Munkatársnőink, és a műsorainkban megszólaló hölgyek - orvosok, betegek, társadalmi aktivisták - sok személyes vallomással, megrázó visszaemlékezéssel is segítették tematikus hetünk üzenetének továbbítását. A címben szereplő mondatot - "mindennap látom a hátam közepét" - egy olyan, a betegségen már átesett hölgy vetette papírra, akinek mellplasztikáját a hátából kimetszett bőrdarabka segítségével végezték el.
Furcsa? Hogy ilyesmikről nem szoktunk beszélni? Hogy nem így? Hát ez az!
Az előkészületek során azt hallottuk a szakemberektől, hogy hazánkban sajnos sokan szégyellik, titkolják az első tüneteket, még maguk előtt is. Téves szégyenérzet, indokolatlan félelmek, tabuk. A rákot nem gyógyíthatja száz tévéműsor sem. De a tabuk ledöntésében, a félelmek eloszlatásában talán sokat segíthetünk.
A mellrák a nőknél leggyakrabban előforduló rosszindulatú daganat, halálozási arányát tekintve a harmadik helyen áll. Az MTV tehát közszolgálati televízióhoz méltó, fontos feladatot teljesített a figyelemfelkeltő kampánnyal, a tematikus hét lebonyolításával.
A héten három különleges társadalmi célú reklámot sugároztunk, amelyek közül kettőben az Összefogás Alapítvány jószolgálati nagykövetei, Dobó Kata, Galambos Erzsi, Oroszlán Szonja, Sebestyén Márta, egy harmadikban pedig az MTV népszerű műsorvezetői, Demény Rózsa, Krizsó Szilvia, Nagy Judit, Novodomszky Éva, Varga Edit és Zelinka Ildikó hívták fel a hölgyek figyelmét a rendszeres szűrések fontosságára.
Tematikus heteink során együttműködő partnereink voltak már civilszervezetek, minisztériumok, szakhatóságok, betegszervezetek, Európai Uniós intézmények, ez alkalommal az MTV kiemelt médiatámogatója és együttműködő partnere volt az Egészség Hídja Összefogás Alapítványnak.
A 2002-ben létrehozott "Egészség Hídja Összefogás" az első olyan kezdeményezés Magyarországon, amely eddig példa nélküli módon tömöríti a civil szervezeteket, amelyek jelentős szerepet töltenek be az emlőrák elleni küzdelemben.
A betegség megelőzéséről, a szűrővizsgálatok jellegéről és a szűrővizsgálatokat végző egészségügyi intézmények rendszeréről, a jelenleg még megoldásra váró problémákról aktuális hír és magazin műsoraink, a Napkelte, a Híradók és Az Este adtak tájékoztatást. Délelőtti magazinunkban, a Napi Mozaikban vendégeskedett a betegségből már felgyógyult beteg és kezelőorvosai, a nézők megismerhettek egy vadonatúj műtéti eljárást, amely magyar szabadalom, és azokat a helyreállító műtéteket is, amelyek segítik a teljes gyógyulást - lelkileg is.
Első ránézésre meglepő, de a témával ifjúsági műsorunk, a 12+ is foglalkozott. A magyarázat egyszerű: egyrészt bizonyos ismeretek elsajátítását nem lehet elég korán kezdeni, másrészt egészségnevelési szakemberek tapasztalatai szerint a felvilágosító munka sokkal sikeresebb azokban a kampányokban, ahol a család minden tagját megszólítják.
A Webaudit statisztikája szerint 150 ezerszer töltötték le a www.mtv.hu címlapját a mellrák elleni összefogás hetében, amelyre a szerkesztőség külön megjelenő, úgynevezett rózsaszín 0. címlapot készített. A portálon megszólaltak az MTV műsorvezetői: Varga Edit, Novodomszky Éva, Nagy Judit, Demény Rózsa, Zelinka Ildikó, és elmondták véleményüket, illetve megosztották tapasztalataikat az emlőrákkal kapcsolatban. Az internetes megjelenésen túl az MTV Teletext Szolgálata is folyamatosan követte híreivel a mellrák elleni összefogás hét eseményeit.
A Magyar Televízió két csatornáján (m1, m2) a mellrákkal kapcsolatban adásba került Jótékonysági felhívások, Társadalmi célú hirdetések, valamint a műsorokban (Napi Mozaik, Napkelte, Híradó) elhangzott információk a felnőtt magyar lakosság 53 százalékát érték el, azaz a legalább 1 percre bekapcsolódók száma egy hét alatt meghaladta a 4,1 millió főt. A 18-49 évesek körében hasonlóan jók a mutatók: 40 százalékuk, azaz közel 1,8 millió fő kísérte figyelemmel valamelyik műsorpercet.