TEKERJÜNK AZ EGÉSZSÉGÜNKÉRT!
Koronavírus: biciklis-paradicsomokká változnak a nagyvárosok
Valóságos reneszánsza lett a városi kerékpározásnak, amióta elterjedt az egész világon a Covid-19 járvány.
Hasonlóan más városokhoz, Budapesten is csaknem 90 százalékkal esett vissza a buszhasználat, és 50 százalékkal csökkent a közúti forgalom. A magyarok is biciklipártiak, a 18-69 évesek 70 százalékának van saját kerékpárja.
Sydney, Perth és Adelaide Ausztráliában, Chapel Hill az Egyesült Államokban, Calgary pedig Kanadában tartozik azon városok közé, amelyek egyes kerületekben automatizálták a gyalogos átjárókat.
Berlinben egy forgalmas utcán új, széles kerékpáros sávokat alakítottak ki a korábbi gépjármű sávok helyett. Bogota 35 km-en keresztül a korábbi forgalmi sávokat új kerékpáros sávokká alakította, melyek szélességét a használat függvényében lehet beállítani.
Az Egyesült Királyság a kivételek egyike (most is, mint mindig). Londonban, ahol a forgalom a főutakon 63 százalékkal csökkent az elmúlt időszakban, a gyaloglásért és a kerékpározásért felelős biztos, Will Norman szerint a városi utak mentén fekvő ideiglenes kerékpáros útvonalak nem alkalmasak arra, hogy rajtuk a forgalom biztonságos legyen.
A kelet-londoni Hackney helyi tanácsa a renitensek közé tartozik, az első olyan brit helyi hatóság, amely azt tervezi, hogy közútjait ideiglenesen biciklis utakká alakítja.
Hozzászólás zárolva.