JOY-napokra legközelebb 2022. november 10-13. között kerül sor, a program idei utolsó rendezvénye a „Spórolj velünk” szlogennel érkezik.

„Fontos számunkra, hogy mindig naprakészek legyünk a trendekkel, fogyasztói szokásokkal kapcsolatban, hogy a legjobb akciókat és termékeket kínáljuk a vásárlóknak. Az idei év vége sok szempontból különleges, hiszen egyre több család számára értékelődik fel a tudatos vásárlás szerepe. Ebben a környezetben még nem vizsgáltuk a kuponos akciók hatását. A kutatás rámutatott, hogy a vásárlásösztönző programok létfontosságúak a vásárlók és a kereskedők számára egyaránt” – mondta el Fenyővári Szilvia, a Marquard Group Hungary ügyvezető igazgatója.

Ezt is olvasd el:



Facebook hozzászólás

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

PÉLDA-KÉP

1 / 258

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!