Fergeteges koncertélmény a Szent Efrém Férfikarral
Kórusmuzsika és vírus-rap
Egyházi kórusmuzsika és buli hangulat. Első hallásra összeegyeztethetetlen. De nem akkor, ha a Szent Efrém Férfikar produkciójáról beszélünk. A nyolctagú énekegyüttes nemrég Kővágóőrsön, a Kőfeszt keretében adott fergeteges koncertet. A kezdetben megilletődött közönség néhány dal után már hangos füttyögéssel, kiáltásokkal, zúgó tapssal fejezte ki elragadtatását. Bubnó Lőric művészeti vezetővel az antik és modern találkozásáról, a csendes és zajos sikerről is beszélgettünk.
Szent Efrém a szír ortodox egyház egyik legkiemelkedőbb teológusa, szónoka és himnuszírója volt. A keleti és nyugati egyházak egyaránt szentként tisztelik. Az énekegyüttes repertoárjában már a kezdetekkor is több műve szerepelt, így választottuk a himnuszok mesterét névadónknak – meséli Bubnó Lőrinc, a kórus egyik művészeti vezetője. Azért az egyik, mert a másik az édesapám, Bubnó Tamás, aki 2002-ben alapította az együttest.
Család a családban
Édesapám, Bubnó Tamás a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzene Tanszakának tanára. Kiváló magyar szólisták és kamaraénekesek nőttek fel a keze alatt. Bátyám, Márk énekes és dobos, nyolc évesen kezdte zenei pályafutását. Ezek után nem csoda, ha én magam is zenei pályára léptem, egyházzene-kórusvezetés szakon végeztem az egyetemen – mondja Lőrinc. Hármunkon kívül Balázs Edgár, Oláh Marcell, Papp Viktor, Rácz Ambrus és Tóth Péter tartozik a zenei családunkhoz. Mindenki képzett muzsikus és remek ember!
Szürke és arany
Az összetartozásunkat jelképezi a fellépőruhánk is, ami szürke-arany színű. Hegedűs Zsanett tervezte ezeket a hosszított kabátokat, melyek első pillantásra egyformának tűnnek, mégis mindegyiken van eltérés. A diakónusok viselete ihlette ezt a formát. Ők azok, akik a szertartások során énekükkel vezetik a liturgiát. Vállukon imasálat vetnek át, ezt jelképezi a mi ruhánkon az arany sáv. Ezzel is kifejezzük a szoros kapcsolódásunkat a bizánci keresztény zenéhez. A modern, letisztult vonalvezetés a kortárs gondolkodásra utal. Az arany és a szürke párosításával a két világ: az antik és a modern találkozását szeretnénk megmutatni.
Egyházi kórusmuzsikától a vírus-rapig
A Szent Efrém Férfikar kezdetben a bizánci rítusú kereszténység rendkívül változatos zenéjére specializálódott – folytatja Bubnó Lőrinc. Jellemzően a liturgia dalait énekeltük. Innen pedig egyenes út vezetett Liszt Ferenc ismeretlen, de végtelenül gazdag férfikari műveihez, majd Bartók Béla férfikórusra írt zseniális darabjaihoz.
Hozzászólás zárolva.