Facebook hozzászólás
1 295

Egy idegenvezető feljegyzései

Tibet – az élő hit varázsa

Földváry Eszter idegenvezető több mint negyven éve kísér turistákat szerte a világban. Egy amerikai utazási iroda munkatársaként eddig huszonötször utazta körbe a Földet, de most ő is, mint a turizmusban dolgozók többsége, kényszerszabadságon van. Szabadidejében a fotóit rendezgeti és feljegyzéseket készít emlékeiből, amelyek közül néhányat a következő hetekben vendégszerzőként az Életforma olvasóival is megoszt.

Lhásza és a puritán vendégfogadás
Végre valahára megérkeztünk a fővárosba, előre tudtuk, hogy nem egy luxus hotelben fogunk megszállni. Mert, hogy olyan akkoriban még nem létezett ezen a vidéken. De arra nem számítottunk, ami ránk várt. Óriási jéghideg előcsarnokba léptünk be, ami kongott az ürességtől. Rajtunk kívül senki sem tartózkodott ebben az elhagyatott szállodában. A szobák ugyanilyen hidegek voltak, kőkemény ágyakkal, de legalább volt tiszta ágynemű, működött a fürdőszoba és éjszakára már egész meleg is lett. Egyetlen kis éttermet fűtöttek, ide menekült mindenki. Kilencvenketten voltunk a csoportban, nem fértünk el az étteremben, ezért még a folyosón is fel kellett állítani asztalokat. A konyha nehezen győzte a kiszolgálást. Vacsora után a szobánkban lepihenve gyűjtöttünk erőt a másnapi városnézéshez, többen magashegyi rosszulléttel küzdöttek.

Lépcsők, kaptatók, zarándokok tömege
Másnap meglátogattuk a Potala palotát. Ez az épület volt a dalai lámák téli rezidenciája, irodája és temetkezési helye, addig amíg a 14. dalai láma 1959-ben el nem hagyta az országot.Azóta Indiában, Dharamsalában él. Egy nagy kaptatón és rengeteg lépcsőn kellett felmásznunk, hogy eljussunk az épület bejáratához.

tibet-foto- 2
a Potala palota épülete volt a dalai lámák téli rezidenciája. ( Fotó: Földváry Eszter)

Ahogy beléptünk a kapun, ismét egy igen meredek és keskeny lépcsősor tornyosult előttünk. Körülöttünk rengeteg zarándok tolakodott, hogy minél előbb bejussanak a palotába és körbejárják az összes kápolnát. Áldozati ajándékként folyékony jakvajat töltögettek a termoszukból a gyertyatartókba. Utasaimmal megküzdöttünk a tömeggel, ugyanakkor feledhetetlen élmény volt látni a távoli vidékekről érkezett embereket, a szebbnél szebb ékszereket, türkiz, korall, ezüst hajdíszeket, fülbevalókat, jakbőrből készült hímzett irhabundákat.

Facebook hozzászólás
További cikkek

Hozzászólás zárolva.

GASZTRO

STÍLUS

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne heti hírlevelet kapni a témában, vagy értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!