Facebook hozzászólás
1 621

Egy idegenvezető feljegyzései

Ruanda, egy patyolattiszta ország Afrikában

Földváry Eszter idegenvezető több mint negyven éve kísér turistákat szerte a világban. Egy amerikai utazási iroda munkatársaként eddig huszonötször utazta körbe a Földet, de most ő is, mint a turizmusban dolgozók többsége kényszerszabadságon van. Szabadidejében a fotóit rendezgeti és feljegyzéseket készít emlékeiből, amelyek közül néhányat a következő hetekben vendégszerzőként az Életforma olvasóival is megoszt.

Elvarázsolt táj
Csodás vidéken autóztunk keresztül. Hatalmas hegyek, mély völgyek, smaragd zöld erdők tarkították a megművelt területeket, időnként egy rozsdabarna földdarab tette színesebbé a képet. Ha megálltunk egy fotóra valahol, azonnal a gyerekek tűntek elő a semmiből, odarohantak hozzánk és cukorkát kunyeráltak. Utunk vége felé már egyre magasabbra jutottunk a hegyekben és a távolban hatalmas vulkáni kúpokat vettünk észre. A vulkánok közül több a mai napig aktív, a hegycsúcs felett lebegő felhőkből mi is erre következtettünk.

Ruanda-tajkep
A vulkánok még ma is aktívak. ( Fotó: Földváry Eszter)

Az egyszerűbb hotelek, motelek mellett néhány év alatt luxus bungalók épültek, a legjobb szolgáltatásokkal. Korszerű, kényelmes, szépen berendezett szobák, elegáns éttermek fogadják a turistákat, esténként forró vizes palack is vár rájuk az ágyban, hiszen az esték itt hűvösek. Mi is egy ilyen szállodában töltöttük az éjszakát és izgatottan vártuk a találkozást a gorillákkal. Erről a következő írásomban mesélek majd.

Földváry Eszter más írásait itt találod:

Orient expresszel a Selyemúton

1 / 158

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!