OTTHON-MOZI
Családi filmajánló kisgyerekeseknek
Hetek óta együtt van otthon a család. de mindjárt itt a hétvége, amikor jó lenne, ha elutazhatnánk kicsit messzebbre az otthonunktól élvezni a ragyogó napsütést, a természet ébredését. Kisebb séták és túrák a közelben persze szóba jöhetnek, de a legtöbb időt továbbra is otthon kell töltenünk. Nézzünk együtt filmeket a kicsikkel!
ELLIOTT, A SÁRKÁNY
Az Elliott, a sárkány című kalandfilm főszereplője egy Pete nevű fiú és legjobb barátja, Elliott, aki történetesen egy sárkány.
Az öreg fafaragó művész, Mr. Meacham rengeteget mesélt a helyi gyerekeknek a veszedelmes sárkányról, amelyik az erdő sűrűjében él. Vadőrként dolgozó lánya számára ezek a történetek tényleg csupán mesék, amíg nem találkozik Pete-tel. Pete egy titokzatos tízéves fiú, akinek nincs családja, sem otthona, s aki azt állítja, hogy az erdőben él hatalmas zöld sárkányával, Elliott-tal. Pete elmondása alapján Elliott rendkívüli módon hasonlít Mr. Meacham történeteinek főszereplőjére. Honnan jött Pete? Hol lakik? Mi az igazság a sárkánnyal kapcsolatban?
HÓS6OS
Az akciódús kaland a robotok építésével foglalkozó, zseniális Hiro Hamada körül forog, aki barátai segítségével megtanulja kiaknázni brilliáns agyának minden egyes tekervényét.
Ebben segítségére van testvére, a szintén lángész Tadashi, az adrenalintól csöpögő kalandok megszállottja Go Go Tamago, a mindig rendkívül precíz Wasabi No-Ginger, a kémiazseni Honey Lemon és Fred, a rajongó. Amikor egy váratlan fordulat miatt egy veszedelmes összeesküvés közepén találják magukat – amely San Fransokyo gigantikus városát fenyegeti – Hiro legközelebbi bizalmasához, egy Baymax nevű robothoz fordul, csapatából pedig modern kütyükkel felszerelt hősöket farag, hogy képesek legyenek felderíteni a rejtélyes szervezkedést.
MIYAZAKI-FILMEK
Hayao Miyazaki a legnépszerűbb japán animációs filmrendező. Első saját filmje 1979-ben készült el – ez egy mangasorozat adaptációja volt, de Miyazaki csak a következő évtizedben vált igazán figyelemreméltó rendezővé.
Először 2001-ben, a Chihiro szellemországban című filmjével kóstolhatott bele az igazi világsikerbe, ekkor több nagy filmes díjat is átvehetett, köztük a legjobb animációs filmnek járó Oscart. Miyazaki filmjeinek visszatérő témái között van az emberiség és a természet kapcsolata (ami sok esetben a természet ember általi pusztítását jelenti), az emberiség és a technológia kapcsolata és a háborúellenesség. Miyazaki már a nyolcvanas évek óta független és erős fiatal nők köré építi történeteit. Legtöbb filmjéből hiányoznak az amerikai mozikban megszokott egydimenziós gonosz szereplők, a jók sem olyan unalmasak, mint máshol. Képi világában a hagyományos japán vidék képei jelennek meg, néhol pedig nagyszerűen felépített fantáziavilágok, amik valamikor egy sosem létezett múltban, máskor pedig egy különös jövőben foglalnak helyet – néha pedig a mi világunkkal párhuzamosan, csak elrejtve léteznek. A japán hagyományok, istenek, szellemek és démonok ugyanolyan gyakran jelennek meg, mint a steampunk repülő- úszó- vagy bármilyen irányban mozgó szerkezetek.
Hozzászólás zárolva.