A felmérésből kiderült, hogy öt fiatalból három ismer valamilyen európai uniós fejlesztést a közvetlen környezetében, és pontosan meg is tudja azokat nevezni. Az esetek döntő többségében a közösség életét befolyásoló infrastrukturális fejlesztéseket: iskola-, óvoda-, bölcsődekorszerűsítést, könyvtár- vagy művelődésiház-rekonstrukciót, tornaterem-építést, kórházfelújítást említettek, továbbá más látványos fejlesztéseket, mint például csatornázást, a terek felújítását vagy kerékpárutak építését.
A megkérdezettek 32%-a állította, hogy az iskolában hall az Európai Unióról. 84%-uk a televízióból szerzi értesüléseit. A fiatalok második legfőbb információforrása az internet. 32%-uk az iskolából, 31%-uk pedig újságból, valamint a rádióból (30%) tájékozódik. A családtól, barátoktól, valamint a munkahelyen rendre 13%-5%-4% szerzi az információit.