Elizabeth Brannon, a Duke pszichológia és idegtudomány adjunktusa felnőtteken és csecsemőkön, valamint makimajmokon és más majmokon tanulmányozza a számokban való gondolkodást nyelvhasználat nélkül. Célja a számérzékelésért felelős agyi rendszerek azonosítása, és ezen képesség kifejlődésének tanulmányozása. A szám a gondolkodás egyik legelvontabb része. "Három pénzérme és három szelet kenyér nagyon is különböző dolgok" - fogalmazott. "Mégis számos tanulmány bizonyítja, hogy a csecsemők már első életévükben is képesek különbséget tenni a mennyiségek között.
Brannon megállapította, hogy a csecsemők és a makákómajmok is felismerik ha megváltozik az ismétlődően látott dolgok száma. Azt is kiderítette, hogy az egyetemi hallgatók és a makákók hasonló sebességgel és pontossággal számolnak össze nagyjából tárgyakat, annélkül, hogy egyenként vennék azokat számba. Talán nem meglepő, hogy a nem ember főemlősök is képesek valamelyest bánni a számokkal. Hasznos lehet a számok ismerete például az ellenség számának becslésekor, hiszen fel kell mérni a harc, vagy a menekülés lehetőségeit. A számérzékelés alapjainak ismerete segítheti a korai fejlesztőket is. Brannon a Tudományos Előrehaladás Amerikai Társaságának pénteki éves kongresszusán számolt be eredményeiről.