Facebook hozzászólás
223

Kukkolunk és…? – Mi ezekre kattanunk a Google-n!

Az idén Robin Williams, a labdarúgó-világbajnokság és az ebola foglalja el a dobogós helyeket a Google idei toplistáján, amely a világ legfelkapottabb kereséseit összegzi. Tükörképet mutat a magyaroknak is, akik a Való világra kukkolnak és a celebekre kattannak a legtöbbször!

A Google minden év végén bemutatja a keresési toplistákat. A keresőbe világszerte évente beírt több ezer milliárd kifejezést összegzi, az így születő keresési toplisták pedig minden évben tükröt tartanak az egyes országoknak, és az egész világnak.
Amire 2014-ben a legbüszkébbek vagyunk, az a Rubik-kockát ünneplő interaktív logó, amelyet májusban egy napig láthattak az internetezők a kereső oldalán, és a világ idei harmadik legnépszerűbb ünnepi Google-logója lett.
Az idén a sportolók közül James Rodriguez, Michael Schumacher és Ray Rice volt a legnépszerűbb, míg a legfelkapottabb világhírek témájában elsősorban az eboláról, az Iszlám Államról és a Malaysia Airlinesról gyűjtöttek információt a világ internetezői a Google-keresőn.

A magyarok körében legfelkapottabb tartalmakat is összegezte a Google. A felmérés szerint 2014-ben a Való Világ című televíziós műsor, a labdarúgó-világbajnokság és a választások kerültek fel a keresési toplista dobogójára.
A külföldi személyiségek közül a magyarországi listát a tavaly december végén síbalesetben súlyosan megsérült Michael Schumacher, az Eurovízió-győztes Conchita Wurst és az augusztusban öngyilkosságot elkövető amerikai színész, Robin Williams vezeti, a keresési listán a magyaroknál Aleska Diamond, a nemrég elhunyt Bajor Imre és Berki Krisztián szerepel az élen.
Magyarországon a színházak keresési toplistáját a Madách Színház, a múzeumokét pedig a Szépművészeti Múzeum vezeti.

Vigyázz! Veszélyesek lehetnek a sztárok Facebook-oldalai!
A népszerű világsztárok közösségi oldalait több tízmillió felhasználó követi világszerte. Egy-egy bejegyzést akár százezren is lájkolnak, ez pedig alkalmat ad a kártevők és a kéretlen reklámok terjesztőinek arra, hogy megtévesszék a rajongókat.

A népszerű kereséseket kétféle módon méri a Google. A legtöbbször keresett kifejezések mellett egy összetettebb statisztikai módszerrel az év új kedvenceit, érdekességeit, feltörekvő sztárjait azonosítja. Ehhez az év „felkapott” kereséseit szűrik ki, melyeknél az előző évhez képest a legnagyobb mértékben ugrott meg a keresések száma, úgy, hogy ez a fokozott érdeklődés huzamosabb ideig fent is maradt. A keresési toplisták elkészítéséhez anonim, statisztikailag összesített keresési információkat használnak.Idén először diagramokkal, magyarázatokkal is körüljárják az év világszerte legérdekesebbnek bizonyuló témáit, híreit.
Manapság havonta több száz milliárd keresést indítanak a Google keresőben, de még így is száz keresésből átlagosan 15 olyan van, amelyre korábban még soha senki nem keresett.

 



Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

STÍLUS

1 / 630

KUL-TOUR

1 / 158

ÉLET-MÓD

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!